Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Open en hard rijden?

01 mei 2007 21:21

afgesplitst uit Dinslaken topic :salut:

barolo schreef:Wij hadden de kap :wink: gelukkig dicht gedaan ri Dinslaken met 230 op de teller.


Want? Vraag ik me wel eens af - hoe houdt zo'n open Porsche het nou bij die snelheden? Heb met de mini wel eens 240 aangetikt open. Kon niet meer handsfree bellen :wink: maar vond het best meevallen. Heb zelf ooit 285 gereden met een 964 coupe - zou je dat met een open 964 ook kunnen? Hoe zit dat met die Boxsters (heb ooit wel een 200 km/u trajectje gereden met een open Boxster en de mini (ook open)). Was no problem.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

01 mei 2007 21:29

Op de terugreis van de CGT presentatie in Aachen moest en zou ik nog even John, toen 4S, nu GT3 inhalen ....

In z'n 5 en in de begrenser :shock:

.... vraag me niet hoe hard ik ging - met het dak open welteverstaan 8)

.... denk niet dat ik op dat moment tijd had om iemand te bellen :P


Geluids"hinder" bij het open rijden heeft IMO ook heel sterk te maken met de temperatuur van de buitenlucht :idea:




Olaf -reed ooit 'ns 'n 964 Coupe die meer windgeruis maakte boven de 180 dan zijn Cabrio ooit gedaan heeft - :mrgreen:

01 mei 2007 21:48

Een cabrio is niet geschikt voor serious driving, imho. Hit me.

01 mei 2007 21:59

Ach, voor sommige mensen is 60 km/h open al hard, ik rijd altijd open en vind dat je bij 160 km/h minder last hebt van de wind als bij 80 km/h.
Maar ja, daar zullen ook weer wel verschillende meningen over zijn.

01 mei 2007 22:00

Toevallig vorige week Hengelo - Groningen gereden (A31).

Non-Stop 230-240 , samen met een Mercedes.

Fantastische ervaring. Het is geen Circuit waar je op rijd, maar een autobahn en dat blijkt dus prima te doen zonder dak en hard.
Sterker nog, het verhoogt de 'permagrin' factor !

Wat zeg je dan als de mobiel gaat ? Niets.
Een goed verstaander heeft geen woord meer nodig met zoveel windgeruis over de lijn :-)
Laatst bijgewerkt door hackbox op 01 mei 2007 22:03, in totaal 1 keer bewerkt.

01 mei 2007 22:02

Hoe hard met Boxster open? ;)

Als ik me het goed herinner zelf ±220km/u met de 964 oben ohne gereden. Uiteraard op de autobahn. 8)

01 mei 2007 22:02

Olaf schreef:Olaf -reed ooit 'ns 'n 964 Coupe die meer windgeruis maakte boven de 180 dan zijn Cabrio ooit gedaan heeft - :mrgreen:
Dat was met een sc-deur joh! Afbeelding

01 mei 2007 22:04

hackbox schreef:Een goed verstaander heeft geen woord meer nodig met zoveel windgeruis over de lijn :-)

:cheesy: :mrgreen: :cheesy: :mrgreen: :cheesy: :mrgreen:
Ik heb Telfort, mensen weten niet beter dan dat ze mij door de ruis heen moeten trachten te verstaan :wink:

01 mei 2007 22:08

horn schreef:Ik heb Telfort, mensen weten niet beter dan dat ze mij door de ruis heen moeten trachten te verstaan :wink:[/size]


En ik maar denken denken dat het aan mijn open dak lag ...
Dus het ligt aan Telfort !

01 mei 2007 22:11

Op een zonnige dag is het open tot 200 kmh goed uit te houden, heb ook wel eens boven de 200 gereden maar dat is niet prettig voor langere tijd. maar waar kan dat uberhaupt nog voor langere tijd...

01 mei 2007 22:11

Olaf schreef:Olaf -reed ooit 'ns 'n 964 Coupe die meer windgeruis maakte boven de 180 dan zijn Cabrio ooit gedaan heeft - :mrgreen:


Ditzelfde zei Devils son ook al van de 968 cabrio dat die minder herrie maakte dan de 964 coupe... Het blijft me verbazen.

1 ding weet ik wel, met de Targa is het oorverdovend. En die komt maar net op de 220.. :oops:

Als er iemand over een 2 weekjes effe gaat blazen in Duitsland met een Cabrio, zou ik wel eens een ritje mee willen. Want ik vraag het me ook af wat voor herrie dit zal geven...
(Olaf ??? Wie weet stel ik mijn droom bij --> '993 cabrio'??? :wink: )
Laatst bijgewerkt door yohanv op 01 mei 2007 22:14, in totaal 1 keer bewerkt.

01 mei 2007 22:14

Ook op de A31 240 op de teller in de SC Targa.

