Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

968 CS of 964 C4 targa?

Poll eindigt op 28 apr 2007 2:05

Ik zou de 964 targa houden, want....
21
48%
Ik zou de 968 CS houden, want....
13
30%
Beide wegdoen, zeikerd...
10
23%
 
Totaal aantal stemmen : 44

968 CS of 964 targa?

14 apr 2007 2:05

Zo zeg, vanavond eindelijk even rust. Goed glas wijn er bij... Maar dan, Ai Ai, de twijfels.
Ik realiseer me dat ik met een enorm (overigens zéér decadent) probleem worstel: Welke Auto Doe ik Weg?

Vandaag van en naar werk gereden in de 968. Bedoeld als afscheidsrit. Maar wat een auto is dit. Je zit er in als een vorst (in de 911 zit ik wat 'weggedoken' en scheef), je voelt precies wat er gebeurt, de achterwielen leveren de power en de voorwielen geven de richting, perfecte gewichtsbalans, geen targa-dak-fluit boven de 140 km/u en toch, iedere seconde, in iedere versnelling, meer dan genoeg inhaal-power beschikbaar.

Dan de 911: Historie, trots, 3.6 liter boxer, heerlijk gevoelige IMS Lager cuprohr, volleder, prachtige klokkenwinkel met toerenteller als pannekoek en nog geen ton op de klok -- Zucht.

Een uur lang hierover met mijn (anti-auto) vriendin gesproken, en die is psychotherapeut (!).
Uitkomst: "Je moet doen wat je gevoel je ingeeft"... :roll:

Kortom: ben er nog HELEMAAL niet uit!
Wat zou jij doen in mijn situatie?

Raad

14 apr 2007 2:07

Raad van je vriendin opvolgen

14 apr 2007 7:07

mijn gevoel zou zijn; beide wegdoen en 964 coupe terugkopen. ben je gelijk van het gefluit af. :idea: ik zou zelf nooit alleen de 968 houden. maar ja, ik heb dat luxe probleem dan ook niet. ik vind een 968 een mooie auto, maar qua uitstraling doet hij niet met mij wat een 964 doet. persoonlijk.

14 apr 2007 7:14

Hele moeilijke keuze ...

Ik zou in jouw geval het kostenplaatje de doorslag laten geven :idea:

14 apr 2007 8:25

haha ik snap het helemaal; ik heb je album even doorgekeken. Is die donkergroene Targa van jou?
Mooi ding is dat zeg, en ook met een kleur die je niet vaak ziet! Ik zou zeggen doe de 968 weg............hoewel........DAT is ook een mooie auto!! :shock: :D Sterkte! En net wat Olaf zegt; denk ook een beetje aan het finalciele gedeelte.

14 apr 2007 8:48

Zeikerd :wink:

Beide wegdoen. En iets kopen waar je wat aan hebt.
Ik vind Horn's idee niet zo slecht. Lekker een coupe.

Heb je een familiebak?

14 apr 2007 8:50

Aangezien ik zowel een 968 (cabrio) en een 964 heb gehad weet ik dat beiden ongeveer evenveel rijplezier bieden.

Maar: de 964 heeft toch mijn voorkeur. Het geluid, de historie, de lijnen, enz. De 964 heeft m.i. net wat meer karakter.

14 apr 2007 9:17

horn schreef:ik vind een 968 een mooie auto, maar qua uitstraling doet hij niet met mij wat een 964 doet. persoonlijk.

Idem :wink:
Een 968 vind ik een leuke Porsche, maar is wat mij betreft geen alternatief voor een 911. Deze (bekende!) targa wegdoen voor een (onbekende!) coupé zou ik nooit doen. Dus :idea: 8)

14 apr 2007 9:56

Erick schreef:Zeikerd :wink:
Heb je een familiebak?


Ja, over twee weken een nieuwe lease dCi 150pk/320Nm GrandTour. Misschien nog laten chippen. Dus de dagelijkse kicks zitten daar wel goed.

14 apr 2007 10:01

Zelfde verhaal als Horn en Devils Son: 911, there's no substitution, hoe mooi de 968 ook is! Targa is natuurlijk prachtig, het enige nadeel voor jou is kennelijk de fluittoon. Hoe erg is dat? Als je het je heel erg stoort --> inderdaad coupe kopen.

Oh oh oh, wat een ellende weer hier op het forum, oftewel, luxeprobleem! :wink:

14 apr 2007 10:03

Als je er nog een andere auto naast hebt, dan zou ik de 964 houden.

Zoniet, dan zeker de 968...echt geen twijfel bij mij; je beschrijft het zelf: betere zitpositie, meer binnenruimte, nog steeds genoeg power en goedkoper in onderhoud/gebruik.

Is eigenlijk kiezen tussen passie en ratio mi...

Rijdt je vriendin wel eens in je auto?

14 apr 2007 10:20

sebastian schreef:Is eigenlijk kiezen tussen passie en ratio mi...


