Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche waardevast ?

17 jan 2007 12:36

Kocht mijn eerste 911 in 1983 een coupe uit 1976 :D

Echt een topper, maar na 8 jaar ging het toch kriebelen :oops:

Wou eens een 5 bak, elektr. ramen, rembrekr. en Fuchs velgen :wink:

Werd op de club links en rechts voorbij geblazen :twisted:

Liet hem taxeren bij Gratama, nooit verkopen zij hij (hij had gelijk)

Maar ja je bent jong en je wilt wat hé :roll:

Kocht hem toen voor c.a. FL 22.500,-- :idea:

Was hem ook zo kwijt, maar wat zou hij nu waard zijn :?:

Auto moeten houden :?: , maar ja dan had je de ervaring van de nieuwere Porsche's gemist :!:

17 jan 2007 12:41

Heb je meer info, kleuren, interieur,..

Je moet ook rekening houden dat er wss een serieuze kost bij zou gekomen zijn qua restauratie :wink:

17 jan 2007 12:47

KEV-911 schreef:Heb je meer info, kleuren, interieur,..

Je moet ook rekening houden dat er wss een serieuze kost bij zou gekomen zijn qua restauratie :wink:


Heb je gelijk in, was wel de eerste met verzinkte carrosserie.
Kenteken 16-JM-34, minerva blauw en zwart half stof met krijtstreep inter.
Pon geleverd met alle boekjes.
Verkocht toen aan Pim Kisjes, deed wat met de Porsche Cup.
Heb hem later ook nog een keer op een beurs gezien, was enorm leuk om je auto daar te zien staan :idea:

17 jan 2007 14:59

Iemand geniet er nog steeds van... 8)

Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk PORSCHE
Handelsbenaming 911 I COUPE
Kleur(en) Blauw
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.074 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd

Datum eerste afgifte Nederland 15-04-1976
Datum eerste toelating 15-04-1976
Datum aanvang tenaamstelling 16-09-2005

Vervaldatum APK 03-05-2007
Wacht op keuren Nee

17 jan 2007 15:24

Was het een carrera 3.0? Die zijn duur aan het worden. Ach ja, spijt is wat de boer schijtof zoiets :D

Re: Porsche waardevast ?

17 jan 2007 21:04

molen934 schreef:Was hem ook zo kwijt, maar wat zou hij nu waard zijn :?:

Je vergeet te vragen "Wat had ik in die 15 jaar aan onderhoud etc uitgegeven :?: "
En wat ie nu waard geweest zou zijn is vooral gerelateerd aan het antwoord op deze vraag lijkt me :wink:

17 jan 2007 22:15

molen934 schreef
Kocht mijn eerste 911 in 1983 een coupe uit 1976

Toen je haar kocht was ik 12.
molen934 schreef
Werd op de club links en rechts voorbij geblazen

Lekker belangrijk :cry: :wink:
molen934 schreef
Maar ja je bent jong en je wilt wat hé

Dat zal nu wel anders zijn :?: :wink:
molen934 schreef
Kocht hem toen voor c.a. FL 22.500,--

Was hem ook zo kwijt, maar wat zou hij nu waard zijn

Denk een mooie 993 :!: :?:

Re: Porsche waardevast ?

17 jan 2007 22:46

molen934 schreef:Wou eens een 5 bak, elektr. ramen, rembrekr. en Fuchs velgen :wink:


Had je een Carrera 3.0 moeten nemen, die heeft dat allemaal! :wink:

Was het een carrera 3.0? Die zijn duur aan het worden.


:lol: :wink:

18 jan 2007 11:55

Jeroen,

Weet nog dat deze mij werd aangeboden, dacht voor rond de FL 29.000,-- :!:

Maar was al blij dat ik een 2,7 coupé kon betalen :roll:

Een kennis had toen een 2,7 rs van 1974 :idea: , wat reed dat ding zeg :shock:

Ja als je alles vooruit zou weten :wink:

18 jan 2007 19:02

Tsja, ligt eraan hoe goed deze was.

Alle werk dat eraan is gebeurd bij mij was bijna net zo duur als de aanschaf en dan heeft Erwin nog netjes gerekend. Maar Wolter Gratema heeft hem recentelijk wel op 30K getaxeerd, dat doet me dan weer deugd.

Een mooie Carrera 3.0 zal niet minder waard worden, veel meer? Dat weet ik ook niet, time will tell. Voor mij eigenlijk helemaal niet zo relevant, doe hem toch niet weg! :lol: :wink:

18 jan 2007 19:07

Mijn idee is dat de 3.0 en 3.2 waardevast zijn als ze technisch goed bij worden gehouden: geen schade / roest en op tijd de beurtjes met stempeltjes: dan worden deze types niet goedkoper meer volgens mij.

Ik sluit niet uit dat de late 3.2's zelfs nog weer wat aantrekken, al worden ze met minder dan 200 tkm op de klok natuurlijk wel zeldzamer.

18 jan 2007 19:16

Dit is Australie maar prijzen in USD.

http://forums.pelicanparts.com/showthre ... genumber=1

18 jan 2007 21:36

Hoe zou het liggen met de Turbo's qua prijsvastheid? Neem als voorbeeld de al wat oudere 930 van 1978. Deze doen nu zo'n 25.000 - 35.000 euro op. Ik neem aan dat dat nog gaat stijgen?...

