Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Invoer uit US, maar geen CVO. en nu?

26 mei 2007 13:54

Ik baal.
Heb een Boxster S uit de US, alles laten modificeren, maar krijg hem niet door langs de RDW, daar er een CVO (type goedkeuring) is.

2 opties:
1) langs RDW lelystad a € 998. duurt min 2 wkn
2) via U bocht constructie langs Duitsland (via VDS Zoetermeer € 1450)

Over deze laatste heb ik een vraag.

Kan ik niet zelf naar TuV duitsland rijden, hem daar laten keuren en weer naar NL rijden?

Iemand hier ervaring mee, of andere ideeen om eindelijk eens im mijn super sex car te rijden?. Waterland route kan ik in ieder geval al op mijn buik schrijven.

Alvast dank voor alle reacties.

26 mei 2007 14:49

Wil Pon of Stuttgart geen CVO afgeven voor een US Boxster? Lijkt me op zich niet zoveel verschillen van de EU-versie...

26 mei 2007 19:42

Nee dat willen ze niet. Een CVO is puur Europees, en de minste of geringste afwijking zorgt ervoor dat de auto gewoon niet voldoet aan de Europese type-goedkeuring.

Of bijv. de cilinderinhoud nu 1cc afwijkt of 1000cc, afwijking is afwijking...
Hij komt overeen, of niet. Ongeveer bestaat niet bij de RDW.

26 mei 2007 21:33

Ik zou even de zoekfunctie gebruiken, volgens mij al een keer langsgekomen met een Boxster.

..of dejavu :wink:

Gr Gijs

26 mei 2007 21:35

Gevonden:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=5311&highlight=cvo+boxster

Dank

27 mei 2007 12:19

Porsche vrienden,

Wederom dan voor alle antwoorden. Heb het hele "Frankie" dossier gelezen en het wordt de TuV. nog even doorbijten en dan kan ik eindelijk rijden pfffff.

27 mei 2007 12:23

Ik ben met hetzelfde verhaal bezig, mijn (eigen import Amerikaanse) Audi moet straks op NL-kenteken.

Ik vind het een vreemd verhaal: je hebt geen CvO, dus de auto wordt niet goedgekeurd. Behalve wanneer-ie als verhuisgoed meekomt- waarom word je in dat geval positief gediscrimineerd? Is er een technische reden waarom een auto als verhuisgoed zonder CvO anders is dan een persoonlijke import die dit certificaat ook mist?

Of heeft mijn cynische imborst gelijk als ik zeg dat ze je gewoon zoveel mogelijk willen uitmelken en dat die keuring van 1000 euro eigenlijk gewoon een verkapte belastingheffing is? Volgens mij doen ze voor dat geld namelijk niks...

27 mei 2007 12:51

Mijn AM is momenteel net 6 maandjes oud en hij wordt nu door de Amerikaanse dealer ietsje aangepast aan Europese normen. Terwijl Californie de strengste eisen hebben op autogebied.

Gelukkig heeft deze dealer al ervaring met het exporteren naar NL voor enkele expats, dat scheelt voor mij papierwerk en slapeloze nachten. Voor de zekerheid vertrek ik (vlak voordat de AM naar Nl wordt overgevlogen) naar Californie om te checken of alle aanpassingen en papieren in orde zijn.

De BPM is niets anders dan een legale vorm van staatsoplichterij! Laat ik me maar niet uit over de administratieve hokjesgeest mbt CVO. :?

27 mei 2007 13:56

Tom80 schreef:Ik ben met hetzelfde verhaal bezig, mijn (eigen import Amerikaanse) Audi moet straks op NL-kenteken.

Ik vind het een vreemd verhaal: je hebt geen CvO, dus de auto wordt niet goedgekeurd. Behalve wanneer-ie als verhuisgoed meekomt- waarom word je in dat geval positief gediscrimineerd? Is er een technische reden waarom een auto als verhuisgoed zonder CvO anders is dan een persoonlijke import die dit certificaat ook mist?

