De verwachtingen waren vooraf uitgesproken:
10.000 stuks het eerste
fiscale jaar. Alleen in de VS werden er in kalenderjaar 2006 al ruim 7.300 verkocht (ruim 60% van het Boxster/Cayman totaal, in 2007 gegroeid tot meer dan 72%).
Ik begrijp wel dat de gemiddelde Amerikaan wat minder huiverig is voor een nieuw model dan de gemiddelde Europeaan, maar het lijkt me sterk dat de VS >73% van alle Cayman verkopen voor zijn rekening neemt.
Fiscaal jaar 2005/2006:
Cayman:
14.002
Boxster: 13.904
En dat terwijl in de VS de Cayman pas op 14 januari 2006 in de showroom stond. Merendeel van het genoemde aantal is ook nog de Cayman S, aangezien de gewone Cayman nog niet zo lang te koop is. Succes van de Boxster of 911 kun je ook niet laten afhangen van of meten aan de hand van 1 type (de S bijvoorbeeld).
Voorraden zijn aan de hoge kant, met name in Europa. Maar dat was bij de introductie van de Boxster niet anders.
De Boxster was rijp voor een update. Aangezien de Cayman in de vergelijking dan al snel "verouderd" over kan komen begrijp ik deze stap alleszins.
Laatst bijgewerkt door
Jort op 10 feb 2007 17:38, in totaal 4 keer bewerkt.