Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
15 apr 2007 9:34
hallo ,
ik ben al een tijdje op zoek naar een klassieke porsche ( tot '74 )
ik wil die graag ( om bepaalde redenen uit de us halen ) maar ik kwam op het net ineens deze versie tegen die ik toch ook wel heel mooi vindt en een S versie met een 2.7 motor uit '75. en heel betaalbaar
Nou is mijn vraag : heeft deze porsche wel een klassieke waarde en dus met goed onderhoud waardevast of toch veel minder dan het model hiervoor ? ik zie namelijk soms prijsverschillen die toch wel groot zijn in de 2 modellen terwijl er maar bijv een half jaar in leeftijd tussen zit.
En deze porsche is niet de orginele kleur, hij is een soort van antraciet zijn dat ook dingen die bepalend zijn voor zijn waarde ( orginaliteit ) ?
graag jullie mening hierover
gr,
bas
15 apr 2007 9:41
hoe origineler, hoe meer waard. als je het als investering doet
niet doen!
kost altijd geld, geeft je wel een hoop plezier...
15 apr 2007 10:48
@horn,
bedoel je dat je beter qua waardevastheid het 'oudere' model kan kopen of niet ?
15 apr 2007 11:02
Voor
waarde-vastheid moet je IMO sowieso voor matching numbers gaan
15 apr 2007 11:30
explain ! bedoel je zoiets dat de motor die erinligt ook daadwerkelijk bij de body hoort en zo ja hoe check je dat ?
15 apr 2007 11:37
motor, bak, body met nummers als bij aflevering ,liefst ook originele lak.
http://www.early911sregistry.org/
deze auto's zijn de laatste jaren erg duur geworden.
15 apr 2007 13:15
maar nogmaals, het oudere typ of ook deze ?
misschien helpt een prijsindicatie ,
volgens de eigenaar is deze auo roestloos, goed onderhouden en een gedocumenteerde historie met de orginele motor (dat moet ik dus nog checken ).
hij wil er $ 9000 voor hebben, das pak um beet 6700 euro en dan nog verschepen etc.
is dat een redelijke deal voor deze auto ?
15 apr 2007 13:26
hangt ervan af wat je 'goed onderhouden' vindt (of wat hij 'goed onderhouden' vindt), hoeveel miles hij gereden heeft (het zal altijd een US import blijven die bij verkoop daarom minder gewild is - lees: minder op zal brengen). Alles wat niet origineel is is sterk waardeverminderd: kleur, interieur, after market accessoires etc etc. Hangt er ook van af hoe het overspuiten gebeurd is; 'amerikaanse' manier om de auto vol te peuren met 'dat vulspul' (ben de amerikaanse term even kwijt) en dan op schuren, afplakken en gewoon over de oude kleur heen spuiten zodat je op allerlei plaatsen de oude kleur terug ziet komen etc etc.
Als je deze auto koopt als investering moet je er eerst heen vliegen. Wordt lastig en een beetje een tombola om het dan van een foto te doen. Als je hem koopt om lekker in rond te banjeren heb je hem hoogstwaarschijnlijk voor milletje of 9 voor de deur staan en doe je het niet slecht als er geen lijken in de kast liggen.
ook dit model uit dit jaar zal snel meer waard worden, daar klassiekers steeds interessanter worden (meer mensen met meer geld die een klassieker willen hebben en er zeker niet meer 2.7's bijkomen elk jaar...)
15 apr 2007 13:27
500gls schreef:.. is dat een redelijke deal voor deze auto ?
Als het geen
is
'n auto kopen van 'n plaatje
Ik zou het niet durven ....
15 apr 2007 14:39
500gls schreef:@horn,
bedoel je dat je beter qua waardevastheid het 'oudere' model kan kopen of niet ?
Volgens mij is een auto een van de slechtste investeringen die je kunt doen. Je kunt er wel een hoop plezier aan beleven...
De prijzen van klassiekers fluctueren nogal over de jaren. Een jaartje of 5 geleden kocht je nog een 912 in goede staat voor zo'n 7.500 euro. Tegenwoordig alweer gauw het dubbelen. Het zou mij echter niets verbazen als er straks weer de klad in komt...
15 apr 2007 17:14
hij ziet er goed uit. als hij ook goed is is de prijs prima.
15 apr 2007 21:55
als je hem als investering koopt raad ik je aan maar beter te gaan beleggen, dat brengt misschien nog geld op, voor de rest kosten 99,9% van alle auto's gewoon geld, waarbij ze allemaal afschrijiven, de ene wat snellere dan de andere....
15 apr 2007 22:05
ik koop hem ook niet als investering maar wilde meer van jullie weten of dit model qua prijs oke is en of dat model een beetje waardevast is, ik begrijp natuurlijk ook wel dat het meer kost dan dat het oplevert.
de prijsen in de us liggen gewoon redelijk wat lager en het is natuurlijk wel fijn dat als ik over een jaar toch voor het oudere model ga ik dan nog wel een verkoopbare auto heb tegen een redelijke prijs ( ik weet het als we dat zouden weten zouden we rijk zijn ! )
ik stelde mijn vraag namelijk omdat dit model ( optisch met name de bumpers ) nogal lang gevoerd werd en dus misschien minder collectable.
