Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

De prijzen van de 964 zijn de laatste jaren gestegen

Eens
98
70%
Oneens
43
30%
 
Totaal aantal stemmen : 141

Overzicht prijzen 964: laatste jaren gestegen?

31 maart 2007 0:45

Een aantal malen heb ik de 964-markt goed in de gaten gehouden omdat ik een 964 wilde kopen. De zilveren die we nu hebben, hebben we zo’n 2 jaar geleden gekocht. Als ik nu een rondje specialisten maak, dan krijg ik toch sterk de indruk dat de prijzen gestegen zijn. Hieronder heb ik ’s een klein overzichtje gemaakt van prijzen. Misschien interessant om dit over een paar jaar nog ’s erbij te pakken, om te zien hoe de prijsontwikkeling is geweest. En ik ben benieuwd naar jullie mening, zijn de prijzen van de 964’s gestegen de laatste jaren, en geldt dit ook voor bv. de 993’s en 3.2’s?

Ik ben uitgegaan van de 964 coupe, C2 of C4, en ik realiseer me dat er natuurlijk grote prijsverschillen kunnen zijn door verschillen in staat van onderhoud, geschiedenis (on-) bekend, opties, exterieur/interieur, handgeschakeld of tip, etc etc, maar het is gewoon bedoeld als dwarsdoorsnede:

Wolbert:
26k, 1991, donkerblauw, 181k gereden
26k, 1992, amethist, 193k gereden
27.5k, 1992, amazonegroen, 150k gereden
27k, 1990, zilver, 135k gereden

Luitink:
21k, 1990, zilver, 215k gereden

Witmer & Odijk
29.5k, 1991, nachtblauw, 130k gereden
29k, 1990, zilver, 125k gereden
26k, 1989, linen gry, 132k gereden

Carlo van Krey
28k, 1991, veneziaans blauw, 160k gereden
21k, 1990, tannegrün, 251k gereden

De Bock
28k, 1993, speedgelb, 118k gereden
20k, 1989, rood, 174k gereden
24k, 1990, amethist, 184k gereden
27k, 1991, zwart, 170k gereden

Wams
22k, 1990, groen, 195k gereden

Motron
25k, 1992, nachtblauw, 166k gereden

Waalgarage
22.5k, 1990, zwart, 204k gereden

Targa Florio, Hans Bos, Car Care, Reijnders, Erpa, Winfred van Dijk en J&S, hebben op dit moment geen 964 coupe te koop. Theo Jansen is mijns inziens de buitencategorie (en heeft zijn prijzen trouwens niet op de site staan, net als MH-Porsche).

Heb er ook even een polletje aangehangen. Ben benieuwd.

31 maart 2007 8:04

had hetzelfde gevoel. een jaar geleden kwam je zo nog wel eens onder de 20K tegen, nu met gem 20K km meer op de teller bijna niet meer. :roll:

31 maart 2007 8:45

Same with me here! Zelfs de 964's met een kmstand van >200k zijn nog boven de EUR20.000,- geprijsd 8)

31 maart 2007 8:56

Yep mee eens, paar jaar geleden mijn 964 verkocht. Prijzen waren lager dan nu het geval is, zie je vooral bij carlo en bij witmerodijk

3.2 is stabiel qua prijs.

993 is nog steeds dalende. Carlo heeft een blauwe 993 uit 95 met 80k op de klok voor 35 staan. Vind ik t.o.v. een 964 met 170 op de klok een aantrekkelijke prijs.

31 maart 2007 8:56

Ook enig idee waarom de prijzen stijgen? Naast vraag en aanbod is er meer aan de hand?

31 maart 2007 9:06

Ik denk :roll: dat het te maken heeft met de laatste serie luchtkoelers, en nog een beetje het orginele 911 concept.

Niet dat de laatste geen echte Porsche's zijn, maar ik hoor toch geregeld de term vallen........dit zijn de echte Porsche's hé.

31 maart 2007 9:32

Rob964Tip schreef:Ook enig idee waarom de prijzen stijgen? Naast vraag en aanbod is er meer aan de hand?


Dat is inderdaad de vraag. Meer vraag? Minder aanbod? Economie die weer wat aangetrokken is? Ik kan niet echt iets verzinnen eerlijk gezegd... :roll:

31 maart 2007 9:38

cabrio wim schreef:Ik denk :roll: dat het te maken heeft met de laatste serie luchtkoelers, en nog een beetje het orginele 911 concept.

dat zou dan de voornoemde daling van de 993 (laatste serie luchtkoelers) niet verklaren en evenmin de stijging van de 964. :roll:

Ik denk dat het komt omdat de 964 eigenlijk al gestabiliseerd is en de prijs onder invloed van de aantrekkende economie iets stijgt. Zal over een jaar of 2,3 wel weer teruglopen. Mensen willen nu gewoon weer wat extra's na wat moeilijke jaren. My 2 pennies.

31 maart 2007 9:49

Ik heb het idee dat de meeste handelaren/specialisten proberen de verkoopprijzen hoog te houden. Als je ziet wat een particulier vraagt en krijgt dan ligt dat toch een stuk lager. En dat zijn wel de wagens die vervolgens bij de specialisten opduiken.
Ok, bij de specialist krijg je wat garantie maar of dat opweegt tegen een (veel) hogere prijs?

