Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

GM neemt Porsche AG over!

31 maart 2007 21:38

http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/ ... he-ag-over

31 maart 2007 21:42

Kan het me niet voorstellen. 1 april ofzo? :roll: Er staat nergens een link naar informatie die deze stelling zou onderbouwen. Geloof er niks van.
Laatst bijgewerkt door MS964 op 31 maart 2007 21:44, in totaal 1 keer bewerkt.

31 maart 2007 21:43

Beetje vroege 1 april grap, niet? :lol: :mrgreen: :lol:

Who/What's next? :P

31 maart 2007 22:10

Tuuuurlijk.... over een paar uur is het 1 April.. :wink:

31 maart 2007 22:10

Ik heb net een Pagani Zonda F besteld. Ik zie uit naar de levering :wink:

31 maart 2007 22:35

Vooral het laatste zinnetje is veelzeggend
Wordt ongetwijfeld vervolgd!


Hij is wel leuk :mrgreen:

31 maart 2007 23:41

wel grappig: Magna Steyr (toeleverancier aan oa GM) heeft net een bod gedaan op GM....het moet niet gekker worden!

01 apr 2007 10:39

GM heeft geen geld
Porsche heeft veel geld, duitse wetgeving en een pakt van VW in handen

eeeh, makes no sense, moet dus wel 1 april grap zijn
Laatst bijgewerkt door mayonaise op 01 apr 2007 10:40, in totaal 1 keer bewerkt.

01 apr 2007 10:40

Pas op dat de vis je niet bijt als je zo dingen uitkraamt :D

Goe geprobeerd....

01 apr 2007 11:09

GM kan nauwelijks een tweedehands 924 kopen, dus: 1 april.

01 apr 2007 17:12

Je hoeft geen geld te hebben om Porsche over te nemen. Alleen een gewillige investeerder. (en zoals hierboven al geschreven heeft Magna net samen met een investreringsbank een bod op GM uitgebracht...)
To be continued....

01 apr 2007 17:20

Vond op dat blog deze
Afbeelding

Vind m wel erg mooi en vast geen 1 april grap
Met getunede 993 motor!!!!

Peter-die steeds naar ouder neigt-3.2

01 apr 2007 17:23

LouisXIV schreef:Je hoeft geen geld te hebben om Porsche over te nemen. Alleen een gewillige investeerder. (en zoals hierboven al geschreven heeft Magna net samen met een investreringsbank een bod op GM uitgebracht...)
To be continued....



wie zou nu geld geven aan GM, het bedrijf dat met moeite overleefd

zodat die GM , Porsche kan proberen over te nemen, het bedrijf dat zo goed bezig is dat het VW opkoopt met cash money?

das net alsof je een bedrijfsleider, die op punt staat bankroet te gaan, je hem compleet financierd om 1 van zijn succesvolle concurenten op te kopen en te laten controleren... logica ver zoek.

en dat op 1 april..
als jij er geld op wil wedden dat het legit is, i'll take that bet... anytime...

geld in GM steken, om GM te redden, miscchien wel, maar niet om Porsche te kopen...

01 apr 2007 18:21

denk dat omzet Porsche waarschijnlijk winst GM is....

01 apr 2007 19:17

Marcel schreef:denk dat omzet Porsche waarschijnlijk winst GM is....


Dan ga je ervan uit dat GM winst maakt. GM heeft in 2005 10,5 Mld USD verlies gemaakt en in 2006 bijna 2 mld USD velies!

Omzet en winst Porsche resp. 7,5 Mld Euro en 1,3 Mld Euro, zeer winstgevend dus itt GM!!

01 apr 2007 19:50

Peter 3.2 schreef:Vond op dat blog deze
Afbeelding

Vind m wel erg mooi en vast geen 1 april grap
Met getunede 993 motor!!!!

Inderdaad geen 1 april grap. Eerder (nov. 2004) hier op het PF:

AfbeeldingAfbeelding ;)

01 apr 2007 23:48

De helft van alle Porsche aandelen is in handen van de Porsche en Piëch families. Gezien eerdere uitspraken van deze families, lijkt het me sterk dat deze aandelen verkocht worden aan buitenlandse partijen.

