Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Toch niet slecht voor een 16 jaar oud beestje...

05 apr 2007 19:43

Vandaag een performancebox binnen gekregen. Leuk speeltje en meteen eens wat metingen gedaan.

1 run gedaan waarbij ik tot 200 km/u kwam. De resultaten:

0-
20 1,0
40 2,2
60 3,2
80 4,8
100 6,4
120 8,6
140 10,9
160 13,8
180 17,6
200 21,9

De slechte 0-100 tijd is eenvoudig te verklaren: ik wens niet mijn auto te vernielen voor een goede 0-100.

Ik heb ook even de tijden omgezet naar mijlen en eens vergeleken met de cijfers van de 964 C2/C4 en 993 C2/C4 uit de bekende boeken van Streather.

964C2 964C4 993C2 993C4 964C416joud

0-
30 2,1 1,9 1,9 1,9 2,6
40 3,0 2,9 3,0 3,0 3,6
50 4,0 4,0 4,1 4,1 4,8
60 5,1 5,2 5,3 5,3 6,1
70 6,7 7,0 7,0 7,3 7,7
80 8,3 8,8 8,6 8,9 9,5
90 10,2 11,0 10,7 11,3 11,4
100 12,7 14,0 13,0 13,8 13,8
110 15,3 17,4 15,8 16,9 16,9
120 18,7 21,3 19,4 21,1 20,1


Relatief van 60-120 mph is mijn auto 2,1 sec. sneller dan de 964 C4, 1,8 sec. sneller dan de 993 C4, 0,1 sec sneller dan de 993 C2 en 0,4 sec. langzamer dan de 964 C2. En dat over één enkele run.

Voorwaar niet slecht voor een 16 jaar oud beestje met bijna een kwart miljoen kilometers achter de rug. 8)

05 apr 2007 19:50

dat is idd wel goed,

hoe werkt zo'n box?

is er een linkje van.


robert


doe je wel rustig aan voor de boetes :wink:

05 apr 2007 20:11

Mooie cijfers voor een eerste run. Ik ben benieuwd of je dit scherper kan zetten.

Hoe nauwkeurig werkt dit systeem?

05 apr 2007 20:30

Weinig betrouwbaar dus, zo'n box. :wink:

05 apr 2007 21:04

nooit geweten dat een 964 c2 sneller is als een 993 c2???

05 apr 2007 21:26

rob964.c4 schreef:
hoe werkt zo'n box?


GPS

is er een linkje van.


www.performancebox.co.uk

doe je wel rustig aan voor de boetes :wink:


Het is bij mij om de hoek gemeten. Grensgebied. Weinig actie van de politie.

05 apr 2007 21:27

Yoda schreef:
Hoe nauwkeurig werkt dit systeem?


Aldus een onafhankelijke test van het apparaat op de tiende seconde/mph nauwkeurig.

05 apr 2007 21:31

Marcel schreef:nooit geweten dat een 964 c2 sneller is als een 993 c2???


In de praktijk ong. even snel (uitschieter: de 285pk versie met kortere bakverhoudingen, wel iets sneller). Maar omdat niet alle 911-jes van hetzelfde type even snel zijn (de ene motor heeft meer vermogen dan de ander) kan een 964 C2 sneller zijn dan een 993 C2.

Maar in beginsel: Pb om oud Fe.
Laatst bijgewerkt door Devils son op 05 apr 2007 22:32, in totaal 1 keer bewerkt.

05 apr 2007 21:47

Fe

05 apr 2007 22:33

RS-R schreef:Fe


Ik heb het aangepast... het rijmt anders ook niet meer.

06 apr 2007 13:55

Complimenten, nette cijfers :thumleft:

06 apr 2007 15:29

dreamer schreef:Complimenten, nette cijfers :thumleft:


Eigenlijk dienen de complimenten naar Stuttgart te gaan. Zo zie je maar weer hoe hoog de kwaliteit is van Porsches. Bij TopGear presteren oude sportauto's op lachwekkend niveau, maar zo lang je een Porsche goed verzorgt blijft de 911 op topniveau presteren.

