Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
11 maart 2007 21:03
Hallo vrienden van Porsche
Ik ben in het bezit van een Porsche 912E en ben benieuwd hoeveel er in ons kikkerlandje rondrijden?
(edit door paSCal: Post even verplaatst, enne, lees aub even de richtlijnen van het forum door!)
11 maart 2007 21:35
Welkom Kees,
Heb je de
klassieke 912 site al geprobeerd.
Anders zou je bij de
klassieke 911 & 912 club eens kunnen vragen.
Succes!
11 maart 2007 22:05
Welkom Kees,
Van de 912's totaal rond de 290 als ik me niet vergis.
Dus van de 912E zullen ze op je hand(en en voeten) te tellen zijn
11 maart 2007 22:12
Heb je trouwens geen Foto's van je (76er?) 912E ?
Als ie niet in brons/goudkleur is, dan rijden er iig zeker 2 in nederland rond...
12 maart 2007 0:13
zaterdag, zandvoort....een bekende..?
12 maart 2007 15:49
das geen E DD
12 maart 2007 16:47
Welkom, Deerhound.
13 maart 2007 22:22
deerhound schreef:Hallo vrienden van Porsche
Ik ben in het bezit van een Porsche 912E en ben benieuwd hoeveel er in ons kikkerlandje rondrijden?
Het zijn er inderdaad niet veel, hooguit enkele tientallen. Op 14 april organiseren wij met het 912 register onze eerste meeting van 2007. Er is voor deze dag (tot nu toe) één 912E aangemeld. Dit is tevens de eerste 912E die we mogen verwelkomen op een 912 meeting. Dus als je zin en tijd hebt ... Zie
http://www.deklassieke912.nl/AankondigingMeeting.html en
http://www.deklassieke912.nl/meeting.html
Met vriendelijke groet, Marcel
13 maart 2007 22:24
D.D. schreef:zaterdag, zandvoort....een bekende..?
De gele 912 SW Targa van Hein ...
14 maart 2007 11:51
patrick911 schreef:Heb je trouwens geen Foto's van je (76er?) 912E ?
Als ie niet in brons/goudkleur is, dan rijden er iig zeker 2 in nederland rond...
Mijn vader heeft een brons/goudkleurige gehad. Met beige interieur. Zal ongetwijfeld de genoemde auto zijn.
18 maart 2007 18:26
In ieder geval 2, want ik heb er ook een in mijn bezit
Veel plezier ermee.
Gr, dennis
18 maart 2007 20:51
Als ik je foto zo zie is dat de auto die ook van mijn vader is geweest gasha! Leuk om hem tegen te komen!
19 maart 2007 16:22
Velgen zijn inmiddels flink opgeknapt, originele stoelen zitten er weer in, uitlaatsysteem is aangepakt en hij loopt weer als een trein. Deze zomer staat het plaatwerk gepland
19 maart 2007 16:37
Okee, leuk! Nou moet ik wel zeggen dat toen mijn vader hem had het er allemaal een stuk beter uitzag dan hoe ik het hier allemaal een beetje las. Dat is dan ook inmiddels een jaar of 10 geleden denk ik... Even denken... Ja, denk dat hij hem in '96 verkocht heeft. Leuk om hem weer tegen te komen.
01 jul 2008 14:01
ik heb er gisteren 1 gekocht op ebay. Een 912e uit 76 (zijn ze volgens mij allemaal). Heb jij 'm ook zelf geimporteerd?
Harmen
02 jul 2008 0:12
Bij Erpa staat dan nr. 3....
04 jul 2008 14:17
Juist gehoord via Rick Horvath (912E #576) dat er dus 10 in de UK zijn en 31 geregistreerd zijn in Europa.
Ik vermoed dat de dealer cars hierbij niet zijn ingesloten, dus het is een beetje een exclusief clubje!
Bert
04 jul 2008 16:33
Zijn dat impactbumper 912's
Wist niet eens dat die bestonden
Zo zie je maar weer, elke dag op het PF leren we weer wat bij! (zinnig of niet
)
04 jul 2008 17:26
In europa zijn deze nooit officieel geimporteerd geweest. De 912E was een model exclusief voor de USA als een stopgap tussen de 914 2.0 injectie en de 924, die wat extra tijd nam in de USA om door emissie te komen.
De wagen is essentieel een standaard 911 2.7 met een vw type IV 2 liter 4 cylinder motor met 90 pk.
http://www.912register.co.uk/912ehistory.html
Groetjes,
Bert
04 jul 2008 18:40
Topicstarter is foets?
04 jul 2008 21:43
Wel, de 356 was een super motor gebaseerd op de vw kever. De 356 was zeer populair in de Us.
Toen de 911 uitkwam, organiseerden de "echte" porschista's een storm van protest en verontwaardiging omdat Porsche een ZEScylinder uitbracht. De "Porsche" verloor zijn identiteit, zijn karakter; de 911 was veel te comfortabel en te veel een Grande Tourisme wagen in vergelijking met de 356. Daarenboven was de 911 een pak duurder vergeleken met de 356C.
Een beetje hetzelfde debat kwam opnieuw ter wereld tussen de newbee watercooler en de old skool aircooler 911 liefhebbers in de jaren 90.
De 912 -of zoals de echte 4- potters wel eens durven beweren, de 356D- werd uitgebracht om eerstens een goedkopere porsche op de markt te brengen maar ook om de orginele porschista's een beetje tevreden te stellen.
De opvolger van de 912, de volkwagen-porsche 914, was altijd gemarketed in de USA als een Porsche. In Europa was de 4-pitter een VW-porsche terwijl de 6-pitter een porsche was.
Toen de 914 productie stopte en de 924 nog niet door de US department of Transport testen was, moest men een "stop gap" Porsche creeeren. Porsche besliste om de motor van de 914 2.0 liter in het 911 2.7 chassis te leggen. Bijgevolg was het, vanuit US perspectief, logisch de wagen terug te dopen als een 912 maar nu met een E voor Einspritz: de D-jetronic op het type IV blok
MvG,
Bert
05 jul 2008 12:01
denk dat er in Belgie enkele 10 tallen moeten zijn. Er is hier een dealer in de buurt die doorhad / heeft dat de 912E in de VS heeeeeeel goedkoop van de hand gaat. Hij biedt ze hier aan als "heel exclusief" gezien de weinige aantallen en verdiend er denk ik goed geld aan. Ik blijf het ee nvreemde auto vinden. Beetje als een pontiac firebird met een miniatuur V6 in het vooronder.....
14 okt 2008 3:56
Uitleg van Kristof lijkt me niet echt logisch ....
als er "enkele tientallen "door die dealer verkocht zijn wil dat volgens zijn uiteenzetting dus zeggen dat AL die Belgen dom zijn ??
of valt het me op dat er heel wat jaloersheid in z'n bericht staat , als de 912E zo spotgoedkoop van de hand gaan in de VS , waarom heeft hij ze dan zelf niet binnengebracht ?
Trouwens , als die "tientallen" mensen een 912E kochten zullen die de aankoop wel rechtvaardig gevonden hebben , ik denk niet dat iemand een geweer tegen hun slaap hield om te verplichten de auto te kopen ,
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.