Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Cool idee!

Poll eindigt op 08 feb 2007 21:16

Hier zou ik aan mee doen 0 - 10 participaties
2
5%
Hier zou ik aan mee doen 11 - 50 participaties
0
Geen stemmen
Hier zou ik aan mee doen 50 + participaties
0
Geen stemmen
Hier zou ik misschien aan meedoen
5
14%
Hier zou ik niet aan meedoen
30
81%

Totaal aantal stemmen : 37

Porsche idee

25 jan 2007 21:16

Beste mede-Porkers,

Soms heb je wel eens een gek idee. Zo ook deze keer.
Bijna een jaar is er gewerkt aan een uniek concept gerelateerd aan ons
favoriete merk Porsche. Uniek omdat er geen ander project als deze
bestaat.
Voor dit concept wordt een pilot store geopend in een drukke winkelstraat
in een grote plaats in Nederland. Deze straat staat aldaar bekend als de
“pc hoofstraat”naar de bekende Amsterdamse straat vanwege de speciaalzaken
op ‘chique’niveau.
Een uniek concept dat door de opzet Porsche liefhebbers uit de hele wereld zal aantrekken.

De realisatie kost natuurijk een hoop duiten. 1/3 Deel daarvan wordt uit eigen middelen ingebracht, de rest middels vreemd kapitaal.
Deze topic is gestart om eens te kijken of er onder de Porsche liefhebbers animo is te participeren in dit project.

Laat uw gedachten eens gaan. Post hier uw opmerkingen, suggesties en ideeën.
Zou u deelnemen als er zonder risico tegen bijvoorbeeld 6% rente deelgenomen kan worden? Of misschien wilt u wel rendement in de vorm van een cadeaubon? Of deelt u mee in het bedrijfsrisico maar dan ook in de winst?
Zomaar een aantal opties.
Een participatie zou € 100,- zijn met maximaal 1000 deelnemers.

Hoe anoniem deze posting ook is, de deelnemers zullen uiteraard alle informatie ontvangen over wie, wat en waar. Maar zover is het nog niet.
Omdat ik deze topic graag open wil houden wordt het op prijs gesteld de discussie hier te voeren en niet middels pb-tjes.

d' ondernemer.

25 jan 2007 21:21

concept kan wat zijn, het nadeel is dat je over de invulling wel erg vaag bent.
luxe verhuur? Porsche kleding? Ben wel geinteresseerd, maar kan er op basis van de info die je hier plaatst geen zinnig woord over zeggen.

Oja, het is PC Hooftstraat... :wink:

25 jan 2007 21:39

De invulling betreft Porsche gerelateerde zaken als miniaturen, boeken, gadgets, kleding, enz. Een Pure Porsche store.

25 jan 2007 21:46

wat is dit nou voor een voorstel, wazig plan maar wel om geld komen leuren......

25 jan 2007 21:50

Marcel,
het is geen verhaal om te leuren. Het project gaat nog voor de zomer van start. Opdracht aan de interieurbouwer is reeds gedaan. De vraag is alleen of het een idee is om mede-liefhebbers te laten participeren in plaats van een bank die niet emotioneel betrokken is bij het product.

25 jan 2007 21:59

Als er een goed plan achter zit, en je hebt 1/3 van het kapitaal, snap ik niet waarom je deze vraag stelt.

Gewoon die € 100,000 bij de bank halen, en eens de zaak loopt heb je met niemand gezeik :wink:

Een winkeltje en dan verantwoording afleggen aan bv 1000 deelnemers, lijkt me niet echt een idee van een ondernemer IMHO.

25 jan 2007 22:03

Als iemand geld van mij wil, dan zie ik liever een ondernemingsplan en een winstafhankelijke beloning...

6% kan ik met veel minder risico elders ook wel verkrijgen.

25 jan 2007 22:04

Vind ik ook. Heb je er trouwens al bij stilgestaan dat jij met je 33% een minderheid vormt. Dus dat de overige 66% van de "aandeelhouders" je in feite kunnen opleggen hoe je je zaak zal moeten runnen ?

25 jan 2007 22:17

PPP, de vraag is ontstaan nadat enkele mede-porschisten aangaven hierin mee te doen.
Het idee is uit de hobby ontstaan. Dit zal de insteek blijven.