18 jan 2007 23:06

God is in een goede bui blijkbaar, want je hebt zowaar een 2de kans gekregen. Met de 993 2S heb je een bijzondere en zéér gewilde Porsche, hou deze dus mss bij... 8)

19 jan 2007 0:39

leander schreef:Hoe zou het liggen met de Turbo's qua prijsvastheid? Neem als voorbeeld de al wat oudere 930 van 1978. Deze doen nu zo'n 25.000 - 35.000 euro op. Ik neem aan dat dat nog gaat stijgen?...


De turbo's van voor 78.

19 jan 2007 9:15

lindemans schreef:Mijn idee is dat de 3.0 en 3.2 waardevast zijn als ze technisch goed bij worden gehouden: geen schade / roest en op tijd de beurtjes met stempeltjes: dan worden deze types niet goedkoper meer volgens mij.


dit geld voor alle 911 voor 964. momenteel staan de Porsches vrij duur maar er is dan ook veel vraag naar

19 jan 2007 11:07

In 1992 reed mijn toenmalige werkgever een 964 uit - als ik het mij goed herinner - 1990. Een paar jaar later (ergens in '95?) heeft hij die verkocht en privé bood hij hem aan voor HFL 60.000,- (wederom als ik het mij goed herinner). Uiteraard ga ik nu voorbij aan de inflatie, de km-stand die in de loop van de jaren wel zal zijn toegekomen, de algehele staat van de auto (die met het verstrijken van de jaren er ook niet beter van wordt) en de onderhoudskosten, als ik zeg dat het verschil met de huidige prijzen (€ 20-25 k, omgerekend zo'n HFL 44-55 k) voor een 964 uit dat bouwjaar mij niet al te groot voorkomt. M.a.w. valt de afschrijving voor deze 911 nog wel mee.

19 jan 2007 11:46

Natuurlijk is een Porsche waardevast, alleen zien sommigen het als een goede investering en dat is het nu ook weer niet (uitzonderingen niet te na gesproken).

De enigen die wat sterker afschrijven zijn nieuwere Porsches maar eens 993 of ouder dan vind ik ze zéér waardevast.

Een fijne hobby als het ware 8)

19 jan 2007 12:02

Ondanks de relatief geringe afschrijving blijft het een kostbare hobby. Heb het al eens eerder uitgerekend: afschrijving (variabele afhankelijk van type en ouderdom), onderhoud (lump sum € 600,-), wegenbelasting (ca. € 600,-), verzekering (all risk ca € 1.250,-) en benzine (ik ben even uitgegaan van 7.000 km p/jr) ... sta je toch te kijken hoor. Je zit voor je het weet (en dan ben ik nog aan de voorzichtige kant als ik het heb over afschrijving en onderhoud) rond € 4.500,- p/jr en dan moet er niks bijzonders gebeuren.

19 jan 2007 12:11

Mijn excuses : het moet dus zijn een eerder dure maar toch zeer fijne hobby :wink:

19 jan 2007 12:45

adu schreef:Ondanks de relatief geringe afschrijving blijft het een kostbare hobby. Heb het al eens eerder uitgerekend: afschrijving (variabele afhankelijk van type en ouderdom), onderhoud (lump sum € 600,-), wegenbelasting (ca. € 600,-), verzekering (all risk ca € 1.250,-) en benzine (ik ben even uitgegaan van 7.000 km p/jr) ... sta je toch te kijken hoor. Je zit voor je het weet (en dan ben ik nog aan de voorzichtige kant als ik het heb over afschrijving en onderhoud) rond € 4.500,- p/jr en dan moet er niks bijzonders gebeuren.


Hangt ervan af van welk jaar hij is hé . :D
Ik betaal +-200 euro verzekering, 29 euro taks, onderhoud (150 euro-300euro) andere kosten, momenteel veel wegens motorcheck-up maar was gewoon om alles eens na te zien en olieverlies te doen stoppen)
Het duurste voor mij is op jaarbasis de benzine

19 jan 2007 12:55

KEV-911 schreef:(..)Hangt ervan af van welk jaar hij is hé . :D
Ik betaal +-200 euro verzekering, 29 euro taks, onderhoud (150 euro-300euro) andere kosten, momenteel veel wegens motorcheck-up maar was gewoon om alles eens na te zien en olieverlies te doen stoppen)
Het duurste voor mij is op jaarbasis de benzine


Inderdaad, als je uitgaat van een 964, 993 en 996, dan gaat de berekening grofweg wel op. Types van daarvoor zullen allicht goedkoper te verzekeren zijn en hebben ook belastingvoordelen. Daartegenover vergen die vaak meer onderhoud. Wat is wijsheid ...

19 jan 2007 13:06

Heeft natuurlijk ook met een aantal factoren te maken :idea:

Kocht mijn 3.0 SC begin jaren 90, zo'n auto kocht je rond de FL 50.000,--.

Na een paar jaar ging de grens met Duitsland open, auto's van 100 maanden oud kwamen met bosjes de grens over :roll:

Denk dat mijn 911 in korte tijd FL 20.000,-- minder waard was :cry:

19 jan 2007 21:57

Mijn vader verkocht in 1983 zijn 911 2.7 uit 1974 voor fl 16.000,-. in 1987 zag ik diezelfde 911 in de showroom staan bij Auto Koen in Blaricum voor fl 33.500,- :shock:

Maar goed dat is 20 jaar geleden

20 jan 2007 18:40

Kwam vroeger regelmatig bij Auto Koen :!:
Een hele aparte kerel met dito auto's :lol:
Kwam wel op een nare manier om het leven :cry:
Volgens mij om een boom heen gevouwen, op de avond dat hij Ferrari dealer/agent zou worden :?:
Plaats een reactie