Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

import 2e hands uit Dld? (en BPM)

08 mei 2007 22:29

Kon zo snel geen antwoord vinden met de zoek-functie:

Is het rendabel om een 2e hands 964 of 993 uit Dld te importeren (ivm BPM) ?

Prijzen lijken daar behoorlijk lager te zijn dan in ons land.

ik zag bij RDW dat het kortingsperc. op BPM wel 90% bedraagt bij 9-25 jaar oud:
http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-21.html#P352_32946

Dank voor antwoord of doorverwijzing!

08 mei 2007 22:31

Een GOEDE 964 of 993 is echt niet meer goedkoper in Duitsland.

08 mei 2007 22:42

meestal niet interessant. komt 2500-5000 euro bpm bij en dan is het zeker niet meer goedkoper. andere merken wel overigens!

08 mei 2007 22:50

Ik heb veel verhalen uit eerste hand gehoord over ritjes (voor de kat z'n viool) naar Hamburg of Munchen, dat ik mijn tijd er niet aan zou spenderen :!:

Sterker nog, steeds vaker komen duitsers auto's hier zoeken (re-import) :lol: . Dat geldt overigens speciaal voor goede 3.2´s met weinig km´s.

09 mei 2007 6:07

Franco schreef:Dat geldt overigens speciaal voor goede 3.2´s met weinig km´s.

Gewaagde uitspraak :!:

... je ziet ze inderdaad terug op Mobile.de met minder Km's :shock: :wink:

09 mei 2007 7:54

Ja hier 250.000 km op teller in duitsland 95000 :twisted: :mrgreen: .

09 mei 2007 8:05

Ik denk dat een voordeel van kopen in Duitsland is dat je een veel ruimere keus hebt. Een collega van mij heeft al twee keer redelijk voordelig een 993 en 996 uit Duitsland gehaald, beide particulier. Het verschil is echter niet zo groot.

09 mei 2007 9:25

Meer keuze, eventueel wat meer opties en soms een iets betere staat (scheckhaft gepflegt?)?

09 mei 2007 12:26

MS964 schreef:Meer keuze, eventueel wat meer opties en soms een iets betere staat (scheckhaft gepflegt?)?

hEft...

M.i. is vooral bij de wat jongere modellen winst te behalen. Het kan nooit kwaad om ook over de grens te kijken. Hou wel rekening met het feit dat bij problemen de oplossing minder makkelijk is. Wel is het zo dat de meeste rechtsbijstandsverzekeringen bij een miskoop je wel bijstaan mits in D of B gekocht bij een aankoop bij een met een Bovag garage vergelijkbare handelaar (officiële dealers vallen daar in beginsel onder, verder is het natuurlijk een lastige term).

Er zijn voordelen en nadelen aan. De voordelen zijn bij wat oudere modellen, mits aanwezig, m.i. te klein om alleen daarom in Duitsland te kopen. De grotere keuze kan natuurlijk wel een goede reden zijn. Naast BPM ben je ook nog eens ong. 500 euro kwijt aan kosten voor de invoer (tijdelijk kenteken, RDW keuring, verwijderingsbijdrage).

09 mei 2007 21:38

Devils son schreef: 500 euro kwijt aan kosten voor de invoer (tijdelijk kenteken, RDW keuring, verwijderingsbijdrage).

Verwijderingsbijdrage is vervallen.
Tijdelijk kenteken incl. verzekering en kentekenplaten : max. Eur 150,=.
RDW keuring incl. APK en gratis eendagskenteken : Eur 125,50.

Een groot percentage van de in Nederland aangeboden P. is (ooit) uit Duitsland geimporteerd, omdat er hier te weinig keuze is.
Je hebt inderdaad meer kans je "droomauto" te vinden in het buitenland.

Of een 964 of 993 uiteindelijk goedkoper is, valt te betwijfelen. Deze liggen in Duitsland op hetzelfde prijsniveau als hier. En dan moet je de invoer (BPM e.d.) er nog bijtellen.
De Carrera 3.2 is zelfs een stuk duurder dan in Nederland !
Een vroege 996 daarentegen is wel weer interessant .........ik was VORIG jaar toevallig bij een knul, die een '98er 996 met 100000 km voor Eur 26000,= had gekocht. En dat was echt een perfecte auto. Inclusief invoer ben je voor rond Eur 30000,= klaar.

Of de Duitsers in Nederland hun P. kopen ? Op het Duitse forum heb ik nog geen enkel voorbeeld kunnen vinden...... Duitsers zijn nogal huiverig om over de grens te kopen, hooguit worden er wat P. uit Italië gehaald.

09 mei 2007 23:09

Bekijk niet alleen de sites in Duitsland maar ook Luxemburg en Frankrijk. Vanuit je stoel kun je al veel bekijken om vervolgens te bepalen of je een ritje gaat maken. Succes :lol:

11 mei 2007 0:19

Zoek de Porsche die je wilt hebben en als die in Duitsland staat importeer hem dan. Zou niet specifiek in Duitsland gaan zoeken. Ik heb zelf afgelopen december een orginele golf II GTI naar Nederland gehaald vanuit Duitsland puur omdat ik daar de derde eigenaar van ben geworden en deze auto nog niet "verziekt" was en nog geheel orgineel. Keuze dus voor auto en niet voor land :)
Maar dit is puur mijn idee van import.
ps let wel op dat indien de auto altijd op gelode benzine heeft gelopen je daar evt problemen mee kan krijgen als je hier ongelood gaat rijden (let op: KAN hoeft dus niet!)

Re: import 2e hands uit Dld? (en BPM)

11 mei 2007 2:08

Prijzen lijken daar behoorlijk lager te zijn dan in ons land.

ik zou haast zeggen dat wij de porschè`s in duitsland moeten gaan adv.
de prijzen bij ons is goedkoper dan duitsland...

had mijn 964 eens te koop gezet om te kijken of er nog animo voor is maar er hebben mij 3 duitsers gebeld die er toch zeer geintreseerd in waren..
Plaats een reactie