Eerder 'n mix :arrow: 't zijn beide leuke Porsche's :wink:

Zoals MS964 al aan geeft :arrow: 'n luxe probleem 8)

14 apr 2007 10:43

sebastian schreef:Zoniet, dan zeker de 968...echt geen twijfel bij mij; je beschrijft het zelf: betere zitpositie, meer binnenruimte, nog steeds genoeg power en goedkoper in onderhoud/gebruik.


Betere zitpositie in de 968 staat mij niet bij. Eerder tegenovergesteld. Is denk ik dus een beetje afhankelijk van de persoon.

Vwb binnenruimte heb ik ook niet het idee dat er een wereld van verschil in zit.

De 968 is idd. wel wat goedkoper in gebruik. Maar desondanks: voor iedere dag kan ik de 964 warm aanbevelen.

Rijdt je vriendin wel eens in je auto?


Mijn vriendin vindt de 964 lekkerder rijden...

14 apr 2007 12:21

Tja, lastig. Ik leef met je mee. Kop of munt? Laat de cosmos beslissen...

PS: Allebei houden is dat geen optie? Of allebei verkopen en iets nieuws. :wink: Ik kon de Poll niet invullen..... :? :silent:

14 apr 2007 12:26

De 968 wegdoen. :wink:

14 apr 2007 13:15

als het dan toch echt moet... de 968 wegdoen.

Redenen:

1. Porsche is niet de daily driver (anders had ik denk ik voor de CS gekozen, practischer)
2. Het is een 911! (in een mooie/aparte kleur)
3. Mooi weer auto en dus is een targa daarvoor ideaal.
4. Vriendin vindt hem ook fijner rijden.

Succes!

14 apr 2007 13:31

Zou toch de 964 houden, of beide weg en "de echte" 911 ervoor terug kopen.... 8)

Moeilijk hoor, succes!! :wink:

14 apr 2007 16:55

Jeroen C3.0 schreef:2. Het is een 911! (in een mooie/aparte kleur)


O, dat ook nog... Amazonegroen... Houden dus die 964. 8)

14 apr 2007 17:18

Ik wil toch nog FF wat tegengas geven omdat iedereen op de 911 zit te ge*len. De 968 CS wordt aangedreven door de laatste watergekoelde 4 cilinder en voorin geplaatste motor die Porsche zou maken. Het is een klassiek en bijzondere auto, waarvan er slechts 1923 gemaakt zijn. Prestaties top 283 en van 0 - 100 in 4,5 sec. Er zijn niet veel 911jes van 13 jaar oud die hem dat na doen. :wink:

14 apr 2007 17:26

barolo schreef: Het is een klassiek en bijzondere auto, waarvan er slechts 1923 gemaakt zijn. Prestaties top 283 en van 0 - 100 in 4,5 sec. Er zijn niet veel 911jes van 13 jaar oud die hem dat na doen. :wink:



Ssstttttt :!:

14 apr 2007 18:14

barolo schreef:Prestaties top 283 en van 0 - 100 in 4,5 sec. Er zijn niet veel 911jes van 13 jaar oud die hem dat na doen. :wink:


Nee, is ook niet zo gek, want zelfs de 968 Turbo S met 305 pk (ipv 240) haalt dat niet eens...

Het is 6,5 sec. en 252 km/u en alle 13 jaar oude 911-jes doen dat sneller, voor zover van belang

14 apr 2007 18:26

Ik heb het uit het boek het Ultieme verhaal van Porsche en ik geloof ook dat die getallen niet kloppen. De Turbo gaat in 4.7 sec naar de 100, maar daar zijn er slechts enkele van gemaakt.

14 apr 2007 18:49

Devils son schreef:
barolo schreef:Prestaties top 283 en van 0 - 100 in 4,5 sec. Er zijn niet veel 911jes van 13 jaar oud die hem dat na doen. :wink:


Nee, is ook niet zo gek, want zelfs de 968 Turbo S met 305 pk (ipv 240) haalt dat niet eens...

Het is 6,5 sec. en 252 km/u en alle 13 jaar oude 911-jes doen dat sneller, voor zover van belang


270 op de klok, met de koek nog niet op, en qua beleving sneller op 100 dan m'n 911 (zou 'k toch eens moeten meten; idee voor een meeting?)... Zijn hele prettige cijfers. Maar het gaat om het gevoel (als je instapt, als je start, wegrijdt, optrekt vanuit stilsstandsituaties, snelweg cruisen en het altijd mooiere bochtenwerk op binnenwegen) en daar scoort die 968 nou eenmaal fenomenaal, imho.

14 apr 2007 18:51

Volgens mij heb je de keuze al gemaakt Erik. :wink:

14 apr 2007 18:54

Geloof ik niet, hij probeert het op deze manier voor zichzelf iets makkelijker te maken... 8)
Plaats een reactie