Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Ongeval

23 feb 2007 21:25

Een aantal maanden geleden ben ik aangereden achteraan in de file door een zware BMW, in mijn recht dus. Schade was aanzienlijk in bumper en reflectoren achteraan, maar kofferdeksel niet geplooid.

Na herstel is er een kleurverschil tussen de bumper en overig koetswerk.

Nu claim ik aan de verzekeraar een waardevermindering gezien de historie van de wagen de herverkoop zal bemoeilijken. Betreft een 964 van '90.

Verzekering ziet uiteraard geen probleem en wijst alles van de hand.

Ben ik verkeerd? :( Hebben jullie daar al ervaring mee?

BTW uurtarief 35 euro vergoed gekregen en OPC rekent 55 ex. BTW :evil:

23 feb 2007 21:33

Volgens mij sta je in je recht.

Ik heb in het verleden na een aanrijding, terwijl de schade perfect hersteld was eveneens waardevermindering geclaimd en inderdaad gehonoreerd gekregen.

Het betrof toen wel een vrijwel nieuwe Golf GTI, ik weet echter niet hoe de regels zijn voor (met alle respect) auto's op leeftijd.

Er is vast wel een verzekeringsdeskundige op het forum die jou hierover kan informeren . . . .

Re: Ongeval

23 feb 2007 21:42

964965 schreef:Een aantal maanden geleden ben ik aangereden achteraan in de file door een zware BMW, in mijn recht dus. Schade was aanzienlijk in bumper en reflectoren achteraan, maar kofferdeksel niet geplooid.

Na herstel is er een kleurverschil tussen de bumper en overig koetswerk.

Nu claim ik aan de verzekeraar een waardevermindering gezien de historie van de wagen de herverkoop zal bemoeilijken. Betreft een 964 van '90.

Verzekering ziet uiteraard geen probleem en wijst alles van de hand.

Ben ik verkeerd? :( Hebben jullie daar al ervaring mee?

BTW uurtarief 35 euro vergoed gekregen en OPC rekent 55 ex. BTW :evil:


Waardevermindering komt in beginsel vor vergoeding in aanmerking.

Maar: als het spuitwerk niet goed is gedaan: opnieuw spuiten.

P.s. begrijp ik goed dat de herstelwerkzaamheden niet volledig zijn vergoed? Dat lijkt mij ook een vreemd verhaal.

Re: Ongeval

23 feb 2007 21:45

964965 schreef:.. maar kofferdeksel niet geplooid.


Lijkt me ook niet bij 'n aanrijding van achteren bij 'n 911 :wink:


Schadeherstelbedrijf aanspreken op het kleurverschil mss :?:

Heb je toestemmming gehad van de verz.mij om tot schade-reparatie over te gaan :?:

Ik vind het een vreemd verhaal, te meer de "tegenpartij" voor het schadebedrag op moet hoesten :idea:

Rechtsbijstand verhaal zou ik zeggen ....

23 feb 2007 21:48

Spuitwerk is goed gedaan via kleurcode maar de overige lak is door de leeftijd wat donkerder. Inderdaad aan toegestoken aan dat uurtarief gezien plafond via de Belgische schadetabel (naam vergeten)!

Verzekering, de paraplu voor als het niet regent :idea:

23 feb 2007 21:51

964965 schreef:Spuitwerk is goed gedaan via kleurcode maar de overige lak is door de leeftijd wat donkerder.


Een goede spuiter spuit imho een 15 jaar oude auto niet op de kleurcode echter op de aanwezige lak. En wasemt de omliggende delen uit om het kleurverschil te minimaliseren.

Maar ja, voor 35 euro per uur... :shock:

23 feb 2007 21:53

@Elven Meten is weten :!:

23 feb 2007 21:54

Maar is volgens jullie een waardevermindering aanwezig?

