Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 jan 2007 20:17
De onderhoudsbeurten bij de 997 zijn om de 30000 KM of om de 2 jaar. Dus ook geen olieverversen zelfs niet na de eerste inloopperiode. IK heb mij daar over verbaasd totdat ik vernam ( op Rennlist.com) dat er een magnetische olieplug

in zou zitten waar al het metaalslijpsel blijft zitten.Zou dat nou zo zijn, ik heb mijn dealer daar nooit over gehoord, maar ik ben allang blij dat ik daar pas om de 30000 km weer moet zijn. Dat heeft hij mij wel gezegd en het was ook niet nodig om eerder de olie te verversen. Weten jullie daar iets van? En wat hebben jullie (997 rijders) gedaan, eerder olieververst of ook gewoon het boekje volgen?
12 jan 2007 20:31
Een magnetische oliestop is lang niet nieuw. Zelfs een Opel Kadett C van 1978 had zo'n plug al in zijn versnellingsbak.
12 jan 2007 20:59
Porsche plaatst geen magnetische olie aftapstoppen op zijn watergekoelde motoren. De reden weet ik ook niet. Mischien heeft het te maken met de electronische niveausonde die zich daar boven bevind ?
12 jan 2007 22:28
Corry,
ieder jaar doe ik olieverversing, ongeacht de km,
ook ga ik regelmatig het oliepeil checken. Moet je zekers ook doen, en vooral bij inrijperiode, ik vul dan zelf wel bij.
12 jan 2007 23:01
Zo'n magnetische plug zit in een versnellingsbak en in een differentieel als dat een apart oliecompartiment heeft, zoals dus niet bij de 911 het geval is.
In de motor zitten 1 of zelfs 2 oliefilters die de metaaldeeltjes opvangen dus zo'n plug is daar overbodig en heb ik ook nog nooit gezien in 'mijn' Porsches
12 jan 2007 23:53
Beide pluggen in mijn 3.2 motor (carter en olietank) zijn magnetisch.
Bij veel auto's en motorfietsen gebruikelijk.
13 jan 2007 0:08
lindemans schreef:Beide pluggen in mijn 3.2 motor (carter en olietank) zijn magnetisch.
Bij veel auto's en motorfietsen gebruikelijk.
Je brengt me aan het twijfelen over de 3.2 Lindemans. Het is al weer 4 jaar terug, dit jaar
En bij de 993 zal ik bij de volgende beurt eens xtra opletten
13 jan 2007 15:04
Bedankt voor de info. Die Rennlister had het wel over die magnetische plug. (was 997 Turbo). Ik vond het brillant, maar blijkt niets bijzonders te zijn, oliefilters ja natuurlijk. Ja F@rgo ik zal dan maar eens gaan voor een olie verversing. Ik contoleer wel het niveau en vul bij.
13 jan 2007 18:36
Ik weet niet hoor maar volgens mij zijn de oliepluggen die gebruikt worden bij alle merken al jaren magnetisch. Wil niet zeggen dat je er een schroevendraaier aan kan optillen. Enkel om de allerkleinste metaaldeeltjes vast te houden.
13 jan 2007 19:01
De carterstop van een SC volgen Pelican Parts:
Duidelijk magnetisch.