Heb vandaag de Boxster gehaald en van de laatste rit met de 968 een feestje gemaakt. Kon nog net vol in de ankers bij een flitser op de A30!
Een rode 964 (RS?) waar ik met hoge snelheid achter reed is waarschijnlijk wel geflitst. Zag hem niet remmen (wie?)...
De Boxster is een totaal andere auto om te rijden, onderin bijna geen vermogen. Pas boven de 4000 toeren komt er leven in. Ook is het stuurgedrag anders.
De binnenruimte is beperkt. Kan goed zitten, maar niet zo ruim als in de 968. Wel is nu alles 'nieuw' om me heen. Dat is wel weer eens leuk na lange tijd oudere Porsches te hebben gereden.
Godspeed schreef:Proficiat alvast met de Boxster!
Maar betekend dit geen achteruitgang van het aantal pk's. Van 240 in de 968 naar 211 of 228 voor de non-S 986 2.7?
Dit klopt. Het is een 2.5, al ziet hij eruit als een jonger type (Litronic, nieuw type achterlichten). Dus moet het nu doen met 204 pk. Wel is de auto een stuk lichter (1225kg ipv. 1440kg). De 968 heeft veel meer vermogen in de 'midrange', en is zonder twijfel de snellere auto. De Boxster heeft minder power, maar wel veel fun vanwege de middenmotor. En wanneer je flink doortrekt laat de kleine 6-cilinder flink van zich horen, en is dan toch behoorlijk snel. Hier moet je echter wel voor werken (op toeren houden).
Auto is verder 'full options', en heeft 80.000km gelopen. Geschiedenis compleet etc.
Het is weer iets heel anders, en daar is het me om te doen. Ook geeft de kleine 6-cil. enige rust. Hoef niet meer achter 996, 993, 964 en co. aan te stuiven. Ik weet dat ik geen kans meer maak en dat is goed zo.
Alhoewel...
Bouke schreef:bij een volgende Hoenderloo-koffie-met-appeltaart-happening zal ik 'm waarschijnlijk kunnen bekijken..
Ben er graag bij.
@DeniS2, wil graag meedoen op 22, maar wil de auto eerst leren kennen. Kom misschien wel even kijken.
Allen bedankt voor jullie postieve reacties!
Peter.