Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Wie tankt er bij de Tango ?

13 maart 2007 12:13

Hoorde gisteren een verhaal via een Volvo-dealer, dat mensen die bij de Tango tanken sterk vervuilde benzine tanken t.o.v. het tanken van de brandstof bij Shell/Esso/Texaco e.d.
Dit lijkt mij een niet geheel juist verhaal, of heb ik dit (toch) mis... ?
Wie heeft hier meer ervaring mee of heeft hier meer over gehoord ?
Zou dit toch de lagere literprijs tot gevolg zijn ??
:shock:

Afbeelding

13 maart 2007 12:15

Rationeel: Geloof er niets van en tank er nog steeds met het "familiebusje", net als bij Tamoil.
Emotioneel: Sinds de motorrevisie met de 911 er, net als bij Tamoil, geen druppel meer getankt.
Laatst bijgewerkt door EriC4C op 13 maart 2007 12:16, in totaal 1 keer bewerkt.

13 maart 2007 12:16

Emotioneel heb ik hetzelfde idee :pale:

13 maart 2007 12:21

Geloof niet dat het aan de brandstof ligt - kijk maar eens met welke tankauto's het afgeleverd wordt :arrow: dat varieert van eentje met Shell via Q8 t/m wagens met hun eigen reclame er op :idea:

Als het inderdaad zo is - dat de brandstof vervuilt is - zou ik de oorzaak eerder zoeken in de opslag daarvan bij het huidige tankstation (ergo: de tanks onder de grond) :?

13 maart 2007 12:23

maar ja .... kan dat kwaad ..... :?:

13 maart 2007 12:37

Tank al jaren met de P en de normale auto bij zowel de tango als de tamoil, nooit problemen gehad, verhaal lijkt me dan ook b*llsh*t.

13 maart 2007 13:18

Ik twijfel meer aan de kwaliteit van de benzine bij b-pompen (kleine pompjes, waar nog onderhand voor je vol wordt gegooid..) die in kleine dorpjes staan.

Zelf tank ik niet bij tango (alhoewel er hiero een in de buurt zit, altijd druk) enkel bij de anwb heeft (geloof na tango) nog 98 in de buurt hier.

13 maart 2007 13:50

voor een paar euro profijt durf ik het risico niet nemen, ik tank bij de gekende merken.
Uiteindelijk , wat scheelt dat nu op een jaar.... niet de moeite.
Kan je beter de fiets nemen dan, dat scheelt pas 8)

13 maart 2007 13:56

F@RGO schreef:voor een paar euro profijt durf ik het risico niet nemen, ik tank bij de gekende merken.


indeed, in België ben je m.i. het best af bij de merkpompen die zich in de buurt van zo'n Tango etc. bevinden -> gaan mee op vlak van prijszetting.

zo kan ik op mijn w/w-route bij zowel Shell / Jet / Q8 / Avia tanken aan 13-14 eurocent onder de officiële literprijs, omdat er zo'n witte pomp in de buurt zit - scheelt op jaarbasis toch enkele honderden euros

13 maart 2007 14:00

Okay, en tank dan de volgende keer eens in Nederland bij de merkpompen.

13 maart 2007 14:04

Volgens mij flauwekul om het in mijn ogen belachelijke prijsverschil te rechtvaardigen.

Tank gewoon met de P bij Tinq, geen problemen.

En waarvoor zit anders je brandstoffilter erin?

13 maart 2007 14:22

Wi hebben hier Oeral.
Dat is ook zo'n wit merk.
Ik tank hier met het werkpaard en de 951.
Nooit problemen gehad.
Als ze komen opvullen staat er steeds de tankwagen van Esso.

Prijs momenteel benzine 95 1.22 , Prijs 98 1.27

13 maart 2007 14:55

Er zjn maar een paar raffinaderijen in de Botlek en daar betrekken alle merken hun benzine vandaan en voegen daar eventueel hun eigen dope aan toe.

Dus afgezien van RON getal en de dope: benzine is benzine.

Wat eventueel wel verschilt is natuurlijk de qualiteit van de tanks en het leiding werk van de tankstations en daar kan natuurlijk wel wat rotzooi uit worden meegenomen tijdens het tanken.

13 maart 2007 15:27

Klopt, met name de opslag verschilt nog wel eens.

Zelf tankte ik altijd bij de plaatselijke Tango, totdat een aantal personen met pech langs de weg stil kwam te staan, nadat ze bij diezelfde pomp hadden getankt. Teveel vocht in de benzine, te laag octaangetal. Denk niet dat je benzinefilter daar veel aan gaat veranderen.

Tegenwoordig gewoon weer Shell. Waarmee ik niet wil zeggen dat alle Tango of witte stations in het algemeen relatief slechter/vervuild opslagmateriaal gebruiken.

