Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Certificaat Alarm Installatie

10 maart 2007 4:40

Van de 968 is het certificaat van de alarminstallatie 4 jaar oud. Naar mijn idee zijn deze certificaten na 3 jaar (bij de meeste verz. maatschapijen) verlopen.

Waar en bij wie kun je weer een nieuw certificaat verkrijgen? Ik neem aan dat de keuring/certificatie aan bepaalde eisen/normen moet voldoen.

Als iemand een adres weet in het Noorden van het land dan hoor ik het graag.

Gr.
Johannes

10 maart 2007 9:52

bij een erkend inbouw bedrijf, kan een herkeuring doen van het systeem en aanmelden in de databank dat het systeem is gekeurd en nieuw certificaat uitgeven.

robert

10 maart 2007 9:55

en kost maar 12 euro of zo, stelt niks voor maar wel belangrijk voor de verzekering.....

10 maart 2007 12:07

Ik meen iets van 25 - maar dat kan per inbouwstation verschillen ..

Ik zou overigens wel vaart maken, Johan - want als jouw 4 jaar oude alarm niet meer aan de eisen van vandaag voldoet, krijg je geen nieuw certificaat - mits je het binnen die termijn velengd (da's dus die drie jaar) ..

Alarm wordt getest - afgemeld bij SCN/TNO - en kan steekproefgewijs ge(her)keurd worden (soort APK zeg maar) ... krijg je 'n mooi nieuw A4tje om bij het andere certificaat te stoppen :wink:

10 maart 2007 20:22

Dank je Olaf. Ik heb mijn zoekopdracht nu met SCM/TNO kunnen verfijnen en heb een aantal bedrijven in de buurd kunnen vinden. :thumleft:

13 maart 2007 0:29

Ik zal die verzekering van mij ook eens bellen want ze hebben helemaal niet om een copy van het certificaat gevraagd wat ik toch wel eigenaardig vind. :roll:

13 maart 2007 0:39

Heb je de auto Wa-Casco verzekerd?

Voor degenen die er ook nog iets aan hebben.

http://www.scm.nl/search/inbouw/p_search.php

13 maart 2007 8:52

Bert986 schreef:Ik zal die verzekering van mij ook eens bellen want ze hebben helemaal niet om een copy van het certificaat gevraagd wat ik toch wel eigenaardig vind. :roll:

moet je maar eens wachten tot dat ie gestolen wordt......

13 maart 2007 19:54

Brrr daar moet ik ff niet aan denken :colors: en eh ik ben all risk verzekerd maar ik vermoed dat ze er vandaag om wilden vragen want ik zag dat hij mij had gebeld hij was echter al niet meer op kantoor toen ik terug belde.

Dus morgen maar ff weer proberen.

13 maart 2007 20:53

yohanv schreef:Heb je de auto Wa-Casco verzekerd?

Voor degenen die er ook nog iets aan hebben.

http://www.scm.nl/search/inbouw/p_search.php

Ik heb lang geleden ook hierna gezocht en ik moest Auto mundstad bellen. (vw/audi). daar kreeg ik te horen dat het NIET nodig was en dat ze niet aan herkeuren deden.

Wie kan nu uitsluitsel geven of het wel of niet moet, uit ervaring!!!

Henk

13 maart 2007 21:15

Bert986 schreef:Ik zal die verzekering van mij ook eens bellen want ze hebben helemaal niet om een copy van het certificaat gevraagd wat ik toch wel eigenaardig vind. :roll:

Die informatie kunnen ze on-line raadplegen (SCM/TNO).

13 maart 2007 21:57

Toevallig heb ik net vandaag een afspraak gemaakt bij http://www.garagejansenzwolle.nl voor een herkeuring van mijn alarm. Ik weet niet precies waar je woont, maar misschien is het wat. Kost €30 of €35 meen ik.

13 maart 2007 22:00

Mocht ik niet kunnen slagen in Leeuwarden, dan is het zeker nog de moeite waard.