Of heeft mijn cynische imborst gelijk als ik zeg dat ze je gewoon zoveel mogelijk willen uitmelken en dat die keuring van 1000 euro eigenlijk gewoon een verkapte belastingheffing is? Volgens mij doen ze voor dat geld namelijk niks...


volgens mijn pa is dit een hele oude regel om diplomaten (oftewel AMBTENAREN) te matsen bij terugkeer. Kopen ze in een ander land lekker goedkoop een auto, om die vervolgens gezellig mee terug te nemen en lekker belastingvrij te importeren.
NL kennende is het gewoon de zoveelste pesterijtje. Als ze de belasting niet via BPM oid kunnen innen, dan maar via bogus keuringen en werkzaamheden.
Ondertussen hebben wij hier 2x gebruik van gemaakt, en binnenkort (nouja, binnen 1 jaar) komt daar nog 1 bij :D

28 mei 2007 8:40

Tom80 schreef:Ik vind het een vreemd verhaal: je hebt geen CvO, dus de auto wordt niet goedgekeurd. Behalve wanneer-ie als verhuisgoed meekomt-


dat heeft volgens mij weinig met elkaar te maken. Als je je auto als verhuisgoed meeneemt hoef je inderdaad (mits aan alle bepalingen voldaan) geen BPM te betalen, maar dan oet ie nog wel gewoon gekeurd worden, met inachtneming van dezelfde regeltjes en kosten...

28 mei 2007 12:00

Nee, dat zou logisch zijn. De auto moet alleen APK goedgekeurd worden dus je moet qua verlichting aan de EU-eisen voldoen.

Een CvO is in die gevallen dus niet nodig. Krom hè?

Re: Invoer uit US, maar geen CVO. en nu?

28 mei 2007 17:50

eddie Clark schreef:Ik baal.
Heb een Boxster S uit de US, alles laten modificeren, maar krijg hem niet door langs de RDW, daar er een CVO (type goedkeuring) is.


:roll:

Heb jij geen COA (= Certificate of Authenticity) meegekregen van de Amerikaanse dealer of importeur? Normaliter wordt dat direct voor je gedaan. Je kunt nu nog de Amerikaanse dealer via hun importeur vragen een COA aan te vragen. Ben je in een keer van het gelazer af.

28 mei 2007 19:23

Vergeet alles:

Er is maar 1 snelle en juiste manier:

via http://www.tuev-nord.nl/

deze komen bij Jouw langs.
kosten 800 euro.

binnen 5 werkendagen heb je je fahrzeugbrief thuis.
De porsche komt niet eens van zijn plek.
alles wordt bij jouw thuis geregeld.


Je kunt nu nog de Amerikaanse dealer via hun importeur vragen een COA aan te vragen. Ben je in een keer van het gelazer af.


deze vlieger gaat dus niet op !! cvo is europees en de us dealer kán niet eens een cvo afgeven, omdat ze deze nooit gekregen hebben.

deze methode van import heet dus grijze import, omdat je dealers en importeurs uit europa omzeilt, vandaar dat je ook geen medewerking gaat krijgen. niet van PON , niet van de RDW , niet van de duitste leverancier en zeker niet vanaf de fabriek.

eenvoudig omdat jij hen geld afhandig maakt en dat is waarom ze onderling afspraken hebben gemaakt.

28 mei 2007 22:19

langs RDW lelystad is naar mening de enige optie.
Ooit een Evo 8 uit de VS gehaald, moest ook via Lelystad. Als je belt kun je vaak snel terecht. En het is in 1 uurtje gepiept. Wachten op je kenteken en apk bewijs, dat duurd ook lang! circa 2 weken.

Certificate of Authenticity ( ook wel "Title" genoemd) is idd een vereiste. Das een A4 certificaat wat er uitziet als een zwemdiploma. als je die nie heb kun je niks.

constructie langs Duitsland via VDS Zoetermeer heb ik ook al eens gedaan toen via lelystad nog niet mogelijk was. Maar ook dan heb je die Certificate of Authenticity nodig.
VDS Zoetermeer kwam wel naar MIJ toe en keurde op me oprit, dan draaien ze terplekken in een bestelbus een Duits kenteken uit.
Plaats een reactie