08 jan 2007 14:15
08 jan 2007 16:39
08 jan 2007 17:26
Jurgen schreef:??
Ik weet niet beter dan dat de holle spaken zorgen voor een lager onafgeveerd gewicht, en indirect dus het stuurgedrag voordelig beïnvloeden...
Vertel eens Koen...
08 jan 2007 17:32
08 jan 2007 17:36
08 jan 2007 17:53
08 jan 2007 21:10
Jurgen schreef:Ik trek jouw verhaal niet in twijfel Koen...maar waarom zou Porsche zélf dan niet met dit verhaal komen?
Ohw wacht effe...eigenlijk trek ik het dus wél in twijfel...
TonD schreef:Of holle spaken sterker zouden kunnen zijn dan massieve weet ik niet, maar het klinkt onlogisch.
patrick911 schreef:Scheelt maar liefst 2,7kg per wiel, dus volgens mij wel degelijk voor gewichtbesparing.
08 jan 2007 22:10
911-lover schreef:patrick911 schreef:Scheelt maar liefst 2,7kg per wiel, dus volgens mij wel degelijk voor gewichtbesparing.
Maar dan wel electronsche zetels ipv manuele wat bij eentje al meer verschil is dan ze op 4 velgen besparen
08 jan 2007 22:27
08 jan 2007 23:00
911-lover schreef:Jurgen schreef:Ik trek jouw verhaal niet in twijfel Koen...maar waarom zou Porsche zélf dan niet met dit verhaal komen?
Ohw wacht effe...eigenlijk trek ik het dus wél in twijfel...
Het verhaalkomt van iemand van Porsche (zoals eerder geschreven)TonD schreef:Of holle spaken sterker zouden kunnen zijn dan massieve weet ik niet, maar het klinkt onlogisch.
Dan heb jij niet goed opgelet bij de biologielessen .Dat leren ze je zelfs al in het basisonderwijspatrick911 schreef:Scheelt maar liefst 2,7kg per wiel, dus volgens mij wel degelijk voor gewichtbesparing.
Maar dan wel electronsche zetels ipv manuele wat bij eentje al meer verschil is dan ze op 4 velgen besparen
08 jan 2007 23:25
Jurgen schreef:911-lover schreef:patrick911 schreef:Scheelt maar liefst 2,7kg per wiel, dus volgens mij wel degelijk voor gewichtbesparing.
Maar dan wel electronsche zetels ipv manuele wat bij eentje al meer verschil is dan ze op 4 velgen besparen
Is geen onafgeveerd gewicht...want daar telt wél iedere kilo.
09 jan 2007 6:24
wolf schreef:overstuur opwekken in een 4wd (speciaal voor devil)
http://www.autoblog.com/2006/11/15/vide ... ian-flick/
09 jan 2007 12:22
TonD schreef:Of holle spaken sterker zouden kunnen zijn dan massieve weet ik niet, maar het klinkt onlogisch.
911-lover schreef:Dan heb jij niet goed opgelet bij de biologielessen .Dat leren ze je zelfs al in het basisonderwijs
TonD schreef:en bovendien weet iedereen dat holle spaken sterker zijn'.
TonD schreef:En over die gewichtsbesparing, ten eerste vraag ik me af of electrische vs manuele stoelen wel 10.8kg scheelt?
TonD schreef:Ten tweede is 10.8kg onafgeveerd gewicht een enorm groot verschil voor de handling van een auto. 10.8kg (extra) wel afgeveerd gewicht zal hooguit zorgen voor een iets tragere 0-100.
TonD schreef:Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat je verhaal over sterkere spaken onzin is, het is alleen nieuw voor mij en ik heb nog geen overtuigend bewijs voorbij zien komen. Feit is dat de velgen aanzienlijk lichter zijn.
TonD schreef:Edit: een snelle zoekactie op Google leert mij dat ik inderdaad blijkbaar niet goed heb opgelet in Groep 3, ofwel op een niet al te beste basisschool heb gezet. Zelf vermoed ik het laatste,
Inderdaad holle botten (met dwarsverbindingen omdat ze anders niet sterk genoeg zouden zijn, nota bene), om gewicht te besparen...
09 jan 2007 17:09
09 jan 2007 18:24
09 jan 2007 18:36
09 jan 2007 18:41
911-lover schreef:Tuurlijk zijn ze lichter , maar ook sterker.
Breek een volle stok en bvb een bamboestok (die hol is) of buig een volle metalen bus en een holle.
De holle is steeds de sterkste
09 jan 2007 18:45
09 jan 2007 18:50
911-lover schreef:Jurgen schreef:911-lover schreef:patrick911 schreef:Scheelt maar liefst 2,7kg per wiel, dus volgens mij wel degelijk voor gewichtbesparing.
Maar dan wel electronische zetels ipv manuele wat bij eentje al meer verschil is dan ze op 4 velgen besparen
Is geen onafgeveerd gewicht...want daar telt wél iedere kilo.
Dat kan ik weer even niet volgen .
Zetels zijn toch even afgeveerd als een carbon kofferdeksel , plexi achterraam of logootje in sticker ipv metaal
Die besparingen bij bvb een RS zouden dus zinloos zijn
09 jan 2007 20:24
09 jan 2007 20:29
09 jan 2007 20:50
09 jan 2007 20:59
09 jan 2007 21:03
09 jan 2007 21:04
John4S schreef:jeeminee wat een rare discussie...........