Is een leuke ervaring, wel een beetje doof na afloop... Targa's maken dicht ook een hoop herrie overigens......

Gr. Gijs

open in de boxster 987

01 mei 2007 22:16

laatst nog in duitsland 265 km/uur op de digt. teller was geen probleem met windschot gemonteerd geluid van de wind viel mij mee en de motor van de P is muziek radio en telephoon uit ( heeft toch geen zin)

01 mei 2007 22:22

@Horn: Tot 160 km is het goed te doen. Telefoneren tot 100 km. Open rijden is echt fun, zeker in een Porsche. Peter had zich toch vergist zei hij na afloop toen de snelheid opliep tot 230. Hij had 2 handen nodig om zijn pet op zijn hoofd te houden. :wink:

01 mei 2007 22:28

barolo schreef:Open rijden is echt fun ...

I know (al een jaar of 15)
barolo schreef:... zeker in een Porsche.

Hope to find out. Dank voor je wijze woorden :salut:

01 mei 2007 22:33

barolo schreef:@Horn: Tot 160 km is het goed te doen. Telefoneren tot 100 km. Open rijden is echt fun, zeker in een Porsche. Peter had zich toch vergist zei hij na afloop toen de snelheid opliep tot 230. Hij had 2 handen nodig om zijn pet op zijn hoofd te houden. :wink:


Eigen ervaring:
1) Draag geen pet met deze snelheden, die waait toch weg
2) Draag een zonnebril om je ogen te beschermen tegen striemend haar (heb ik tenminste last van als ik dat niet doe)
3) Windscherm plat, dan kan je de windkracht tenminste echt voelen ...

01 mei 2007 22:33

Nooit problemen gehad met open rijden. Ook boven de 200 niet

Afbeelding

:mrgreen:

01 mei 2007 22:41

Tot 240 is nog redelijk relaxed, maar boven 260+ heb je toch liever oordoppen in vanwege de druk. Vorig jaar vanaf Z'haussen nog een aardig tijdje fullspeed open gereden, heb geen telefoon gehoord...


Een cabrio is niet geschikt voor serious driving, imho. Hit me.
Kinky hoor :batman:

01 mei 2007 22:45

maurice schreef:Nooit problemen gehad met open rijden.
Ook boven de 200 niet

:mrgreen:


Vast niet zonder helm en zeker MET oordoppen in :twisted: :wink:

01 mei 2007 22:47

Oh zonder oordoppen gaat goed op zo'n Honda (wel soms de intercom met radiootje aan :wink: ). De kuip neemt voldoende luchtstroom weg en door een slimme constructie heb je geen vacuum achter de ruit (wat normaal de turbulentie bij een cabrio veroorzaakt)

Maar zonder helm.... Nee nooit, ook niet voor een klein stukje. Teveel narigheid gezien.
Laatst bijgewerkt door maurice op 01 mei 2007 22:49, in totaal 1 keer bewerkt.

01 mei 2007 22:48

tijdens een proefrit in een 997 Carrera S cabrio met dak EN RAMEN open de 255 aangetikt.
Mijn broer die achterin!! zat smeekte me af te remmen want zijn oren deden zeer.

Met de ramen dicht was het al een stuk beter.

Je moet het denk ik gewoon maar een beetje uit proberen per model...

01 mei 2007 23:01

horn schreef:
barolo schreef:... zeker in een Porsche.

Hope to find out. Dank voor je wijze woorden :salut:

@Horn: Waar wacht je nog op? Je leeft maar 1 x...... :wink:

01 mei 2007 23:05

Ach, het is donker en de winkels zijn dicht... :twisted:

01 mei 2007 23:33

Tot 200 ging goed, daarboven begon mijn pet rare fratsen uit te halen, en moest ik hem afzetten.
Toen we boven de 220 kwamen begon mijn windschermpje toch wel een beetje te klapperen.
bij 230 moest ik mijn pruik vasthouden.... :shock: en vond ik het wel genoeg....gelukkig hield de trein toen een beetje in, en kon ik mijn schamele hersens bij elkaar proppen.... :D

conclusie: tot 200 probleemloos, boven 200 : geen pet , en je windschermpje een beetje in de gaten houden.( dat gaat redelijk goed tot 225-230) daarna.....ieder voor zich en de muziek KNALHARD !!!!! ( ff Van Halen ...: running with the devil :twisted: )

ps : op de terugweg met dakje dicht 252 op de klok...dan begint ie toch wel een beetje te "zweven".... :shaking2:

01 mei 2007 23:42

D.D. schreef:... boven 200 : geen pet , en je windschermpje een beetje in de gaten houden ..


Volgens mij is daar ooit eens een topic over geweest - het spontaan breken/wegwaaien van 'n BOXSTER windschermpje :shock:
Plaats een reactie