Bij de vervanging van de reflectoren zijn tevens achterzijlichten zonder rubberen afsluiting geplaatst, die, als ik met niet vergis, maar vanaf '92 te krijgen waren. Een koper zou dus zeker zien dat er daar iets is gebeurd. Of loopt het allemaal zo'n vaart niet?

23 feb 2007 21:57

:idea: Ga eens bij een specialist langs , die kunnen het op zicht goed beoordelen.

23 feb 2007 21:58

in mijn ogen is er wel degelijk een waardevermindering aanwezig. je auto heeft nu een schadeverleden. zorg dat het goed gedocumenteerd is, dan kost het jezelf het minste uiteindelijk. maar ik denk dat het niet moeilijk moet zijn om een waardevermindering te onderbouwen.

23 feb 2007 22:00

964965 schreef:.. zijn tevens achterzijlichten zonder rubberen afsluiting geplaatst, die, als ik met niet vergis, maar vanaf '92 te krijgen waren.


Klopt :!: Is 'n modificatie ---- kijk maar uit dat de verz.mij geen geld bij jou komt halen of de premie omhoog schroeft omdat je Porsche nu meer waard is :twisted:

Zoals Horn al aangeeft --- ze kunnen de aanwezige kleur "lezen" --- en zolang je geen rode Porsche rijdt moet dit dan ook helemaal geen probleem zijn :!:

Als ik het goed begrijp speelt dit verhaal in Vlaanderen :?: In Holland heb je IMO bij 'n all-risc verzekering weinig tot niet te doen met de schade-afwikkeling of het bedrag daaromtrend als er opdracht tot reparatie is gegeven :idea:

23 feb 2007 22:14

Jammergenoeg niet verzekerd in Holland. Zou het mogelijk zijn te laten verzekeren in een ander land binnen de EU binnen de vrij diensten? Of zijn we nog veraf.

23 feb 2007 22:19

Elven schreef
De kleurscanners van de diverse fabrikanten zijn nog niet optimaal, neem dat maar aan...

O.K. Ik dacht juist door de techniek van tegenwoordig .............
HORN is DENK IK info halen bij zijn overbuurman :!: :?:

23 feb 2007 22:30

nou ik denk daar zal ik mee beginnen!
als de porsche nettjes hersteld is dat je wagen geen waarde daling heeft.
maar dat is bij jou niet het geval.een schade is goed hersteld als je er niets maar dan ook niets van ziet.
ik heb zelf al menig nieuwe en gebruikte auto's recht getrokken en spuit klaar gemaakt.
als je dus onder de kap kijkt mogen de kit naden niet afwijken van de originele.boutjes moeten in de kleur worden gaspoten.gebruik originele onderdelen.dan heb je van zo een aanrijding alleen maar voordelen.
mooie nieuwe bumper.nooie nieuwe lampen niet flets en gescheurt.
maar dit is bij jou niet het geval geloof ik.
wat de kleur betreft.ook daar mag je niets van zien.
als ze dus de kont gaan spuiten word deze in de basislak gespoten.
bij jou dus de motorkap en bumper.de achterschermen worden uitgespoten.
dan word het geheel tot aan de voorportieren twee maal in de blankelak gespoten.de deuren dus niet.
dit is de ennige manier om het goed te doen.
de basislak waar mee gespoten word.is bij jonge auto's en een overspuiter het originele nr anders word de kleur gemeten.
dus zo kan er nooit sprake zijn van kleur verschil.
ga terug naar de schade hersteller die heeft zijn werk niet goed gedaan!
speel dit gerust hoog dit win je altijd.

gr anton964

23 feb 2007 22:35

Dat is duidelijke taal waar je wat aan hebt :!: :res:
Doe hier je voordeel mee :idea:

23 feb 2007 23:15

Elven schreef
Hmmz , dat biedt perspectief voor de Micatallic-kleuren

Hmmmz ik dacht juist dat micatallic kleuren (door de blance lak ) makkelijker waren .Is dacht ik makkelijker uit te waaien.
Even voor de duidelijkheid ik ben een leek hoor :!:
Ik vind je onderschrift ECHT SUPER :!: 8) :shock:

23 feb 2007 23:17

weer een moeilijk verhaal zie ik...

ik had zeker de sleutels van de wagen NOOIT aanvaard in dit geval !
en verder met de vervangwagen van de garage gereden tot aan de P niets, maar dan ook NIETS meer op te merken viel !

