Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
15 mei 2007 14:29
Gisteren naar een 964 wezen kijken, zoals al verwacht viel ie tegen..
Veel krasjes, deukjes en een km stand die niet te bewijzen was door de verkoper.. Verder niet een echt lelijke auto, maar niet mijn ding..
Vrouwtje was niet erg enthousiast over het model en wees als kanshebber twee modellen aan.. De 997 en de 3.2 Carrera...
Eerste kan ik iig niet betalen..
Ben dus nu flink aan het twijfelen, de 3.2 is ook wel erg mooi, Wolbert heeft een hele mooie staan in zwart.
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de 911 3.2 en de 964..?
Uiterlijk en PK`s is me bekend.. Zou dan wel voor een 87er of jonger gaan.
15 mei 2007 14:38
Belangrijkste verschillen tov een 964: Geen ABS, stuurbekrachtiging, airbags, etc. Met andere woorden de 3.2 is veel spartaanser dan de 964 en wordt daardoor over het algemeen als minder geschikt voor dagelijks gebruik gezien dan een 964.
Aan de andere kant is een 3.2 lichter, maar heeft ook zo'n 20-30 pk minder dan een 964. Mocht je voor een 3.2 gaan zou ik persoonlijk zoeken naar modeljaar 86-89, ivm de strakker schakelende G50 versnellingsbak. Eventuele US versies hebben minder pk (kat. model 217 pk) maar zijn meestal ook weer beter uitgerust dan Europese 3.2's
15 mei 2007 14:43
Deze lijkt mij overigens ook het bekijken waard.
15 mei 2007 14:49
Kwijl! Als ik het geld had...
15 mei 2007 14:50
In principe wil ik een daily driver, maar als ik een 3.2 koop dan blijft er nog wat over voor een bootje...
En wil binnenkort kinderen, dus er moet ook een andere auto komen voor de vrouw..
Moet maar eens gaan denken wat ik doe, zijn er zo ie zo geen 3.2`s mét stuurbekrachtiging...?
De in de link getoonde 3.2 is ook mooi, dat van die G50 bak had ik al vernomen..
En bij de USA versie zijn de bumpers niet zo..
15 mei 2007 14:50
Tom80 schreef:Kwijl! Als ik het geld had...
Zegt iemand met 9 auto`s.....
15 mei 2007 14:57
Lay schreef:zijn er zo ie zo geen 3.2`s mét stuurbekrachtiging...?
Niet origineel geleverd iig. Ik heb wel eens gelezen over aftermarket systemen maar waarom zou je dat willen? Denk er ook aan dat de motor uiteraard achterin ligt en de neus daardoor niet zo zwaar is als je denkt. Ik vind het iig goed te doen zonder stuurverkrachting...
Lay schreef:En bij de USA versie zijn de bumpers niet zo..
Dat is vrij eenvoudig te verhelpen..
Drietweetjes staan overigens wel te boek als zeer betrouwbaar, zeker de laatste bouwjaren (volledig uitontwikkeld).
15 mei 2007 15:10
Keuze wordt wel lastiger.. Vindt ze eigenlijk alleen echt mooi in een donkere kleur en vooral de donkergrijze...
15 mei 2007 15:31
ff wachten op Marco....heeft voor die keuze gestaan, en nu een bloedmooie 3,2 gescoord...........de moeite waard.
Maar ze zijn er wel hoor die mooie 964ers.....zoeken maar ze zijn er.
3,2 volgens mij de pure 911 (met de impactbumpers.....bbrrrr mooi).
15 mei 2007 15:34
Lay schreef:echt mooi in een donkere kleur en vooral de donkergrijze...
Op de site bij
Winfred van Dijk
15 mei 2007 15:38
De keuze is natuurlijk zeer persoonlijk.
Voor dat ik de 968CS gekocht heb na verkoop van de 3.2 heb ik ook vele Porsches bekeken waaronder ook verschillende 964-ers
Doch (maar zoals gezegd zeer persoonlijk) bij mij kwamop dat als ik dan toch een 3.6 zou nemen (wegentaks en verzekering) ik geen 964 zou nemen maar een 993.
Ik stamp er misschien vele tegen de schenen (is echt niet de bedoeling en respect voor eenieders keuze) maar de 964 (hoe mooi en goed ook) zou hier nooit komen.
(alhoewel een 965 )
15 mei 2007 15:45
Gebruik de 3.2 dagelijks ook door moeders, geen enkel probleem.
En de meest echte drive Porsche, zal er nu wel een paar tegen de schenen schoppen en andere weer blij maken, maar rijdt regelmatig in de 997 van mijn zwager (lekker) maar mis toch een gevoel.
15 mei 2007 17:12
3.2 zonder stuurbekrachtiging vind ik prima rijden. Zo houd je wel contact. In de daily driver wel stuurbekrachtiging en dat vind ik helemaal niks.