Weliswaar zal alles achter de schermen strak georganiseerd zijn want een bedrijf kun je niet als hobbyproject vormgeven.
Er is meer dan 20 jaar ervaring op winkelgebied aanwezig.
Uiteraard wordt dit gestart om winst te maken want dat is nu eenmaal de drijfveer bij alle winkelactiviteiten.

Er zullen geen 1000 deelnemers zijn. De ervaring leert dat dit er hooguit een 30 tot 50 zijn. En, iemand die zijn nek uitsteekt mag daar ook wat voor terug krijgen.

25 jan 2007 22:20

Je hebt 1/3 van het kapitaal en je weet zeker dat het project deze zomer van start gaat.....
Waar kan ik storten?
Ben zelf ondernemer en vind dit "project" niet echt geloofwaardig.
Als je geld nodig hebt om zaken te doen, ga je zoals PPP al meldde, naar een bank.
Het is juist een groot voordeel dat zij niet "emotioneel betrokken zijn".
Kortom, deze topic is best vermakelijk hoor, ga het ook met veel aandacht volgen.
Laatst bijgewerkt door Gert op 25 jan 2007 22:25, in totaal 1 keer bewerkt.

25 jan 2007 22:23

We komen graag langs als het af is, tenminste als je een beetje (20%) forumkorting beloofd. :lol:

25 jan 2007 22:24

Zou toch graag iets meer willen weten dan je verhaal tot nu toe.

Is er een plan, een summary, of het ene a4-tje. Hier kan ik als potentiele "investeerder" niet zoveel mee, hoe aardig en sympatiek het idee ook mogelijk is.

25 jan 2007 22:26

Devils Son,
er staat zonder risico 6%. Er zijn mensen die wel mee willen doen maar geen risico willen lopen. Daar is een zekerheidstelling voor mogelijk.

Iemand die meedeelt in het bedrijfsrisico deelt ook mee in de winst.

Chris.
Als je aandeelhouders hebt wel. Overigens is het werven van aandeelhouders (m.u.v. een NV) op deze wijze niet toegestaan.
Een participant verstrekt een financiering maar heeft geen medezeggenschap.

Ik bn zelf participant in een onderneming in een andere branche. In dit bedrijf zijn 218 deelnemers voor aanzienlijk grotere bedragen.
Hierin hebben de deelnemers geen zeggenschap maar kunnen, indien zij het niet met het beleid eens zijn, direct uittreden.

25 jan 2007 22:36

GI996C, het is niet de bedoeling te storten. Deze topic is gestart om te kijken of er animo zou zijn.

Rob.
Er is een compleet businessplan aanwezig inclusief prognoses bebaseerd op een soortgelijke activiteit voor een ander automerk.
Dit plan is geverifieerd door KPMG en er is een fiat gegeven door ABN Amro voor de financiering.

Alleen leek het een leuk idee dit onder te brengen bij Porsche liefhebbers. Ik hoef hier zelf geen brood uit te hebben maar wil uiteraard ook het rendement op mijn investering.

25 jan 2007 22:36

porsche-idee schreef:Devils Son,
er staat zonder risico 6%. Er zijn mensen die wel mee willen doen maar geen risico willen lopen. Daar is een zekerheidstelling voor mogelijk.

Wat voor zekerheid? Zonder risico is nl. wel heel zeldzaam...

25 jan 2007 22:41

Ach, je kan je geld op een spaarrekening storten bij de dsb bank. Heb je geen risico en toch iets van 3,5%. Dus erg zeldzaam is het niet.

Er is een deelnemer die uit idealisme mee wil doen maar geen risico wil lopen. Hiervoor kan een inschrijving op OG als zekerheid gesteld worden.

25 jan 2007 22:44

porsche-idee schreef:Ach, je kan je geld op een spaarrekening storten bij de dsb bank. Heb je geen risico en toch iets van 3,5%. Dus erg zeldzaam is het niet.

Er is een deelnemer die uit idealisme mee wil doen maar geen risico wil lopen. Hiervoor kan een inschrijving op OG als zekerheid gesteld worden.

