10 jan 2007 15:04
10 jan 2007 15:06
10 jan 2007 15:13
10 jan 2007 16:24
10 jan 2007 16:49
maurice schreef:Er zijn genoeg landen waar de verkeershandhaving wel slaagt met het reguliere politie/justitie apparaat.
10 jan 2007 17:06
maurice schreef:Het is weer het top punt van Nederlandse bemoeizucht en vooral alles wat even boven het maaiveld uit komt af te hakken.
10 jan 2007 17:08
Harley schreef:
Afgelopen zaterdag kom ik een oud besje op de fiets tegemoet, ik in de auto, zij druk gebarend dat ik zachter moet rijden -het bekende handje van boven naar beneden en weer terug.
...ik reed 40 waar ik 50 mocht en niet eens met de Porsche.... verder ook niets aan de hand, geen gevaarlijke situatie, waarom ze vond dat ik langzamer moest is me tot op heden volstrekt onduidelijk...
Deze mensen zijn het die de kliklijn gaan bellen...
10 jan 2007 17:22
Jort schreef:So what? Gegeven de situatie (locatie en snelheid zullen dan toch op z'n minst moeten worden gemeld door de "klikkers"), zal hiervoor geen actie ondernomen worden. Waar komt die angst/onzekerheid toch vandaan?
10 jan 2007 17:32
10 jan 2007 17:40
Jort schreef:Waar komt die angst/onzekerheid toch vandaan?
Jort schreef:Ben ik ook met je eens Pascal, wat dat betreft zijn we lekker hypocriet in NL.
Jort schreef:Er wordt door velen (vaak terecht) geroepen dat er teveel beboet wordt voor een paar km/u te hard rijden en te weinig wordt gedaan aan de echte wegpiraten. Wordt er vervolgens een werkbaar plan geopperd om inderdaad de notoire wegmisbruiker makkelijker te kunnen pakken, is het weer niet goed...
10 jan 2007 17:53
Harley schreef:Jort schreef:Waar komt die angst/onzekerheid toch vandaan?
Geen angst/onzekerheid, alleen word ik soms moedeloos van het regentisme hier in Calvinistisch NL.
Jort schreef:Ben ik ook met je eens Pascal, wat dat betreft zijn we lekker hypocriet in NL.
Joh. 8:7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
Vond een bijbeltekst wel op zijn plaats hier.
Jort schreef:Er wordt door velen (vaak terecht) geroepen dat er teveel beboet wordt voor een paar km/u te hard rijden en te weinig wordt gedaan aan de echte wegpiraten. Wordt er vervolgens een werkbaar plan geopperd om inderdaad de notoire wegmisbruiker makkelijker te kunnen pakken, is het weer niet goed...
Hoe werkbaar het is vraag ik me af. En denk maar niet dat die onzinboetes verdwijnen, dit komt er bij, niet in plaats van.
10 jan 2007 17:56
Jort schreef:Er stond toch duidelijk "we". Ik zie mezelf niet als notoir wegpiraat en kan me (ondanks ook zonden mijnerzijds) niet voorstellen dat méérdere andere personen mij op éénzelfde tijdstip wel zo zouden bestempelen, dit doorbellen en dat ik vervolgens me óók nog als zodanig misdraag als ik toevallig wél gevolgd zou worden door een VROS wagen.Jort schreef:Ben ik ook met je eens Pascal, wat dat betreft zijn we lekker hypocriet in NL.
Joh. 8:7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
Vond een bijbeltekst wel op zijn plaats hier.
10 jan 2007 18:38
10 jan 2007 18:39
10 jan 2007 18:47
Devils son schreef:Ik heb het niet zo op deze NSB-lijn. Walgelijk instrument. .
10 jan 2007 18:48
10 jan 2007 18:51
Nine-eleven schreef:Vijfenzestig jaar geleden heetten dergelijke bellers NSB'ers.
Jort schreef: Als ik een halve zool op een drukke snelweg mensen rechts zie inhalen, bumperkleven en zie afsnijden, dan bel ik ook. Als ik iemand met 80+ door de binnenstad zie knorren zonder zich iets aan te trekken van oversteekplaatsen en overig verkeer, bel ik weer.
10 jan 2007 19:38
10 jan 2007 20:05
Nicolò schreef:Zoiets hadden ze in Oost-Duitsland ook, en dat werkte daar prima.
10 jan 2007 20:42
10 jan 2007 20:43
Jort schreef:Nine-eleven schreef:Vijfenzestig jaar geleden heetten dergelijke bellers XXXJort schreef: Als ik een halve zool op een drukke snelweg mensen rechts zie inhalen, bumperkleven en zie afsnijden, dan bel ik ook. Als ik iemand met 80+ door de binnenstad zie knorren zonder zich iets aan te trekken van oversteekplaatsen en overig verkeer, bel ik weer.
Maakt mij dat een XXX
Papegaaienpraat zonder inhoud en gebrekkig relativeringsvermogen.
10 jan 2007 21:17
Nine-eleven schreef: Wel e.e.a. in de juiste context houden a.u.b.
Als je goed leest juich ik rechts inhalen, bumperkleven, door rood licht rijden en overig asociaal gedrag zeker niet toe.
Maar ik vind de burgerij aanmoedigen om anderen op hun rijgedrag te be(ver)oordelen enigszins te ver gezocht, DAT juich ik zeker niet toe.
Ik voorspel bij deze allerlei excessen, voorbeeld: vrijwel lege snelweg, één van ons laat zijn (of haar) P eens uit met een hogere snelheid dan toegestaan, bijv. zo'n 150 kmu en haalt een burgermans Astra in met een gefrustreerde ambtenaar achter het stuur.
"Kijk die proleet eens met z'n Porsche !!!! En hij rijdt nog te hard ook!!!" Bellen.
Zitten wij DAAR nu op te wachten ???
10 jan 2007 21:20
Jort schreef:Ik zie het probleem niet zo. Als ik en mijn overige buren vermoeden dat mijn buurman zijn dochter mishandelt, op basis van wat we elke avond horen en de blauwe plekken die ze vertoont en daar melding van maken, hoeven we ook geen gedragsdeskundige te zijn om daar iets over te kunnen zeggen.
Jort schreef:In excessieve gevallen lijkt me het een prima methode.
10 jan 2007 21:32
10 jan 2007 21:40
EvR schreef:
Ook deze vergelijking gaat niet op hier is sprake van een (hoogstwaarschijnlijk) slachtoffer en bij een rechtsinhalende en afsnijdende
wegpiraat (nog) niet.
Er is wat mij betreft ook niks mis mee ZOLANG de VROS-auto wordt ingezet op een traject en een tijdstip waar vaak die meldingen worden geregistreerd.
Op het moment dat 'we' de(vermoedelijke) bestuurder thuis op gaan wachten en kenteken vermeldingen door andere weggebruikers als bewijsmateriaal gaan gebruiken gaan we (nogal) de verkeerde kant op.
Kunnen we meteen de persoon die nadat hij een 'aantal' biertjes in de voetbalkantine/kroeg heeft genuttigd en daarna in zijn auto stapt door sms-en. Degene die 's avonds op z'n fiets zonder licht stapt door e-mailen en de bromfietser met z'n opgevoerde bromfiets en zonder helm zijn/haar kenteken doorbellen.
en als dit een succes blijkt te zijn kunnen we het ook voor andere dan verkeersovertredingen gebruiken.
Kortom: melden van een misdrijf: ja, melden van een overtreding: nee liever niet dat is klikken!