15 mei 2007 17:28
carrera32 schreef:Lay schreef:echt mooi in een donkere kleur en vooral de donkergrijze...
Op de site bij
Winfred van Dijk
Ziet er goed uit....!!!
15 mei 2007 18:53
Ik mis de stuurbekrachtiging en de G50 bak totaal niet. Ik vind het juist een uitdaging met een 915 bak. Deze versnellingsbak geeft je echt het gevoel dat je zelf ook nog wat moet presteren. Alleen in het begin was het even wennen aan dat "ouderwetse" gevoel, maar eenmaal eraan gewend vind ik het zelfs iets extra's aan de auto toevoegen.
15 mei 2007 18:57
Idd, heeft meerdere mooien staan zo te zien. Ook vanuit deze kant niets anders dan lof over de 3.2. nog wel met 915 bak, maar ook hier, stilstaant naar z'n één protesteerd ie soms een beetje tegen verder problemen mee.
En verder sluit ik me voledig bij het bovenstaande aan.
15 mei 2007 20:32
Ik ook. Stuurbekrachtiging mis ik niet. Stuurt anders dan bekrachtigd, maar zeker niet zwaar. Wel direct. heb een 915 bak, da's inderdaad even wennen, maar kan je wel vertellen dat het ook uitmaakt hoe de staat van een 915 bak is. Na deelsrevisie in Steenwijk en verse Swepco erin schakelt ie alweer een heel stuk beter!
3.2 is ook goedkoper in onderhoud, minder electronica, geen beschermplaten onder die steeds weer gemonteerd en demonteerd moeten worden. Betrouwbare, pure auto's.
964 is een goede keus....3.2 ... is ook een hele goede keuze!
Succes!
15 mei 2007 21:29
Lay schreef:Ben dus nu flink aan het twijfelen, de 3.2 is ook wel erg mooi .....
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de 911 3.2 en de 964..?
Uiterlijk en PK`s is me bekend..
..... Zelf met allebei gaan
en ervaren lijkt me.
15 mei 2007 21:45
Jeroen C3.0 schreef:964 is een goede keus....3.2 ... is ook een hele goede keuze!
Eens
15 mei 2007 22:35
He Lay, wellicht is die van mij iets voor jou? interesse stuur even een bericht. Uiteraard iedere keuring toegestaan.
Zeer mooie 911 3.2. met G50 bak. recent groot onderhoud voor 2000 €. met hystorie en alle orginele boekjes aanwezig. veel rekeningen. taxatierapport van november 2006 van 25.000 € nieuwe koppeling, drukgroep, banden bijna nieuw. remrevisie rondom incl schijven. nu 7000 km geleden. orginele Porscheradio becker. klasse 3 alarm.
km. stand 185000. in 1995 bij 115.000 km nieuwe orgineel porsche geleverde motor geplaatst en versnellingsbak revisie uitgevoerd.
vraagprijs 17950. kijk even op marktplaats onder Porsche zoekterm Urmond. indien interesse.
15 mei 2007 22:59
Jurrian schreef:....nieuwe koppeling, drukgroep, banden bijna nieuw. remrevisie rondom incl schijven. .....km. stand 185000.
...in 1995 bij 115.000 km nieuwe orgineel porsche geleverde motor geplaatst en versnellingsbak revisie uitgevoerd.
Bij de versnellingbakrevisie zal de de koppeling en drukgroep toch ook al vervangen zijn? Dan heb je er niet lang mee gereden (60.000 Km) voordat ze weer vervangen moesten worden
15 mei 2007 23:30
Jurrian schreef: wellicht is die van mij iets voor jou?
Ow .... da's die grijze - COOL - zo met die cup spiegels
16 mei 2007 8:06
Boxtermouse. Klopt wat je zegt. Echter is dat bij de vorige eigenaar gebeurd, maar wel 12 jaar geleden. Bij aanschaf van deze auto door mij heb ik alles laten nakijken en wat nodig was laten herstellen. o.a lekkende koppelingcylinder. In eerste instantie werd gedacht aan een lekkende keering van Verrsnellingsbak. dus toen de boel toch uitelkaar lag... direct maar laten vervangen. Zo nu is dat ook weer opgehelderd. wellicht wat overdreven, maar ik ben van mening, en helaas uit ervaring dat als je een porsche aanschaft, ookal is alle onderhoud netjes in de boekjes afgestempeld. altijd even grote beurt laten doen.
16 mei 2007 11:05
Jurrian schreef: wellicht is die van mij iets voor jou?
Ziet er op zich niet verkeerd uit, alleen vindt ik de wielen, spiegels en Turbo vleugel niks..
Turbo vleugel is voor mij zo ie zo een No, cup spiegels en wielen horen IMHO onder een 964...
Hoop niet dat ik je hier mee beledig, maar dat is mijn visie..
16 mei 2007 11:16
Olaf schreef:Ow .... da's die grijze - COOL - zo met die cup spiegels
En dan ook nog cupvelgen!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.