Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

3.2 en roest

06 mei 2007 23:42

Ik heb mijn oog op een 3.2 laten vallen alleen heeft deze wat blaasjes onder de lak van de raamstijl.
Volgens de verkopende partij komt dit vaker voor. Klopt dit of heb ik hier waarschijnlijk met een schadeauto te maken?

06 mei 2007 23:46

Voorruit - achterruit of bij de zijruitjes :?:

06 mei 2007 23:46

Bij de voorruit ( A stijl), ik heb het zelf nog niet gezien maar het moeten een paar blaasjes zijn

06 mei 2007 23:51

Grote kans dat er dan veel meer mis is onder die blaasjes, parafan rot. Was bij mij ook het geval, schermen moesten eraf om er goed bij te kunnen.... :roll:

Dus wees op je hoede, gaat niet meer weg, wordt alleen maar erger als je er niets aan doet. Controleer ik meteen even de dorpels en B-stijlen bij de slotplaten als je toch bezig bent... :wink:

06 mei 2007 23:53

Blaasje bij de voorruit komen wel eens vaker voor - maar vergis je niet in wat er onder die blaasjes kan zitten :!:

Ik had bij de 964 ook 'n paar blaasjes - maar toen de ruit er uit was - en de plek schoongemaakt was - zat daar dus 'n redelijk gat :shock:

Anders bekende plaatsen bij 'n 3.2 zijn de dorpels - en de flanken (net voor de achterwielen) ...


Als je denkt dat deze Porsche 'het' is - AKK :idea: :arrow: maar dat hoeven we hier eigenlijk niet meer te vertellen :wink:

EDIT: Hey JeGroen - je bent me voor :twisted:

07 mei 2007 0:07

:lol: :wink:

Gelukkig wel hetzelfde verhaal! 8)

07 mei 2007 0:38

Ok, van de ene kant gelukkig dat het bij meerdere voor komt, van andere kant shit om zo'n verhalen te horen.

Wat heeft je dit geintje eigenlijk ongeveer gekost (voor mijn post onvoorziene uitgave)???
Als je het liever niet hier wilt zetten dan graag via PB.

Een AKK komt in ieder geval, ik wil alleen zo veel mogelijk van te voren al zelf controleren,

07 mei 2007 8:30

En zeker niet vergeten in de kofferruimte, links en rechts op de binnenshermen. Ook bekende plekken waar hij gaat roesten.
Even de zij bekleding loshalen, en je ziet het gelijk.
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 07 mei 2007 14:13, in totaal 1 keer bewerkt.

07 mei 2007 10:41

Ok, thanx, en aan wat voor kosten moet ik denken bij een raamstijl maken en spuiten?
250, 500, 1000, 1500 of hoger??

07 mei 2007 14:38

Daar kan je nauwelijks een antwoord op geven. Ligt er aan hoe erg de roestduivel heeft toegeslagen en waar je het laat repareren. Maar de ruit moet eruit, evt dashboard, daarna stralen, evt lassen en afwerken, gronden en schuren en lakken, nieuw rubber, ruit er weer in. Reken op minimaal 1000 euro. Probleem met dit soort oudere wagens is dat op de weg er heen er altijd weer andere zaken aan het licht komen. Je blijft bezig.

07 mei 2007 14:47

Peter 993 schreef:Maar de ruit moet eruit, evt dashboard, daarna stralen, evt lassen en afwerken, gronden en schuren en lakken, nieuw rubber, ruit er weer in. Reken op minimaal 1000 euro.


Inderdaad hangt het er vanaf hoe groot de "schade" is :!:

Ik was 'n kleine 3 jaar geleden 400 euro kwijt voor de reparatie :idea:

07 mei 2007 14:52

Het rubber is alleen al 100 euro, ruit erin en eruit, ook 2 uur(?), dat is dan 200 euro, en dan moeten we nog stralen lassen en spuiten !!!

400 euro lijkt me dus een koopje (als het goed is gedaan).....

07 mei 2007 19:04

Peter 993 schreef:400 euro lijkt me dus een koopje .....




