Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Meegereden in een Porsche 993 Biturbo

25 dec 2006 14:06

Wauw wat een ervaring wat een wegligging heeft dat ding.

Ik zat gisteren bij m'n vriendin op het forum te snuffelen toen ik een roffel hoorde.. ik wist meteen dat het een Porsche was.
Ik ging voor het raam staan en zat net de achterkant van een 993.
Ik liep naar buiten en ja hoor daar stond een 993 TT. Daarna kwam de vander van mn vriendin naar buiten met de mededeling dat dat een vriend van hem was.
ff kopje koffie gedronken en daarna eventjes de Porsche uitgelaten.
WAT EEN BAK !
Je verwacht het niet want je kan makkelijk rustig rijden met dat ding totdat je boven de 3000 komt dan is het feest. ( En als je het gas meteen goed intrapt komt de eerste turbo al bij 2500 op ) !
Man o Man.. nu weet ik weer voor welke gevoel ik studeer :lol:

Tot zover mijn ervaring met een 993 BiTurbo.
Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken haha.

Kerstgroeten, Leandero
Laatst bijgewerkt door leander op 28 dec 2006 11:46, in totaal 1 keer bewerkt.

25 dec 2006 14:36

Fantastische ervaring waarschijnlijk
in die bolide heb ik nog niet gezeten,

leuke kerst dan ook voor u

grtz

25 dec 2006 14:55

Apart he ;)... Maar veel te veilig joh :cheesy:... (gniffel gniffel)

25 dec 2006 15:11

Heb zelf in een 993 TT en in een 996 - zie ander draadje - gereden en kan je verzekeren dat er nog heel veel EXTRA leuks te ontdekken valt :shock: :D

Veel meer dan de cijfers 408 t.o.v. 450 lijken aan te geven :!: :!: :P

De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:

25 dec 2006 15:51

Ooooooooh, zo'n TT... (wilde dit draadje eerst niet eens openen - dacht 'lekker belangrijk'...) :lol:

Afbeelding

25 dec 2006 15:56

Paul van Engelen schreef:Heb zelf in een 993 TT en in een 996 - zie ander draadje - gereden en kan je verzekeren dat er nog heel veel EXTRA leuks te ontdekken valt :shock: :D

Veel meer dan de cijfers 408 t.o.v. 450 lijken aan te geven :!: :!: :P

De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:



Dat zou natuurlijk nóg mooier zijn ! :wink: Ik ken een firma (3 letters...) die dat zo doet :wink: !

25 dec 2006 22:13

Epicurus schreef:
Paul van Engelen schreef:De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:
Dat zou natuurlijk nóg mooier zijn ! :wink: Ik ken een firma (3 letters...) die dat zo doet :wink: !

Ondanks dat ik natuurlijk niet twijfel aan jou hoor Paul, maareh, weet je dat zeker? Want je krijgt bij een 993-996 een stuk minder KLAP ineens als bij een single-turbo... ??? (hmmm, weer een beeld van mij aan diggelen!)

25 dec 2006 22:42

@horn: Nou ja zeg . . . . . :cry: :wink:

25 dec 2006 22:45

horn schreef:Ooooooooh, zo'n TT... (wilde dit draadje eerst niet eens openen - dacht 'lekker belangrijk'...) :lol:


Ik had net hetzelfde gedacht , alweer zo'n Audi draadje :roll: :wink:

26 dec 2006 0:00

nou onderschat de wegligging van een audi tt niet als je de snellere type's tegen komt heb je de handjes vol ze voor te blijven.
maar het word natuurlijk nooit geen porsche al zou ik daar in de toekomst niet van opkijken.

anton964

Re: Meegereden in een TT

26 dec 2006 0:09

leander schreef:Tot zover mijn ervaring met een 993 BiTurbo.
Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken


De 930 zal ongetwijfeld bruter/sneller aanvoelen...zéker tot 200.

Perceptie.