13 maart 2007 15:52

Altijd BP Ultimate 8) , volgens TNO werkt dat echt.

In ieder geval. No (little) risks :mrgreen:

13 maart 2007 16:36

ik hoor van sommige mensen dat de auto ook meer verbruikt op de goedkopere benzine.


De benzine bij de tango e.d. komt zeer waarschijnlijk bij dezelfde ragginaderijen vandaan, MAAR:
- de opslag, distributie kan anders zijn (niet heel aannememlijk)

WEL is het zo dat de kwaliteit verbeterende dopes er pas door shell bij worden gedaan vlak voor het vervoer. Deze zorgen o.a. dat er niet teveel vocht wordt aangetrokken, dat het oktaangetal goed is, enz enz.
Deze goed uitgebalanceerde dopes (waar shell veel onderzoek in steekt) zitten dus niet in de Tango benzines.
Dit kan eventueel ook het verschil in verbruik verklaren


Ik tank zelf ook altijd bij de 'betere' merk tankstations... Ik wil inderdaad voor het kleine verschil geen risico lopen.

13 maart 2007 16:39

Tank af en toe ook bij zo'n onbemande onbekende merk tank. Kwam er gister een Texaco-tankwagen de benzine leveren. Dus ...

13 maart 2007 16:49

WEL is het zo dat de kwaliteit verbeterende dopes er pas door shell bij worden gedaan vlak voor het vervoer

die zitten er dus NIET in, ook al staat er Texaco op de vrachtwagen die komt leveren...

Over het algemeen zal het trouwens wel meevallen met de zogenaamde slechte kwaliteit

13 maart 2007 18:47

er is mij verteld dat de brandstof gewoon gelijk is aan de grote merken met de enige uitzondering dat de benzine ouder is (je krijgt het overschot van de grote jongens), dit heeft als nadeel dat je in de winter nog 'zomer brandstof' voorgeschoteld krijgt en in de voorjaar anderom.

13 maart 2007 18:51

Paul Broere schreef:ik hoor van sommige mensen dat de auto ook meer verbruikt op de goedkopere benzine.


Ook die Urban Legend heb ik zeer vaak gehoord , maar ik kan je uit ervaring zeggen (bij elke tankbeurt controleer ik voor mezelf mijn gemiddeld verbruik) dat er niets van aan is.

13 maart 2007 19:23

michael schreef:Okay, en tank dan de volgende keer eens in Nederland bij de merkpompen.

En dan? Hier in Breda zitten op 2km iets van 5-6 tankstations... Allemaal even duur/goedkoop, dus ook de ANWB/Tango die ertussen zitten. Scheelt wel enorm met de Esso aan de snelweg een paar km verderop trouwens...

Ik tank altijd Esso, een van de weinigen hier in de buurt met nog 98 ;)

13 maart 2007 19:31

paSCal schreef:.....Ik tank altijd Esso, een van de weinigen hier in de buurt met nog 98 ;)


Dat wordt idd schaars, straks moeten gewoon 95 met octaan verhoger gaan rijden (als dat verantwoord is), je moet echt vaak moeite doen om 98 te kunnen tanken. :roll:

(edit door paSCal: quote een stukje aangepast ;) )

B*llSh*t

13 maart 2007 19:32

Tank nu al een half jaar onafgebroken (20.000 P. kilometers :-) ) bij Tango met een Q8 pas ... Oftewel Tango = Onbemand Q8.
Nooit problemen, dus denk niet dat er iets mis mee is.

13 maart 2007 20:08

Maultier schreef:Altijd BP Ultimate 8)


Mijn auto's krijgen ook allemaal Ultimate, rij er zelf voor om :roll:
Verbruik is zuiniger en de motoren lopen rustiger, soepeler en stampen minder als ze koud zijn.

Vroeger lang bij Tango/Tamoil getankt maar het verschil is voor mij merkbaar.

13 maart 2007 20:21

Lydia schreef:Tank af en toe ook bij zo'n onbemande onbekende merk tank. Kwam er gister een Texaco-tankwagen de benzine leveren. Dus ...


ik heb al meerdere malen gelezen dat het - voor diesels met een hoog specifiek vermogen cq. hoge inspuitdruk - af te raden is te tanken aan een tankstation dat net is bijgevuld. Door het bijvullen zou de onderste 'vuilere' laag met bezinksel (denk aan een oudere fles wijn die je te bruusk beweegt) zich mengen met de verse brandstof. Met name die piezo-electrische verstuivers houden niet zo van zelfs de kleinste onreinheden (of water) in de brandstof. Is daar eigenlijk iets van aan en is dit ook iets om voor uit te kijken bij moderne benzinemotoren? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een brandstoffilter van een auto gezien, dus geen idee of het dgl. partikels tegenhoudt?
Plaats een reactie