Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 mei 2007 17:16
Hallo,
ik ben voor het eerst op dit forum, ben een aspirant-porschist, op dit moment op zoek naar de mooiste 964 van NL...
Alleen blijf ik twijfelen: targa of coupé? Ik heb een cabrioverleden (saab, alfa e.d.) en denk dat ik het zonnetje op d'n bol niet kan missen. Maar hoor ook veel "nadelen"van een targa: lekken, DURE rubbers om dit tijdelijk weer op te lossen, minder stijf, lawaai etc etc. Wat is hier nou van waar cq echt een probleem?
Overigens: de 993 is geen alternatief (budget...)...
21 mei 2007 17:19
Welkom op het forum en succes met je zoektocht.
21 mei 2007 17:27
Targa wijkt qua model af van de 'gewone' 911. Ze heeft een redelijk hoge daklijn die de traditionele 911 lijn onderbreekt. Daar moet je van houden. Verder geeft de targa natuurlijk het 'openrijden' gevoel. Daar moet je ook van houden.
Het is dus een kwestie van smaak. Lekken van dak enz. kun je altijd tegengaan of repareren...
21 mei 2007 17:28
Welkom op het forum en veel succes met je zoektocht!
flatsix schreef:(...)op dit moment op zoek naar de mooiste 964 van NL...
Jij
ook al ?
21 mei 2007 17:30
Welkom op het forum. Ik heb ooit ook een Targa overwogen, ben uiteindelijk toch gezwicht voor een cabrio. En géén spijt
21 mei 2007 19:19
Welkom op deze bron van info. Een coupe met schuifdak dan maar?
Kun je ook heerlijk met de zon op de bol mee rijden
al is het absoluut niet te vergelijken met het cabrio/targagevoel natuurlijk
21 mei 2007 19:45
964 targa -
the worst of both worlds.
succes met je zoektocht
neem vooral je tijd
zei de wijze chinees
21 mei 2007 19:56
Ga eens rijden met de drie varianten (coupe, targa en cabrio) en beslis voor jezelf. Er is duidelijk een verschil in rijgevoel maar het is een persoonlijke keuze, wat je zelf het leukste vindt.
Het is dus niet belangrijk wat anderen hier op het forum het leukste vinden.
Het is waar dat een targa/cabrio meer windrumoer geeft dan een coupe maar het is eveneens waar dat open rijden met een Porsche zeer leuk kan zijn. Het is echter onwaar dat een targa kwalitatief problematisch moet zijn.
21 mei 2007 20:19
Eens met peet964 dat je na een rijtest met de 3 varianten spoedig je antwoord zult hebben.
Als je al gewend bent (soms) open te (kunnen) rijden, dan weet ik echter het antwoord al (maar ja, ik ben bevooroordeld met een 964 targa
). Rubbers bij targa dienen niet elk jaar vernieuwd te worden natuurlijk...
Succes met het vinden van de mooiste!
21 mei 2007 20:39
Welkom hier, altijd leuk om op zoek te zijn naar je perfecte P. Maar welke wil je?
- Coupé >slanke lijn/sportief/elegant ogend
- Targa >die wilden we vroeger allemaal want die kenden we van de politie
- Cabrio> vlotte dame die zich ook graag topless blootgeeft.
Als je van open houdt zou ik toch echt voor de cabrio gaan, zowel open als dicht minder lawaai dan de targa, met windschot ook nog eens comfortabeler dan de Targa én natuurlijk het echte open gevoel. Maar als je de mogelijkheid hebt: proefrijden zoals eerder gezegd. Volgens mij zoekt iemand met een Targa nog een bijrijder voor de PF Waterlandrit
21 mei 2007 21:06
flatsix schreef:op dit moment op zoek naar de mooiste 964 van NL...
Ten eerste verkoop ik haar niet en ten tweede is ze een coupé.
21 mei 2007 21:07
Targa kent mi wel wat minpuntjes:
Rare windval en herrie met open rijden, vaak sluiten ze niet goed, opknappen slecht targa dak is ERG kostbaar (KIJK UIT als je er een koopt).
Coupe vind ik kwa lijn het allermooist, ik zou dan zeker met schuifdakkie zoeken.
Heb zelf een Cabrio, dicht minder mooi dan de coupe maar open rijden is wel heeel erg lekker.
21 mei 2007 21:10
Je geeft aan dat je graag de zon op je bol hebt en twijfelt tussen coupé en Targa. Ik maak hieruit op dat de cabrio voor jouw geen optie is om voor jou moverende redenen.
Ik heb 3 jaar een 3.2 Targa gereden en vond/vind het een goed compromis tussen enerzijds een cabrio en anderzijds een coupé. Ja de vorm (m.n. daklijn) wijkt af van een coupé en het is puur een kwestie van smaak of je dat mooi vindt of niet. Ook is de carosserie minder stijf dan een coupé, is sprake van fractioneel meer windgeruis en kàn het dak iets lekken. Zaken die mij er niet van hebben weerhouden toch voor een Targa te kiezen en zonder een moment spijt kan ik je zeggen. Met het dakje eraf was voor mij open genoeg, het zicht naar achteren beter dan bij een coupé en zelfs het haar van mijn vrouw bleef redelijk in tact als ik m’n rechtervoet in bedwang hield.
Succes met de afweging en neem vooral de tijd
21 mei 2007 23:52
Welkom op dit forum en veelplezier met je zoektocht.
Een targa is ( imho ) een prachtwagen om te hebben en mee te rijden.
Ik heb enorm genoten van
de mijne (wel geen 964)
22 mei 2007 21:43
Deze is nog te koop
22 mei 2007 22:55
Vertel, hoe, wie wat waar en voor hoeveel?
22 mei 2007 23:57
ik weet niet wat ik er aan zie maar er is iets met de achter bumper.
gr anton964
23 mei 2007 0:03
te lang in de zon gestaan
23 mei 2007 6:45
anton964 schreef:ik weet niet wat ik er aan zie maar er is iets met de achter bumper.
Vast die twee bulten; ik denk US import... Kijk maar:
23 mei 2007 7:07
wolfraider schreef:Vertel, hoe, wie wat waar en voor hoeveel?
Bj 1990
98000 km
Metallic Zwart
Airco
Volledig zwart lederen interieur
radio cd speler
orginele 16" velgen.
el spiegels
centrale portiervergerendeling met afst. bed.
Carrera 4 Targa uitvoering
US Import auto
In 2005 plaatwerk bijgewerkt, waar nodig vervangen, en geheel laten spuiten.
23 mei 2007 13:42
ik heb persoonlijk gekozen voor de targa in het verleden en nog steeds geen spijt van.
23 mei 2007 14:59
rij zelf ook targa en ook ik vind het een fijne auto.zeker als je aan het toeren bemt.in nederland is de max snelheid 120 dus je toert in nederland altijd.
je hebt dan ook nog geen last van wind geruis.
dat begint bij de mijne rond de 160km.
bij mij zijn wel alle rubbers nieuw.
gr anton964
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.