Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 jan 2007 23:56
Hallo iedereen,
Ik sta op het punt om een 911 Carrera te kopen. Er is echter iets maf dat ik
op vele 911's tegen kom : de accordeon ( of noem het harmonica) achter de
voor en achter bumper is maar zelden mooi horizontaal uit gelijnd. Ik heb nog
maar één wagen (niet nieuw ) gezien waar dit mooi uitgelijnd is. Wat zou hier de reden van zijn ?
Bedankt,
Dikr
18 jan 2007 11:57
De reden daarvan is meestal kleine duwtjes tegen de bumper, de bumper krijgt dan een iets andere stand waardoor ze vervormen.
Het probleem is de versteviging achter de bumper, daar zit een geplooide buis, die als je een aanrijding krijgt opplooit.
De amerikaanse uitvoering heeft op die plaats schokbrekers zitten, die dan weer uitveren.
Je kunt ze losdraaien en opnieuw richten, maar bedenk daarbij wel dat je de meeste afdraaid.
Voor het losdraaien zou ik ze eerst goed inspuiten met kruipolie en dit een paar keer herhalen om het eerder geschrevene te voorkomen.
18 jan 2007 14:50
Kijk even in mijn album, daar zie je ook duidelijk dat de achterbumper er een beetje(heel erg) scheef op zit. Hier willen we volgende winter wat aan gaan doen. En idd, als je ook advertenties leest en de foto's bekijkt staan ze zelden 100% recht.
18 jan 2007 15:22
Bedankt voor de toelichting.
Dirk
18 jan 2007 15:31
Nog een kleine toelichting, voor horen ze zelfs scheeft te staan, alleen achter recht. Bij die van mij staan ze zoals het hoort,
18 jan 2007 20:44
Ik heb bij mij ook nog niets ongewoons kunnen ontdekken.
18 jan 2007 22:52
Maak je banden eens schoon, het lijken wel whitewalls!!

.
18 jan 2007 22:54
Volgens mij een hele oude foto, want het lijkt erop dat ook nog de oude (ORGINELE!) reflectorplaat achterin zit toch?
19 jan 2007 13:34
Ook ik stoorde mij daaraan, kocht gewoon nieuwe steunen en rubbers bij Alpo
Ze verlkaarde mij dan voor gek, het zit toch prima
(Hier noemen ze dat wel "mierenneukers")
19 jan 2007 20:24
michael schreef:Maak je banden eens schoon, het lijken wel whitewalls!!

.
En paSCal die vervolgens schreef:Volgens mij een hele oude foto, want het lijkt erop dat ook nog de oude (ORGINELE!) reflectorplaat achterin zit toch?
Klopt helemaal! Die banden waren heel erg hard aan vervanging toe. Deze foto heb ik gemaakt op de tweede dag dat ik hem had, net na de eerste wasbeurt. En niet alleen de originele reflectorplaat zat er toen nog op, ook de katalysator was nog aanwezig

Beide hebben nu een mooi plaatsje in de garage gekregen.
19 jan 2007 22:15
Volgens mij waren terugverende schokbrekers in Europa als optie leverbaar.
19 jan 2007 22:17
Nicolò schreef:Volgens mij waren terugverende schokbrekers in Europa als optie leverbaar.
Klopt, op mijn cabrio zitten ze ook.