Volgens mij heb ik geen nieuw rubber - ruit kon er zo uit - geen gehak en gesnij - meeste werk was voor de plaatwerker/spuiter :arrow: als de ruit en het rubber gekit zitten ben je inderdaad "een beetje" meer kwijt :wink:

.. ik zal de factuur wel even opsnorren - want mss maak ik jullie wel blij met 'n dooie mus :roll:

07 mei 2007 19:45

Paar weken geleden bij de 964 laten doen (voorruit). Dacht ook een paar blaasjes, totdat de ruit eruit was :shock: . Helemaal verroest onder de rubbers, gelukkig geen gaten, was op tijd. Paar jaar verder en dan................................... :(

Rubbers kapot gesneden om ruit te besparen, dus nieuwe rubbers, beetje meerwerk wegens roest en ca. € 700 ex. BTW verder. Maar ziet er nu wel weer als nieuw uit. O ja, het rubber was nog eens € 100. :roll: :wink:

Volgens de kenners dringt ter hoogte van de antenne vocht tussen de rubbers, waardoor het zover is gekomen. Nu is alles netjes dichtgekit.

Mijn tip is bespaar niet op dit werk en laat het goed gebeuren en niet half. Maar ja zo denk ik erover. :wink:

@Olaf: bij mij kon het oude rubber niet eens terug, want het was in de tijd redelijk gekrompen :roll: en zag er dus niet fraai meer uit.

07 mei 2007 19:49

Lees voor de aardigheid maar eens mijn restaratieproject van mijn auto. Ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk in beeld te brengen over wat er al bij roest kan mankeren voordat het duidelijk naar buiten komt. En wat betreft roest aan de a-stijl; kijk maar eens op de nodige onderdelersites en je zult zien dat er volop hoekjes hiervoor te krijgen zijn. Dus het komt vaker voor dan je zou denken.

07 mei 2007 20:59

Ik heb wel eens de indruk dat het roestprobleem rond het voorraam meer voorkomt bij de 964 dan bij de andere modellen. Iemand nog meer een mening hierover?

07 mei 2007 21:08

Red Cabriolet schreef:Iemand nog meer een mening hierover?


Je zou weleens gelijk kunnen hebben :? M'n SC had het niet, m'n 3.2 heeft het niet, maar m'n 964 had het wel :shock:

Volgens mij zijn ze bij de latere versies (van de 964) de ruiten gaan kitten - en volgens mij heeft bv de eerste lichting van de 993's weleens last van roest onder de raamrubbers omdat er 'n foute keuze mbt de samenstelling van de kit was gemaakt :idea:

Zelf ben ik bij SC's en 3.2's alleen nog maar roest tegen gekomen bij de achterste zijruitjes - maar daar heb jij natuurlijk geen last van, Red Cabriolet :P

07 mei 2007 22:45

Ok, het blijft dus wel een gok. Ik heb me gek genoeg altijd op 944 georienteerd dus zou geen 1 site weten met onderdelen voor 911..... (iemand?)

De auto staat ook in het noorden van het land, nu hoor ik vandaag bij een specialist in het zuiden dat noorderlijke auto's sowieso meer last van roest hebben.
Komt iemand dit bekend voor? ik kan het namelijk niet zo plaatsen, het weer hier is wel iets beter maar zo veel scheelt dat toch ook niet....

07 mei 2007 22:48

wolfraider schreef:nu hoor ik vandaag bij een specialist in het zuiden dat noorderlijke auto's sowieso meer last van roest hebben.

Nou, dat is vreemd? Ik hoorde vorige week van een specialist in het noorden dat je die auto's uit het zuiden moest mijden. Waren allemaal in de winter naar het zuiden gereden en daar gebleven. Allemaal ex-roestbakken... :shock:










:bang:

07 mei 2007 22:49

wolfraider schreef:De auto staat ook in het noorden van het land, nu hoor ik vandaag bij een specialist in het zuiden dat noorderlijke auto's sowieso meer last van roest hebben.
Komt iemand dit bekend voor? ik kan het namelijk niet zo plaatsen, het weer hier is wel iets beter maar zo veel scheelt dat toch ook niet....


Tuurlijk, het omslagpunt is ongeveer bij Zwolle.

Flauwekul natuurlijk, als de zuidelijke wagens beter zijn dan de noordelingen dan heeft dat weinig te maken met het weer. Volgens mij maakt het echt niet uit.

07 mei 2007 22:51

Nee, dat gevoel had ik dus ook. De specialist had natuurlijk wel "toevallig" ook een 3.2 te koop staan.

Iemand nog onderdelen site's of een een link hierna??
Edit EriC4C: hier het antwoord op deze vraag. :salut:
Plaats een reactie