Blijven er nog 2x 8.750.000 (1x pakket gewoon, 1x pakket preferente) aandelen over. Er moet eerst minimaal 30% van de aandelen in handen worden verkregen door GM, om vervolgens verplicht een bod op het gehele pakket uit te brengen. Gezien bovenstaande moet er dan ook een goede prijs worden betaald, wil dat lukken. De huidige koers zit rond de €1.150.

€1.150x10.500= €12,075 miljard. Dat is voor de eerste 30%.

Investeerders voor Porsche zijn er misschien nog te vinden, investeerders die een dergelijk bedrag willen ophoesten om het vervolgens onderdeel te laten worden van een ernstig (financieel) lekkend schip, klinkt mij inderdaad als een 1 april grap in de oren. :wink:

De redenatie, dat na acquisitie het aandelenpakket van Porsche in VW kan worden verkocht om de schuldpositie van GM te verbeteren, wil er bij mij al helemaal niet in. Het bedrag dat door investeerders moet worden opgehoest zou daar immers ook direct voor gebruikt kunnen worden. Nu begrijp ik dat een investering in Porsche op dit moment veel aantrekkelijker is, dan een investering in GM, maar daarom geloof ik ook niet dat de genoemde investeerders willen investeren in goud, om er vervolgens een gat in zinkend oud ijzer mee te dichten. :lol:
Laatst bijgewerkt door Jort op 02 apr 2007 0:11, in totaal 2 keer bewerkt.

02 apr 2007 0:00

Jemig, je kan er ook IETS te hard op ingaan Jort...

02 apr 2007 0:09

Jij houdt je bezig met techniek, een ander met (financïele) cijfers. Ieder z'n ding :wink:

Het 1 april gedeelte was me niet ontgaan, maar het risico van het eventueel ontstaan van een situatie zoals hierboven geschetst, bepaalt al jaren het beleid van Porsche. Voor mij interessante materie, voor een ander oersaai geouwehoer.

02 apr 2007 0:52

Jort schreef:De helft van alle Porsche aandelen is in handen van de Porsche en Piëch families. Gezien eerdere uitspraken van deze families, lijkt het me sterk dat deze aandelen verkocht worden aan buitenlandse partijen.

Blijven er nog 2x 8.750.000 (1x pakket gewoon, 1x pakket preferente) aandelen over. Er moet eerst minimaal 30% van de aandelen in handen worden verkregen door GM, om vervolgens verplicht een bod op het gehele pakket uit te brengen. Gezien bovenstaande moet er dan ook een goede prijs worden betaald, wil dat lukken. De huidige koers zit rond de €1.150.

€1.150x10.500= €12,075 miljard. Dat is voor de eerste 30%.

Investeerders voor Porsche zijn er misschien nog te vinden, investeerders die een dergelijk bedrag willen ophoesten om het vervolgens onderdeel te laten worden van een ernstig (financieel) lekkend schip, klinkt mij inderdaad als een 1 april grap in de oren. :wink:

De redenatie, dat na acquisitie het aandelenpakket van Porsche in VW kan worden verkocht om de schuldpositie van GM te verbeteren, wil er bij mij al helemaal niet in. Het bedrag dat door investeerders moet worden opgehoest zou daar immers ook direct voor gebruikt kunnen worden. Nu begrijp ik dat een investering in Porsche op dit moment veel aantrekkelijker is, dan een investering in GM, maar daarom geloof ik ook niet dat de genoemde investeerders willen investeren in goud, om er vervolgens een gat in zinkend oud ijzer mee te dichten. :lol:


Dat zeg ik, 1 april. :wink:

02 apr 2007 8:00

klinkt als een logisch verhaal jort. :lol:

02 apr 2007 22:03

Stond 1 april op de genoemde site al aangegeven dat het om een grap ging.

02 apr 2007 22:05

autoblogger schrijft,
1 April 2007 om 16:59

UPDATE: 1 april! Met dank aan W0o0dy voor zijn levendige fantasie ;)

02 apr 2007 22:07

Als het GM nu maar niet op een idee heeft gebracht :mrgreen: :wink:

02 apr 2007 22:22

maurice schreef:Als het GM nu maar niet op een idee heeft gebracht :mrgreen: :wink:


Gaat Porsche NOOIT mee akkoord :arrow: anders was het net als Mercedes inmiddels wel 'n Duits staatsbedrijf geweest :wink:
Plaats een reactie