15 apr 2007 22:41
Zeker veel minder collectable en minder klassieker status. Langer gebouwd in grotere aantallen. Wel een leuke auto, hoewel van de G-series (dit model, 1974-1989) heeft dit model op een na (de 911 2.7 zonder " S" ) de minste pk's. Motor heeft ook een slechter image tov de 3.0 en 3.2. Zou gevoeliger zijn voor warmlopen icm motorschade etc. Hoeft geen probleem te zijn, zie Anne 2.7, maar blijft wel de naam hoduen. Daarnaast nog niet verzinkt (meen vanaf 1976), dus van de G-series lijkt mij dit niet het meest geliefde model. Verder ook nog een USA versie, dus ik denk dat deze auto;s zich terecht in de lagere prijsregionen bevinden. Je kunt er wel in NL blauwe platen op zetten,dat is dan wel weer erg
vind ik.
Als de auto goed is, is de vraagprijs zeker niet te hoog en kun je er veel plezier aan hebben. Als de auto mankementen vertoont als uitlaatsysteem rot (kans is zeer groot als er nog orig. onder hangt), roest (schermen, parafan etc.). lekkende motor, gare 915 bak, dan ben je in no time het aankoopbedrag nog een keer kwijt aan fix werk. Houd daar rekening mee, want voor dat geld kun je ook in NL een leuke en zeer goede SC kopen, met een beetje mazzel een goede 3.2. En die zijn zeker waardevaster denk ik.
Heb je hier wat aan?
Succes!
15 apr 2007 22:43
De pre '74 modellen met de knipperlichten boven de bumpers zijn volgens mij momenteel nogal wat meer waard dan de "impact bumper"modellen die na '74 kwamen (zoals het model op jouw foto). Het model op jouw foto van '75 wordt over het algemeen als een 2.7 aangeduid. Het is mij niet helemaal duidelijk tot wanneer de "S" typering werd gebruikt. Een 2.2 of een 2.4 S van voor '74 is aanmerkelijk duurder in aanschaf dan een 2.7 van '75.. of zo'n pre '74 "S" dat dan ook waard is laat ik mij niet over uit.
Het zou dan ook maar zo kunnen dat er een groot prijsverschil zit tussen een '73 "S" en een '75 "S".
15 apr 2007 22:54
75-er "S" is iets heel anders dan een pre-74 er S.
Tot 1974 gold de S, met uitzondering van de 73 RS, als top of the range. laatste 2.4S heeft geloof ik 190 pk Vanaf 1974-1977 was dat iets anders:
(Even uit mijn hoofd, kan Morgan zo snel niet vinden...)
1974-1975:
basis 911: 2.7 150 pk
S: 2.7 165 pk.
Carrera: 2.7 210 pk (zelfde blok als '73 Carrera RS)
Turbo (1975): 3.0 260 pk
1976-1977:
basis 911: 2.7 165 pk
Carrera 3.0: 3.0 200 pk
Turbo: 3.0 260 pk.
Dus tot 1974, " S" topmodel, na 1974 niet meer en dus veel minder interessant.
Pre-74 modellen inderdaad veel puurder, minder gangbaar en dus veel duurder.
15 apr 2007 23:11
interesant, ja het bevestigd mijn voorgevoel wel, nu zie ik dat ze in de us versies hebben van 'E' en 'L' zijn dat nou de types die we hier hebben als 'T' en ???
15 apr 2007 23:50
Het pre-impact model heeft gewoon iets klassieks, schattigs of hoe je het ook wilt noemen, dat een grote schare mensen aanspreekt.
De impact-bumper modellen van 74 en 75 zijn een stuk minder populair, vooral omdat er optisch weinig verscil zit tussen de 2.7 van 74 en een 3.2 uit bv 87 en dat deze meer geassocieerd worden met de juppies uit de jaren 80.
Verder heeft de enorme stijging van de (vraag-)prijzen van de 2.7 carrera RS inmiddels de hele range van pre-impact bumper omhoog gehaald. Zo doet een goede 72er 911 "E" of "S" tegenwoordig gauw 45,000 euro (en een goede "T" zit ook al tussen de 25,000 en 40,000) terwijl een 2.7 of 2.7S vaak voor minder dan 20,000 te krijgen is.
Uitzondering is de 2.7 Carrera uit 74. Die werd recentelijk ook nog voor 49,000 aangeboden (bij Wolbert) en is inmiddels verkocht... ...maar die heeft dan weer dezelfde motor als in de 2.7 Carrera RS uit 73 lag.
T/m '73 had je in Europa "T" (Touring = instapmodel), "E" (einspritzung), en "S" (sport) waar voorheen (tot 70 ofzo, uit m'n hoofd) de "L" het instapmodel was.
De amerikaanse modellen zijn vaak motorisch anders geweest, vanwege (strengere) milieunormen, en verder had de europesche (Rest of world eigenlijk) "T" met carburateurs 130pk en de Amerikaanse "T" (met injectie) 140pk.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.