(sorry maar, persoonlijk denk ik nu wel dat je daar in de fout bent gegaan !)

wat voor een carrossier is daar aan het werk geweest ?
en dan nog bij een P, geen respect gewoon ! boer !
-> heb je die dan niet zelf mogen kiezen ?

(ik weet een paar carrosiers, waar als de verzekering het niet betaald, je gewoon wegblijft, zo onbetaalbaar zijn die mannen... ik ken een gast die bij zo ene werkt, hij kan daar zijn eigen wagen niet doen tegen "verminderde" prijs... wel ZO IEMAND had ik gekozen ! en het resultaat is natuurlijk verbluffend, net nieuw ! het minste mankement, het minste verschil -> =vervangen, nieuw puntuit !)

23 feb 2007 23:35

Verzekerings-technisch is één element niet duidelijk voor mij:
* Discussie over het uurloon ? Normaliter wordt er tussen hersteller en expert een schade-overzicht opgemaakt en bediscussieerd. Hierbij gaat het immers nooit om een uurloon maar wel om de totale herstellingsprijs. Als de expert er niet mee akkoord gaat wijst dat erop dat de hersteller er meer probeert uit te halen dan nodig is. Bovendien zal mijn inziens een betrouwbare hersteller u er vooraf op moeten wijzen dat er kleurverschil kan optreden. Bovendien kan hij niet enkel een bumper spuiten maar dient hij eveneens de naastliggende oppervlakken uit te spuiten zodat kleurverschil enkel door een getraind oog kan opgemerkt worden. Toch niet slecht om de hersteller hierover aan te spreken.

23 feb 2007 23:40

:arrow: wright, volledig eens met jou...

maar ik blijf er bij, daar is een BOER aan het werk geweest !

24 feb 2007 0:25

Waarde vermindering is uitsluitend te claimen wanneer er "gelaste delen" vervangen dienen te worden.
Verder sluit ik me volledig aan bij het verhaal van Anton964.

24 feb 2007 0:25

Dus mag je inderdaad GEEN kleurverschil zien :?: :?:

24 feb 2007 0:31

panpanculcul schreef::arrow: wright, volledig eens met jou...

maar ik blijf er bij, daar is een BOER aan het werk geweest !


Afbeelding
:lol:

24 feb 2007 11:38

Bedankt voor jullie reacties! Zal dat verder uitspuiten verder claimen. Het is nu geen zeldzame wagen waar ik mee rijd, je zal maar een zeldzaam exemplaar hebben!
Sinds die historie ben ik wel wat minder emotioneel gebonden aan de auto, daarmee bedoel ik als ik em kocht zou ik hem voor altijd houden?
Nu denk ik om toch om de 2 jaar een andere te zoeken, en dat mag een ander model zijn (3.2, SC, 993), kwestie om eens een andere te hebben. Elke Porsche is toch een plezier om mee te rijden.
Dat is dan misschien het voordeel.

24 feb 2007 15:48

horn schreef:
964965 schreef:Spuitwerk is goed gedaan via kleurcode maar de overige lak is door de leeftijd wat donkerder.


Een goede spuiter spuit imho een 15 jaar oude auto niet op de kleurcode echter op de aanwezige lak. En wasemt de omliggende delen uit om het kleurverschil te minimaliseren.
:shock:


Mijn gedacht.
En daarbij nog wetende dat 15 jaar geleden de lak waarchijnlijk nog niet op waterbasis was.

24 feb 2007 21:20

Volledig eens met Anton; direct terug naar de autospuiter ! :cry:
Plaats een reactie