Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Winterwielen verwisselen voor circuit (anti ikea dag) ?

23 dec 2006 21:27

Ik ga naar de antivervelingsdag op Zandvoort (ook rijden). Nu heb ik 150 km geleden de winterwielen gemonteerd. Is het beter de zomerwielen er maar weer even onder te zetten? Hoewel het de eerste keer is dat ik met de GT3 de baan op ga en absoluut niet van plan ben te gaan planken, ben ik bang dat de winterbanden het wel erg voor hun kiezen krijgen

Winter:

Pirelli Winter 240 snowsport 225/40 R 18 - 265/35 R 18

Zomer:

Michelin Pilot sport 2 235/40 R 18 - 295/30 R 18

23 dec 2006 21:29

Zeker even omwisselen!!!

Winterbanden hebben te zacht rubber!!
Ik ken nog iemand die voor dinsdag de winterbanden heeft laten verwijderen, maar ik noem geen namen! :mrgreen: :wink:

23 dec 2006 21:35

Voor het rijden maakt het niet zoveel uit ... je zou de spanning iets hoger kunnen zetten ...

.... ben alleen bang dat je winterbanden een stuk harder slijten op 't circuit, dan je zomerbanden zullen doen :idea:

23 dec 2006 22:38

968Mint (handig, zo'n naam... 8) ) , ik stond voor hetzelfde dilemma ; twijfelde omdat het asfalt en het weer nu toch kouder zijn , maar mij werd verteld dat ik de winterbanden in no-time op zou roken...

Was voor mij reden om ze toch, al is 't maar voor één middag, om te ruilen.

Dat de zomerbanden beter voldoen staat buiten kijf, maar dat was niet de reden...het is immers geen wedstrijd niet dan? Ik wilde gewoon niet mijn winterbanden wegrijden, dus zou jou adviseren om ze toch even om te laten gooien...je rijdt nl wél met een GT3, dus ongemerkt heus wat harder dan met een "gewone" 911...
Plaats een reactie