Ook bij banken heb je risiko....alleen is dat idd beperkt maar het bestaat wel, weet je nog die bank die onlangs failliet ging....en trouwens van die 3.5% gaat ook nog belaasting vanaf 1.2% (behalve voor mij, nog 5 jaar...)

Voor de rest, gebakken lucht....

25 jan 2007 22:51

porsche-idee schreef:Ach, je kan je geld op een spaarrekening storten bij de dsb bank. Heb je geen risico en toch iets van 3,5%. Dus erg zeldzaam is het niet.

Dan is het duidelijk: wij hebben een ander idee van "geen risico".

Maar goed, risico vind ik niet zo erg, anders was ik zelf geen ondernemer en ging ik niet op het gevaarlijkste circuit van de wereld rondjes draaien.

Wel is een ondernemingsplan vereist om mijn interesse te wekken. Heb je die of niet?

25 jan 2007 22:59

ja zie mijn antwoord hierboven.
Er is een compleet businessplan met accountantsverklaring.

Re: Porsche idee

25 jan 2007 23:00

porsche-idee schreef:Soms heb je wel eens een gek idee. Zo ook deze keer.
Bijna een jaar is er gewerkt aan een uniek concept gerelateerd aan ons favoriete merk Porsche. Uniek omdat er geen ander project als deze bestaat.

..... en sommige personen hebben vaker een "gek idee" gerelateerd aan Porsche ;), want op een vergelijkbaar initiatief van je met gelijke presentatie is eerder vergelijkbaar gereageerd. Hier en op het Porsche-prikbord. :^:

Begrijp me niet verkeerd. Ik vertrouw op de goede bedoelingen, maar mede gezien het voorgaande project (dat zover ik weet niet van de grond is gekomen) betwijfel ik de haalbaarheid van deze benadering. Desondanks succes!

25 jan 2007 23:09

GI996C schreef:Als je geld nodig hebt om zaken te doen, ga je zoals PPP al meldde, naar een bank.
Het is juist een groot voordeel dat zij niet "emotioneel betrokken zijn".

is m.i. niet steeds het geval : de business school waar ik indertijd afstudeerde, heeft een viertal jaar terug een gelijkaardige "fundraising" gedaan onder de alumni voor de aankoop en renovatie van haar nieuwe campus; weliswaar niet via aandelen maar middels een 10-jarige obligatielening. De rente was iets beter dan marktconform, maar minder dan ze aan de bank zouden moeten betalen. In dit geval speelde het "emotioneel betrokken zijn" dus wel een positieve rol -> het vooropgestelde totaalbedrag van 2,5 mln € was in een mum van tijd ingetekend. Leuk (emotioneel) detail was dat de intekenaars een genummerde litho kregen van het kunstwerk van Panamarenko dat de ingang van de nieuwe campus siert :wink:

25 jan 2007 23:09

Eric,
het idee van toen was te groot van opzet. Overigens is wel ogepikt door derden die het in een ander jasje, met veel aanloopproblemen wel voor elkaar hebben gekregen.

Daarom is dit kleiner van opzet en heb ik gewacht tot het ook haalbaar is met het naar buiten te brengen. Het eerdere project was teveel gebaseerd op enthousiasme. Overigens staat dat pand nog steeds te koop :-)
Omdat dit definitief is leek het mij leuk het met mede liefhebbers te doen.

25 jan 2007 23:15

VTec,
dit soort obligaties komen ook veel voor bij sportclubs.
Veel golfclubs zijn ook op deze wijze gefinancierd, zeker in de beginjaren 90. Meestal is het rendement 0 of een korting op het lidmaatschap.

25 jan 2007 23:24

Mocht het gerealiseerd worden, kan je zeer waarschijnlijk een hoop forumers als klanten verwelkomen.
2.2VTEC: Het is me bekend dat er op vele manieren geld bijelkaar "gehaald" kan worden.
Er is eigenlijk een andere reden waarom ik juist het "emotioneel betrokken zijn" aanhaalde.

25 jan 2007 23:30

porsche-idee schreef:Er is een compleet businessplan met accountantsverklaring.

Dan moet je mij dat eens doen toekomen...

Je kan het sturen aan devils punt son at home punt nl.
Plaats een reactie