26 dec 2006 0:10

@anton964: Kijk, dát zijn berichten ! :wink:

26 dec 2006 9:27

paSCal schreef:
Epicurus schreef:
Paul van Engelen schreef:De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:
Dat zou natuurlijk nóg mooier zijn ! :wink: Ik ken een firma (3 letters...) die dat zo doet :wink: !

Ondanks dat ik natuurlijk niet twijfel aan jou hoor Paul, maareh, weet je dat zeker? Want je krijgt bij een 993-996 een stuk minder KLAP ineens als bij een single-turbo... ??? (hmmm, weer een beeld van mij aan diggelen!)


Goed gevoeld!
De KLAP komt idd van de ene grote turbo. Daarom plaatste porsche vanaf de 993 2 kleine turbo's, om die inertie en brute explosie onder controle te houden.
Maar zelfs de gloednieuwe 997 heeft nog geen sequentiele turbo's zoals de beamers nu wel hebben.
De VTG zorgt er evenwel voor dat er 2 (virtuele) kleine turbo's werken bij lage toeren en dat die dan (zoals bij een moderne diesel) hun schoepen verplaatsen bij hogere toerentallen om dan een grotere druk te ontwikkelen (zoals een ouderwetse grote turbo).

26 dec 2006 11:32

Leerzaam 8)

Maar ik moet zeggen dat hij ( en nu was het wel wat nat en glad ) met later in de bocht wat gas erop toch wel een beetje begon te schuiven.
Echt geweldig! Ik heb helemaal genoten :D

26 dec 2006 11:37

Van nat en glad ga ik ook schuiven.......... :lol: :wink:

Re: Meegereden in een TT

26 dec 2006 12:32

leander schreef:Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken haha.

Kerstgroeten, Leandero


Het verschil ertussen: een 965 ?

Je bent van harte welkom. :D

Re: Meegereden in een TT

28 dec 2006 11:47

944 racer schreef:
leander schreef:Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken haha.

Kerstgroeten, Leandero


Het verschil ertussen: een 965 ?

Je bent van harte welkom. :D


:oops: Ik heb een meeting 17 maart in mijn dorpje .. kom je ook? :oops:

-- zie meetings --

Re: Meegereden in een TT

29 dec 2006 0:45

leander schreef:
944 racer schreef:
leander schreef:Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken haha.

Kerstgroeten, Leandero


Het verschil ertussen: een 965 ?

Je bent van harte welkom. :D


:oops: Ik heb een meeting 17 maart in mijn dorpje .. kom je ook? :oops:

-- zie meetings --


Ik had hem al genoteerd, zag hem op het 944 forum. Als ik vrij ben, kom ik even langs.

29 dec 2006 1:10

Beltar schreef:
paSCal schreef:
Epicurus schreef:
Paul van Engelen schreef:De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:
Dat zou natuurlijk nóg mooier zijn ! :wink: Ik ken een firma (3 letters...) die dat zo doet :wink: !

Ondanks dat ik natuurlijk niet twijfel aan jou hoor Paul, maareh, weet je dat zeker? Want je krijgt bij een 993-996 een stuk minder KLAP ineens als bij een single-turbo... ??? (hmmm, weer een beeld van mij aan diggelen!)


Goed gevoeld!
De KLAP komt idd van de ene grote turbo
. Daarom plaatste porsche vanaf de 993 2 kleine turbo's, om die inertie en brute explosie onder controle te houden.
Maar zelfs de gloednieuwe 997 heeft nog geen sequentiele turbo's zoals de beamers nu wel hebben.
De VTG zorgt er evenwel voor dat er 2 (virtuele) kleine turbo's werken bij lage toeren en dat die dan (zoals bij een moderne diesel) hun schoepen verplaatsen bij hogere toerentallen om dan een grotere druk te ontwikkelen (zoals een ouderwetse grote turbo).



Inderdaad, er gaat niets boven de klap van die ene grote turbo! 8)

29 dec 2006 10:24

MetalGreen911SC schreef:Van nat en glad ga ik ook schuiven.......... :lol: :wink:



:D LOL :D
Plaats een reactie