08 maart 2007 0:29
08 maart 2007 1:38
08 maart 2007 16:25
.....op basis van een prius...lindemans schreef:Eindelijk....
...na een Porsche op basis van de Touareg, nu ook een electrische....
15 maart 2007 0:20
15 maart 2007 1:12
15 maart 2007 14:20
15 maart 2007 14:42
15 maart 2007 14:54
Devils son schreef:Hybride techniek is en blijft onzinnig... Zowel bij een toyota als bij een Porsche.
http://clubs.ccsu.edu/recorder/editorial/editorial_item.asp?NewsID=188
15 maart 2007 14:56
Riccio4S schreef:juist Maurice,
vanmorgen een intervieuw met baas BMW gelezen: enige schoon alternatief aan huidige motoren is H2, en zij zijn er bezig.
Geen domme Priuzen met vervuilende accu's
Als Porsche niet goed oplet, morgen moeten wij allemaal BMW gaan kopen ......
15 maart 2007 15:22
ArminG schreef:
Veel te kort door de bocht
Hybride is een prachtige techniek omdat
- je zo veel koppel bij lage toeren kunt krijgen zonder verlies aan pk's
- je voertuig stiller is
- je uitstoot minder is op plaatsen waar je het ook niet wilt hebben (stadsverkeeer)
- je energie terug kunt winnen bij zware auto's (ook zonder accu's zoals BMW bewijst!) in stadsverkeer en files.
Wat het geciteerde artikel terecht aanhaalt is dat uitstoot niet alles is en - met name in de VS - hybride ook een hype is. Accu's zijn niet altijd even milieuvriendelijk en de productie van een hybride kost veel. De milieuwinst is dus niet zo groot als vaak gedacht.
Ook is de levensduur van de hele techniek nog onbekend, al staan de eerste geproduceerde hybrides (2000) nu nog een mannetje, dus vooralsnog is er geen indicatie dat daar een probleem gaat optreden.
Waar het artikel echter de fout in gaat is de VS als maatstaaf te nemen. In de VS worden auto's nog maar zelden gerecycled. Er worden dus veel voorbeelden van giftige stoffen en energieverbruik van powerplants gegeven.
In Nederland en veel andere EU landen is dit wel goed geregeld en worden meer dan 80% van de grondstoffen hergebruikt en het overgrote merendeel van de giftige stoffen afgevangen zodat ze niet in het milieu komen.
Wat wel correct is, dat wie echt zuinig wil zijn geen Prius moet kopen, maar zo'n klein dingetje. Wie echter een middenklasser wil, vindt geen zuinigere benzine-auto dan een Prius (of het moet een Honda EMA zijn )
Persoonlijk heb ik niets tegen een Porsche met hybride techniek.
Die Lexus GS 450h bewijst wat zo'n voertuig kan: V8 kracht met een verbruik van niet veel meer dan een 2 liter.
Misschien dat Porsche de techniek van de LS 600h - V8 mét hybride - kan gebruiken in een Cayenne of zo?
15 maart 2007 15:40
15 maart 2007 15:44
Devils son schreef:Maar van de andere kant: een SUV kopen omdat deze milieuvriendelijk is, lijkt mij lachwekkend.
15 maart 2007 15:54
roenkie schreef:Je kunt ook een SUV kopen voor de ruimte en veiligheid.. en dan kan het wel degelijk een issue zijn dat er SUV's zijn die milieuvriendelijker zijn dan anderen.
15 maart 2007 16:03
Devils son schreef:roenkie schreef:Je kunt ook een SUV kopen voor de ruimte en veiligheid.. en dan kan het wel degelijk een issue zijn dat er SUV's zijn die milieuvriendelijker zijn dan anderen.
Een SUV is in het algemeen zeker niet ruimer dan een ruime middenklasser.
Veiliger... voor de inzittenden en dan ook nog alleen passief. Dat kan een aankoopreden zijn natuurlijk, maar als je werkelijk het milieu voor ogen hebt, dan kun je best een auto vinden die net zo veilig is en beter is voor het milieu.
Laat ik het zo zeggen: milieufanaten zullen niet snel een SUV aanschaffen.
15 maart 2007 16:09
15 maart 2007 16:57
Devils son schreef:Een SUV is in het algemeen zeker niet ruimer dan een ruime middenklasser.
Devils son schreef:Laat ik het zo zeggen: milieufanaten zullen niet snel een SUV aanschaffen.
15 maart 2007 18:11
ArminG schreef:
De Lexus hybrides zijn dan ook helemaal niet gericht op milieu-fanaten.
De Cayenne is een andere doelgroep dan de 911, en lijkt mij een ideal test-voertuig om hybride in te zetten. En anders die Sedan V8 Porsche. Dat is dezelfde doelgroep als voor de Lexus GS450 of LS600 ...
Ikzelf zou zo'n hybride best willen hebben. Zelfde pk's met een lager verbruik.
Als je dat al niet positief vindt, komt dat vanzelf omdat onze regering en de EU allerlei onzin-belastingen en wetgeving gaan invoeren gerelateerd aan CO2 ...
15 maart 2007 18:12
Riccio4S schreef:
mijn 4S te koop (waarde circa 70mille) : ik vraag 30 mille !
15 maart 2007 18:14
Riccio4S schreef:klein test (om te zien hoeveel van ons gaan straks een milieuvriendelijke auto kopen......)
mijn 4S te koop (waarde circa 70mille) : ik vraag 30 mille !
bied maar!
15 maart 2007 18:16
roenkie schreef:hij verkoopt witgoed en bruingoed en dan is een wasmachine oid net iets makkelijker te vervoeren in een Cayenne oid dan in z'n E-combi. Dit zijn noodgevallen maar toch dingen waar hij op let bij aanschaf van een nieuwe auto.
Daarom denk ik ook dat er een markt is voor hybride SUV's
15 maart 2007 18:17
Marco schreef:VERKOCHT
15 maart 2007 18:21
15 maart 2007 19:09
Devils son schreef:Marco schreef:VERKOCHT
Het bieden van de vraagprijs garandeert nog niet dat de koopovereenkomst tot stand zal komen...
15 maart 2007 19:46
Devils son schreef:ArminG schreef:
Ikzelf zou zo'n hybride best willen hebben. Zelfde pk's met een lager verbruik.
10% verschil. Dat haalt BMW in de praktijk ook met de nieuwe 1.
15 maart 2007 19:52
Devils son schreef:roenkie schreef:Je kunt ook een SUV kopen voor de ruimte en veiligheid.. en dan kan het wel degelijk een issue zijn dat er SUV's zijn die milieuvriendelijker zijn dan anderen.
Een SUV is in het algemeen zeker niet ruimer dan een ruime middenklasser.
Veiliger... voor de inzittenden en dan ook nog alleen passief. Dat kan een aankoopreden zijn natuurlijk, maar als je werkelijk het milieu voor ogen hebt, dan kun je best een auto vinden die net zo veilig is en beter is voor het milieu.
Laat ik het zo zeggen: milieufanaten zullen niet snel een SUV aanschaffen.