Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Verf (spuitbus) verwijderen van plastic onderdelen

22 jan 2007 16:51

Ik heb hier nog een paar plastic onderdelen die door een vorige eigenaar in een blits metallic kleurtje gespoten zijn (met een spuitbus :( ).
Nu zie ik aan de plaatsen waar de verf loslaat dat de kleur rechtstreeks op de plastic zit (dus zonder schuren of primer). Hoe krijg ik dit goedje er het makkelijkst weer af, zonder de plastic te beschadigen?

22 jan 2007 16:55

mss met 'n hogedruk spuit :?: :roll:

22 jan 2007 16:57

Lijkt mij ook de enigste rationeleoplossing zonder het plastic aan te tasten

22 jan 2007 16:58

Da's nog niet zo'n gek idee, we hebben hier op het werk wel iets heel krachtigs, kan misschien wel werken. Enkel het fixeren zal even denken worden, anders blaas ik het stuk tot bij jullie :D

22 jan 2007 17:11

dat zal niet mee vallen.ik denk dat je toch beter met thinner schoon kan maken en dan schuren praimer en zwarte mat er op spuiten.
maar misschien heb je mazzel en spuit je het zo schoon.
soms is perslucht met een blaaspistool met 10 bar al genoeg

gr anton964

verf spuitbus

22 jan 2007 19:03

Volgens mijn zoon (werkt in autospuiterij) doen ze het daar met benzine en een kwast, daarna gelijk schoonspoelen met ruim water.
Beslist geen thinner o.i.d. gebruiken.

22 jan 2007 21:13

Wil zeker niet thinner adviseren, hierdoor kan het gaan scheuren :?

22 jan 2007 22:04

Je kan ook zo'n stoompistool proberen.
Werkt vaak ook wel goed.

Succes!

22 jan 2007 23:28

Ik gebruikte vroeger aceton om verf te verwijderen.
Goedkoop te verkrijgen bij de drogist.

Alleen dat was wel metaal, ik weet niet hoe dat zich houdt op plastic moet ik je eerlijk zeggen..

Na behandeling goed afspoelen.
Anders kan, weet ik helaas uit ervaring, de verf gaan bobbelen.

22 jan 2007 23:32

Aceton vreet in op plastic en je krijgt vale witte vlekken

23 jan 2007 10:22

Gisteren even aan de slag geweest, ik ben begonnen op een heel klein stuk met zo'n plastic ijskrabber voor de ruiten.
Het is een werkje van lange adem, maar het werkt verbazend goed. Enkel opletten dat je niet met een hoek van het krabbertje in de plastic gaat (i keep my fingers crossed), maar verder geen probleem.
Ik weet weer wat de doen dit weekend :)

23 jan 2007 10:59

Inderdaad geen thinner of acceton gebruiken. Lost de verf dan wel prima op maar tast ook het kunstof aan. Het wordt daardoor slap of bros van structuur.

Benzine gebruiken of krabben is de meest aangewezen methode.
Plaats een reactie