31 maart 2007 9:49

Ik denk dat je daar een schot in de roos doet Horn.
Het zijn een aantal factoren die hierin mee spelen. De 964 is natuurlijk een hoop Porsche voor een schappelijke prijs. En nu het wat beter gaat met de economie boort zich daarmee een nieuwe markt aan. Dus meer vraag en prijzen die stijgen.
De 993 ligt qua budget net boven wat veel mensen kwijt willen aan een prive auto.
Ik heb deze tendens ook bij andere automerken wel gezien en inderdaad is dat een tijdelijke opleving en na een aantal jaren zakken de prijzen weer terug. Maar ik denk wel dat de prijs van de 964 redelijk stabiel zal blijven zo en afhankelijk van de economie wat rond deze prijzen zal blijven fluctueren

31 maart 2007 10:02

TD (zonder I) schreef:

993 is nog steeds dalende. Carlo heeft een blauwe 993 uit 95 met 80k op de klok voor 35 staan.
Ik heb daar toch een ander gevoel bij.De 993 prijzen zijn(al maar dan een jaar)naar mijn mening licht stijgende. Als je kijkt wat de specialisten ervoor vragen en de incidentele z.g. koopjes via marktplaats o.i.d. buiten beschouwing laat.

31 maart 2007 10:03

horn schreef:
Ik denk dat het komt omdat de 964 eigenlijk al gestabiliseerd is en de prijs onder invloed van de aantrekkende economie iets stijgt. Zal over een jaar of 2,3 wel weer teruglopen. Mensen willen nu gewoon weer wat extra's na wat moeilijke jaren. My 2 pennies.


Eens.

31 maart 2007 10:05

2000 gtv schreef:De 993 prijzen zijn(al maar dan een jaar)naar mijn mening licht stijgende.


Ik zie die tendens dus niet. Het afgelopen jaar misschien stabiel gebleven omdat de aantrekkende economie ook voor de 993 positief effect genereert, maar verder?

31 maart 2007 11:05

Ik zie het voor de 964 inderdaad ook, terwijl ik het idee heb dat de 3.2s en 993's redelijk stabiel zijn. De 964 is m.i. de laatste 2 jaar in prijs net zo gestegen als de 'longhood' pre-74ers.

31 maart 2007 11:25

Rob964Tip schreef:Ook enig idee waarom de prijzen stijgen? Naast vraag en aanbod is er meer aan de hand?

Luchtgekoelde 6 cilinder boxer, laatste type met originele 911 vorm, voorzien van aangename zaken bij dagelijks verbruik (ABS, stuurbekrachtiging, verwarming/airco, ...)

..... en de mythische problemen blijken jaren later in de praktijk wel mee te vallen óf zijn in voorkomende gevallen bij huidige exemplaren reeds verholpen en/of blijken inmiddels (zeker) niet erger te zijn dan bij 911's van recenter type :?:


Poll niet ingevuld, want mijn optie staat er niet bij :idea: : Ben al jaren niet meer "in de markt" :^: en heb er dan ook niet op gelet. Dus :uh:

31 maart 2007 12:20

Niet enkel de 964.
Als ik zie wat nu de 3.2's gaan en aan wat ik de mijne verkocht heb (en ik was zeker niet de goedkoopste , integendeel) dan zijn de prijzen in het algemeen flink aan het stijgen

31 maart 2007 12:24

Ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat het steeds moeilijker begint te worden om een goed (onderhouden) exemplaar te vinden... dat drijft de prijs ook wat op. De economische stelling van Harald heeft er zeker ook mee te maken, mede doordat het prijsverschil tussen een 964 en een 993 al gauw 10k is :idea:

31 maart 2007 12:24

Inderdaad de klassieke looks LUCHTGEKOELD en toch alle moderne facetten aanwezig .
Ik denk dat dit belangrijke zaken zijn welke de waarde van de 964 zullen stabiliseren en zelfs binnen een aantal jaren iets doen stijgen. :!:

Ook de 3.2 zie je duidelijk wat stijgen op moment .

31 maart 2007 12:45

Valentijn schreef:Ook de 3.2 zie je duidelijk wat stijgen op moment.

Lijkt me ook komen omdat die 3.2's steeds meer de 'magische' grens van 200K km's overschrijden. Voor degene die daar nog onder zitten, wordt relatief meer betaald. Of dat terecht is, is de vraag. :roll:

31 maart 2007 14:32

Sorry maar ik zie geen noemenswaardige prijsstijging bij de 964. E.e.a is nog altijd afhankelijk van de staat van de auto. Ook de kleur, opties, en onderhoudshistorie spelen een grote rol, daarom ook de grote prijsverschillen. Ik kocht mijn eerste 964 in 2002 bij de Bock voor 23K, auto had toen ook al 230000 km gelopen.

31 maart 2007 14:38

michael schreef:E.e.a is nog altijd afhankelijk van de staat van de auto ..... Ik kocht mijn eerste 964 in 2002 bij de Bock voor 23K, auto had toen ook al 230000 km gelopen.

:shock: Contradictie :!: :wink: :lol:

31 maart 2007 14:45

Eric, dat was bij de 2de 964 :wink: .

31 maart 2007 17:02

Zou er niet ZO gestemd worden :?: :P

Eigenaar 964: EENS

Potentieel koper 964: ONEENS

:roll: :wink:

31 maart 2007 17:09

Inderdaad is het ook 'wishfull thinking' Paul.
Heb ik met mijn Jag E-type ook gedacht.. :lol:

31 maart 2007 17:39

Ach, dergelijke ontwikkelingen omhoog-omlaag en de oorzaken ervan vind ik gewoon interessant. Maar het is voor mij totaal niet relevant, verkopen ga ik 'm voorlopig niet, mijn 964 is voor dit moment echt mijn droomauto. :D

Zelfs met meer budget, wat er eventueel best zou zijn, zou ik op dit moment niet direct een leukere auto weten. :!: Ook gezien de gezinssamenstelling, anders zou ik eventueel een 964RS overwegen. Ik ben een tevreden mens dus. 8) Het liefst zou ik 'm nooit meer verkopen, zo mooi vind ik mijn 964.
Plaats een reactie