Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

porsche 996 met roestplekjes

17 apr 2007 22:37

Hoi,

Ik ben in Duitsland tegen een mooie 996 aangelopen uit 2001 en volledig porsche dealer onderhouden. Alleen vind ik 1 ding vreemd, aan de linkerkant en de rechterkant van de instaplijsten zitten roestplekjes. Zowel bij de bestuurderskant als de passagierskant is dit het geval. Ik heb de Porsche super goed bekeken maar kan me bijna niet voorstellen dat de auto schade heeft gehad. Alle naden lopen netjes etc etc etc. Komt dit wel eens voor bij de 996 of moet deze Porsche schade hebben gehad?

Groeten Eric

rvs niet altijd een voordeel

17 apr 2007 22:52

Waarschijnlijk 1 met rvs instaplijsten bij mijn zoektocht enkele exemplaren (996 99-2003)gezien met wat roest bij de randen van die lijsten. Zijn waarschijnlijk net niet goed gevormd en beschadigen met hun scherpe rand (lijsten bewegen meestal iets) de lak en op den duur zelfs bij porsche dus roest. Ik heb het nog niet gezien bij auto's met de standaard kunststof lijsten.

19 apr 2007 21:05

[offtopic] Vito's willen sowieso wel roesten hoor... [/offtopic]

20 apr 2007 23:23

Logisch de eerdere Vito's kwamen uit Vitoria italiaanse productie :lol:

21 apr 2007 11:05

Spanje, Baskenland om precies te zijn. De rampzalige MB100 kwam daar ook vandaan.

Re: rvs niet altijd een voordeel

09 mei 2007 19:34

968mint schreef:Waarschijnlijk 1 met rvs instaplijsten bij mijn zoektocht enkele exemplaren (996 99-2003)gezien met wat roest bij de randen van die lijsten. Zijn waarschijnlijk net niet goed gevormd en beschadigen met hun scherpe rand (lijsten bewegen meestal iets) de lak en op den duur zelfs bij porsche dus roest. Ik heb het nog niet gezien bij auto's met de standaard kunststof lijsten.

Kun je hiervoor terug naar porsche?

09 mei 2007 19:40

denk het niet, tenzij die rvs lijsten er af fabriek op gemonteerd waren. :roll:

09 mei 2007 23:00

Ben bij nader inzien toch wel blij met de standaard kunststoflijsten..... :wink:

10 mei 2007 10:31

Er is mij bij het restaureren van de Kever verteld GEEN RVS bouten te gebruiken, omdat de roest zich dan tussen de twee metalen ging vormen.
Plaats een reactie