Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Methode Olaf

03 mei 2007 13:11

Na een test met de combi cat-bypass - cuppijp en G-pijp (toevalligerwijze vorige week ook door meerderen op Rennlist uitgeprobeerd, waarvan één ook doof, sorry, ik bedoel: te spreken over het resultaat was) was het vandaag tijd om de "Methode Olaf" TM te proberen.

Aangezien ik slijptol noch lasapparaat bezit was Lothar van Tilburg (Rennsport Breda), de "gelukkige" om het werk te verrichten.

Allereerst is een een stukje metaal met behulp van de slijttol verwijderd, zodat de rommel binnenin de demper kon worden verwijderd (aangezien deze voor een irritante rammel zorgde). Nadat alles schoongemaakt was zag het er zo uit:

AfbeeldingAfbeelding

Vervolgens is de boel weer dichtgelast. Zodra het onder de auto hangt zie je er niets meer van, maar zo in het zicht...

Afbeelding

De rammel is nu verdwenen, en het geluid is weer ong. gelijk aan cat-bypass + cup-pijp. Voor mijn gevoel is het alleen iets donkerder geworden, maar aangezien ik de laatste tijd de uitlaat alleen maar met rammel kende, is het voor mij wat lastig in te schatten. Hoe dan ook: het probleem is opgelost. Op een zwakke plek is voor de zekerheid nog een stuk metaal gelast. Zo kan de demper voorlopig er weer mee door.

Nu zit er alleen weer een rammeltje in de cat-bypass... :?

03 mei 2007 13:18

weet je dan wel zeker dat de rammel uit de eind demper kwam?

gr anton964

03 mei 2007 13:38

anton964 schreef:weet je dan wel zeker dat de rammel uit de eind demper kwam?


Ja. Was een heel andere rammel en kwam duidelijk van rechts.

03 mei 2007 14:22

Leuk, heb dit jaaaaaren terug bij mijn toenmalige SC gedaan :!:

Ook zo'n vervelende rammel door een loszittende schot :roll:

03 mei 2007 21:53

Bij mij werd een rammel veroorzaakt door de bodemplaat, één bevestigingspunt was niet meer ok. Was altijd te horen bij het optrekken, van laag :arrow: hogere toeren.

03 mei 2007 22:03

kan dat?? cuppijp en g pijp samen??

03 mei 2007 22:10

Leuk fotomateriaal zo.

Heb ooit ook zo'n rammel gehad. Helemaal gek naar gezocht. Uitlaat er onderuit, niks kunnen vinden tot bleek dat het een ophangpunt was dat het probleem veroorzaakte. De rubber ring met metalen bus erin zakte wanneer de uitlaat er aan hing net zover door dat de metalen binnenbus contact maakte met het oog waar de zaak in zat.

03 mei 2007 22:16

drknauf schreef:kan dat?? cuppijp en g pijp samen??


ja, als je even de zoekfunctie gebruikt zie je een hoop meningen erover, o.a. dit recente topic.
de mijne is dat het té is. Maar ik ben dan ook een brave kakker :cheesy:

On topic rammeltjes :wink: - mijn ouders ontdekten na hun huwelijk, toen ze op huwelijkreis gingen naar italie, ook een rammeltje in de NSU. Alle bagage eruit, motorkap open, stukje rijden, proberen te horen waar het zat...

Na 2 uur ontdekte pa dat ze een cent in de linksachter wieldop hadden gedaan :mrgreen:

Afbeelding

Re: Methode Olaf

04 mei 2007 0:07

Devils son schreef: was het vandaag tijd om de "Methode Olaf" TM te proberen.


:mrgreen:

Heb je nu wel weer 'n normale tussendemper gemonteerd :?:

Re: Methode Olaf

04 mei 2007 10:01

Olaf schreef:
Heb je nu wel weer 'n normale tussendemper gemonteerd :?:


Nee, het is nu cat-bypass + cuppijp + opgeschoonde en dichtgelaste einddemper.

04 mei 2007 17:39

:D
Plaats een reactie