Ook even een remtestje gedaan. Op teermacadam met een beetje viezigheid (veel boeren in de omgeving) in 35 meter 100 km/u - stilstand.

06 apr 2007 16:12

Devils son schreef:(...) Bij TopGear presteren oude sportauto's op lachwekkend niveau, maar zo lang je een Porsche goed verzorgt blijft de 911 op topniveau presteren.


Dat idee had ik ook, want mijn dik dubbel zo oude 911 zal echt niet meer z'n oorspronkelijke 130pk leveren, maar toch echt wel meer dan de percentages daarvan die ze toen voor de Lamborghini, Ferrari en Maserati lieten zien. Dat zag je een paar weken geleden op zandvoort wel 8) :wink:

Die lui in Weissach wisten echt wel wat ze deden :!: :thumleft:

06 apr 2007 16:38

Devils son schreef:
RS-R schreef:Fe


Ik heb het aangepast... het rijmt anders ook niet meer.

:wink:

Impressive figures anyway.

06 apr 2007 17:00

Indrukwekkende cijfers hoor.

06 apr 2007 23:08

Zijn inderdaad wel leuke cijfers.
Ook al kijken we nu niet zo op van die cijfers, zo'n 15 jaar geleden was dat rocket-science :wink:
De remweg is daarentegen redeijk standaard met een auto van hede ten dage.

07 apr 2007 7:43

maurice schreef:Zijn inderdaad wel leuke cijfers.
Ook al kijken we nu niet zo op van die cijfers, zo'n 15 jaar geleden was dat rocket-science :wink:


Vergeleken bij een GT3RS, Turbo, enz. is het niet echt om al te warm van te worden. Maar er zijn genoeg snelle jongens uit deze tijd die deze snelheden niet halen. Een 335d (de snelste diesel) blijf je in ieder geval voor, net als alle hot hatches, TT, 350Z, enz.

De remweg is daarentegen redeijk standaard met een auto van hede ten dage.


Let even op de ondergrond...

Daarnaast: met R-compound heb ik wel eens 32 meter gezien. Maar met straatbanden is 35 meter echt kort. Bij de SportAuto supertest van de 997 GT3 haalt deze 34,7 meter. In de AutoVisie scoort de nieuwe Opel GT 33,5 meter, wat zo uit mijn hoofd het beste resultaat is op straatbanden. Maar dan wel meerdere pogingen op zonder twijfel heel stroef asfalt.

Dus ja, het kan beter. Maar "redelijk standaard" zou ik niet willen zeggen.

07 apr 2007 9:11

leuk speeltje in ieder geval

07 apr 2007 10:22

ik denk dat de rem verschillen zich vooral laten zien bij snelheden vanaf 100,




robert

07 apr 2007 10:39

En herhaaldelijk remmen...

07 apr 2007 10:46

ik vind het ook een wereld van verschil met koude of "warme"remmen,


robert

07 apr 2007 11:29

Tóch wel een leuk speeltje......

07 apr 2007 12:25

en rondetijden meten, is dat ook een van de opties?

07 apr 2007 13:05

Ook leuk voor op een track-day,....................kom je ook nog op Zandvoort 24 Mei?? :lol: :wink: :wink:
Wil hem wel eens een rondje lenen.

08 apr 2007 13:18

rob964.c4 schreef:ik denk dat de rem verschillen zich vooral laten zien bij snelheden vanaf 100,


Nou, ook daarvoor wel. Ik ken niet zo snel voorbeelden van remmen die goed werken bij 100-0 en niet bij 200-0. Wel is het 10x remmen achter elkaar iets wat wil schelen. Meestal gaan de prestaties in den beginnen iets omhoog (warme remmen) en als het niet goed zit na een aantal keer fiks naar beneden (fading). Maar goed, met Pagid remblokken en Castrol SRF remolie zou het wel heel vreemd zijn indien ik last van fading ga krijgen.
Plaats een reactie