13 maart 2007 22:34

ik rijd nu al jaren porsche, maar over een 3 jaarlijkse keuring of iets dergelijks van het alarm, is nooit met 1 woord gerept. :shock:

er werdt wel altijd na vraag gedaan over de 'klasse'van het alarm.

hier moesten ze dan een copie van hebben en klaar was klara......

maar een keuring van de instalatie heeft nooit plaats gevonden.

13 maart 2007 22:56

mr.burns993 schreef:maar een keuring van de instalatie heeft nooit plaats gevonden.

... toon dan maar eens aan dat het ten tijde van diefstal oid wel ingebouwd en daarmee ook 100% functioneel was :roll:

13 maart 2007 23:09

Inderdaad,

Ze hebben bij mij ook niet expliciet naar een certificaat gevraagd, maar helen is beter dan genezen. Het zal maar zo zijn zodra er strond aan de knikker is er wel naar dit certificaat wordt gevraagd.

Zodra ik terug ben wil ik wel zo snel mogenlijk een herkeuring. !

14 maart 2007 7:39

Olaf schreef:
mr.burns993 schreef:maar een keuring van de instalatie heeft nooit plaats gevonden.

... toon dan maar eens aan dat het ten tijde van diefstal oid wel ingebouwd en daarmee ook 100% functioneel was :roll:

dat kun je nooit, 1 dag na een keuring kan een alarm instalatie het ook begeven :roll:

geld klopperij en k.t regeltjes nmbm.

14 maart 2007 8:05

De ene verzekeringsmaatschappij wil een jaarlijkse herkeuring na 3 jaar (zijn speciale stempelvakjes voor op het kopiecertificaat) en andere maatschappijen vinden die herkeuringen niet nodig.

14 maart 2007 8:49

ik zou toch maar eens goed lezen. In mijn polis staat "de verzekerede auto moet voorzien zijn van een goed werkend klasse 3 beveiligiingssysteem, goedgekeurd door Stichting Certificering Motorrijtuigenbeveiliging (SCM). Verzekerde dient in het bezit te zijn van een certificaat waaruit de SCM goedkeuring blijkt."

Op het certificaat staat duidelijk "geldigheidsduur 36 maanden, verlenging 12 maanden na periodieke controle"

14 maart 2007 9:03

Bel maar even naar Centraal Beheer.

14 maart 2007 11:14

Nicolò schreef:De ene verzekeringsmaatschappij wil een jaarlijkse herkeuring na 3 jaar (zijn speciale stempelvakjes voor op het kopiecertificaat) en andere maatschappijen vinden die herkeuringen niet nodig.

.. de stempelvakjes zijn IMO voor de jaarlijkse keuringen - na drie jaar krijg je in plaats van 'n stempeltje 'n 'extra' certificaatje :idea:

Voordeel om elk 1 jaar al even laten keuren bij het inbouwstation :arrow: garantie :idea:

Voor m'n jaarlijkse keuringen betaal ik nul komma niks en voor de drie jaarlijkse iets van 25 euro :wink:

17 maart 2007 17:01

In geval van diefstal is het van enorm belang dat je kunt aantonen dat je hebt voldaan aan alle plichten tav preventie.
Ook al niet specifiek genoemd op het polisblad is het ontbreken van een bewijs van de jaarlijkse controle aanleiding geweest voor het niet uitkeren van de schade.
Geldt ook voor taxaties, controleer de geldigheid hiervan, discussie ontstaat vaak wanneer het al te laat is.

17 maart 2007 20:48

Marcel schreef:Verzekerde dient in het bezit te zijn van een certificaat waaruit de SCM goedkeuring blijkt."

Op het certificaat staat duidelijk "geldigheidsduur 36 maanden, verlenging 12 maanden na periodieke controle"

Ik moet er op terug komen dat de verzekering Maatschapij er niet om heeft gevraagd. Aangezien tussenpersoon Diks, in dit geval, mij gisteren in een mail heeft aangegeven dat ze het certificaat nog niet in hun bezit hebben. Tevens wezen ze op bovengenoemde quote.

'k ben Maandag avond weer terug, dus Dinsdag maar eens vissen waar ik terrecht kan voor een herkeuring :wink:
Plaats een reactie