Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Echte of replica recaro's ?

Poll eindigt op 02 maart 2007 19:53

Recaro
4
31%
Replica
9
69%
 
Totaal aantal stemmen : 13

Echte of replica recaro's ?

25 feb 2007 19:53

Sinds een 5 tal maanden ben ik de trotse eigenaar van een targa bj '70.
Langzaam aan ben ik de wagen aan het personaliseren lees optimaliseren, nu zou ik andere zetels willen plaatsen, ik twijfel tussen nieuwe replica's of de originele recaro's. Ik moet zeggen dat de replica's naar mijn mening zeer mooi zijn. Vandaar dit polletje.
Even de facts op een rijtje :

De originele : waardevast
zeer duur +/- 3000 euro
moeten vaak gerestaureed worden, scheurtjes, doorgezeten. Meerwaarde aan de wagen ????????

De replica's : nieuw! minder duur, betere zithouding en waarschijnlijk lichter. +/- 2000 euro.

http://www.classiccarseats.com/sports5704.php

25 feb 2007 19:57

zoals je weet, ga ik voor de replica's...
Vind 2 a 3k voor originele toch een beetje te prijzig...
(al blijven ze wss idd wel waardevast)

25 feb 2007 20:01

Imi's alleen als het niet ten koste van de veiligheid gaat :wink:

Persoonlijk zou ik 'n betere en comfortable zithouding verkiezen boven originaliteit :idea:

25 feb 2007 23:10

Zo denk ik er ook over Olaf.
Je koopt ze om te zitten en wat comfort te hebben. Daarnaast zijn de replica's qua look erg gelijkend aan de originele. Neem dan ook nog he prijsverschil dan is de keus makkelijk volgens mij

25 feb 2007 23:17

Als ze identiek zijn zou ik voor Replica's gaan.
Temeer daar het rpijsverschil zo hoog is.
Mijn stemis uitgebracht

25 feb 2007 23:27

ik heb een mooie set originele en overweeg serieus ze weg te doen. Ze zijn goed, mooi en zitten ook goed, maar wegen enorm (25kg per stuk incl de klapframes) en zijn super onpraktisch om voorover te klappen omdat het zitvlak meepklapt. Wie dat ooit bedacht heeft.... :roll:
Niet handig en zelfs gevaarlijk als je kinderen achter in wil laten stappen.
En dan te bedenken dat die dingen werden verkocht als optionele "sportzetel" in de S en de RS : sportwagens waarbij de verhouding gewicht /pk alleen al door deze zetels heel nadelig wordt beïnvloed :wink:

Het grote probleem is eigenlijk het gewicht van het klapframe en het onhandige aan heel het systeem. Wat eigenlijk de beste tussenoplossing zou zijn, is het monteren van de scharnieren van een 76-77 turbostoel : bijna identiek qua look en dan klapt wel enkel de rugleuning en heb je heel het klapframe gedoe niet nodig. maar dan is het weer niet meer origineel en ga je misschien toch beter voor replica......

persoonlijk zou ik dan voor deze gaan : http://www.bf-torino.de/BF-Sitze/LeMans/lemans.html

prijs excl btw van 500 tot 850 euro, afhankelijk van de afwerking (kunsleder of volledig leder en alles er tussenin met centers in stof of gaatjesleer).

26 feb 2007 11:29

Ik zou voor origineel gaan. (maar dat is al wel duidelijk uit mijn eerdere posts over recaro's.

Als het gewicht van de klapframes bezwaarlijk is, moet je gewoon voor een set van voor 1970 gaan, die waren een stuk lichter.
Een andere optie is om een aftermarketframe te monteren, die zijn ook een stuk lichter. Dan heb je toch de originele looks, want het frame zie je bijna niet onder de stoel.

De replica's zien er op het eerste gezicht wel mooi uit, maar........kijk eens naar dat vreselijke scharnier!! Een echte is dan toch een stuk charmanter.

Overigens, als je veel gedult hebt en goed oplet, kun je ook wel voor onder de 2000 euro een mooie set samen stellen. De set op marktplaats gaat trouwens weg voor 2250. Een dat is een complete originele set van 1970-1973.
Plaats een reactie