25 dec 2006 14:06
25 dec 2006 14:36
25 dec 2006 14:55
25 dec 2006 15:11
25 dec 2006 15:51
25 dec 2006 15:56
Paul van Engelen schreef:Heb zelf in een 993 TT en in een 996 - zie ander draadje - gereden en kan je verzekeren dat er nog heel veel EXTRA leuks te ontdekken valt
Veel meer dan de cijfers 408 t.o.v. 450 lijken aan te geven
De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:
25 dec 2006 22:13
Epicurus schreef:Dat zou natuurlijk nóg mooier zijn ! Ik ken een firma (3 letters...) die dat zo doet !Paul van Engelen schreef:De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:
25 dec 2006 22:42
25 dec 2006 22:45
horn schreef:Ooooooooh, zo'n TT... (wilde dit draadje eerst niet eens openen - dacht 'lekker belangrijk'...)
26 dec 2006 0:00
26 dec 2006 0:09
leander schreef:Tot zover mijn ervaring met een 993 BiTurbo.
Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken
26 dec 2006 0:10
26 dec 2006 9:27
paSCal schreef:Epicurus schreef:Dat zou natuurlijk nóg mooier zijn ! Ik ken een firma (3 letters...) die dat zo doet !Paul van Engelen schreef:De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:
Ondanks dat ik natuurlijk niet twijfel aan jou hoor Paul, maareh, weet je dat zeker? Want je krijgt bij een 993-996 een stuk minder KLAP ineens als bij een single-turbo... ??? (hmmm, weer een beeld van mij aan diggelen!)
26 dec 2006 11:32
26 dec 2006 11:37
26 dec 2006 12:32
leander schreef:Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken haha.
Kerstgroeten, Leandero
28 dec 2006 11:47
944 racer schreef:leander schreef:Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken haha.
Kerstgroeten, Leandero
Het verschil ertussen: een 965 ?
Je bent van harte welkom.
29 dec 2006 0:45
leander schreef:944 racer schreef:leander schreef:Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken haha.
Kerstgroeten, Leandero
Het verschil ertussen: een 965 ?
Je bent van harte welkom.
Ik heb een meeting 17 maart in mijn dorpje .. kom je ook?
-- zie meetings --
29 dec 2006 1:10
Beltar schreef:paSCal schreef:Epicurus schreef:Dat zou natuurlijk nóg mooier zijn ! Ik ken een firma (3 letters...) die dat zo doet !Paul van Engelen schreef:De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:
Ondanks dat ik natuurlijk niet twijfel aan jou hoor Paul, maareh, weet je dat zeker? Want je krijgt bij een 993-996 een stuk minder KLAP ineens als bij een single-turbo... ??? (hmmm, weer een beeld van mij aan diggelen!)
Goed gevoeld!
De KLAP komt idd van de ene grote turbo. Daarom plaatste porsche vanaf de 993 2 kleine turbo's, om die inertie en brute explosie onder controle te houden.
Maar zelfs de gloednieuwe 997 heeft nog geen sequentiele turbo's zoals de beamers nu wel hebben.
De VTG zorgt er evenwel voor dat er 2 (virtuele) kleine turbo's werken bij lage toeren en dat die dan (zoals bij een moderne diesel) hun schoepen verplaatsen bij hogere toerentallen om dan een grotere druk te ontwikkelen (zoals een ouderwetse grote turbo).
29 dec 2006 10:24
MetalGreen911SC schreef:Van nat en glad ga ik ook schuiven..........