Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 mei 2007 18:02
Krijg net te horen van de importeur dat ik mijn Mobiliteitsgarantie niet kan verlengen.
Mijn auto is uit 2002 en heeft na de "gewone" garantie vanaf 30-5-2005 de Mobiliteitsgarantie. Deze is in 2006 met 1 jaar verlengd.
Bij de vraag kan ik hem wederom verlengen krijg ik als antwoord: nee.
De reden die opgegeven wordt is: De auto is niet volledig door een Porschedealer onderhouden.
Voor mij dus nu helaas te laat, dit is niet meer terug te draaien.
De vraag van mij is: Wie heeft de mobiliteitsgarantie wel kunnen verlengen ondanks dat de auto niet in onderhoud is bij een Porschedealer? En natuurlijk ben ik benieuwd wanneer dit gebeurt is.
Graag hoor ik jullie reactie.
29 mei 2007 18:19
garantie moet dus ieder jaar verlend worden bij een off. dealer die ook op dat moment de beurt doet.
Is er dus tussentijds een reparatie en of beurt bij een niet off. geweest kunnen ze inderdaad geen nieuwe garantie geven.
Dit is ook de eerste vereiste....is wel iets voor te vinden (slim uiteraard ook).
Dat is ook mijn grootste reden om naar de off. dealer te gaan, ik heb geen zin in onaangename zaken die zich voor kunnen doen.
Ze kunnen beter gelijk nee zeggen, als dat er iets aan de hand is en er is gebleken dat er een ander aan heeft gesleuteld als niet off. dealer, om touwtrekkerij te voorkomen....
29 mei 2007 18:20
Ha, die Henk;
Vreemd; volgens Europese regels moet ook garantie worden verleend als een auto door een garage van een ander merk (of zelfs een merkloze werkplaats) is onderhouden. Dan moet natuurlijk wel het service boekje afgestempeld zijn. Eigenaardig dat verlenging van garantie om deze reden wel kan worden geweigerd. Voer voor juristen.
29 mei 2007 20:45
Volgens mij gaat dit niet om een gewone garantie, maar om een overeenkomst waarbij de ene partij betaalt en de andere een dienst verleent. Afgezien daarvan moet je natuurlijk wel een beroep kunnen doen op de "normale" garantie.
29 mei 2007 20:47
is juist voor na de gewone garantie... enne ja, ik kan me bij die voorwaarden toch ergens wel wat voorstellen
29 mei 2007 22:52
Het is zelfs nog erger, zelf als ie dealer onderhouden is en je mist je verlenging van de garantie (op datum bedoel ik), kun je dat niet met terugwerkende kracht 'herstellen'. Dat is een vrij recente nieuwe regel, die wel omzeild kan worden met hulp van de dealer, maar dat doen ze niet graag...
13 nov 2007 9:09
Aardig nieuws :
Tot nu toe kwamen alleen Porsches voor verlenging mobil.garantie in aanmerking die door dealer waren onderhouden, en waarvan de garantie niet onderbroken was.
M.i.v.
1 Jan 2008 kan iedere Porsche, ongeacht WAAR gekocht, en MITS onderhouden bij een off. dealer, ( afgestempeld in onderh-boekje ) opnieuw ter keuring worden aangeboden bij een dealer voor mobiliteitsgarantie. Dit t/m 9 jaar oud.
16 nov 2007 17:59
Nee Marcel, is niet correct.
Per 1-1-08 gewijzigd :Auto kan uit garantie zijn geweest, maar MITS onderhouden bij een off. dealer weer ter keuring worden aangeboden.
Jij zat in de huidige regeling....
16 nov 2007 21:15
Klopt: Mobiliteitsgarantie alleen bij volledig onderhoud door dealer. Eén verkeerde stempel doet je de das al om.
(Ik vraag me overigens af of de dealer zoveel duurder is in onderhoud dan de specialist)
17 nov 2007 13:34
Klopt, 1 stempel van de niet dealer en je kunt hem al niet meer verlengen. Mij werd door de verkoper(niet dealer) verteld dat ik de bestaande garantie verlenging na afloop wederom zou kunnen verlengen. Was reeds 2x gedaan. Helaas voor mij de verkeerde stempels. Ondertussen 3/4 jaar verder de garantie nog niet nodig gehad. Houden zo denk/hoop ik dan maar.
18 nov 2007 20:58
Heb de afgelopen maand een Carrera 4S gekocht van een handelaar en hem voor de deal aangeboden voor de AKK bij een Porsche dealer. Dat was (op een lekke krukaskering ) allemaal in orde, dus direct gevraagd hoe het zat met de verlengingsgarantie.
Daarvoor is aanvulende een hele lijst met punten doorgelopen en ook dat was in orde, dus geen enkel probleem.
Heb bij de aankoop wel gelet op een afgestempeld boekje, waarin alle beurten vermeld stonden en deze heb ik gecheckt bij de garages of de wagen daar bekend was.
Ik ben dus wel in aanmerking gekomen voor de verlengde P garantie en heb daarvoor een rekening gekregen van 1400 eurootjes.
Carel
09 feb 2010 13:17
Even een oud draadje heropenen:
Zojuist van dealer gehoord dat per 1-1-10 de mobiliteitsgarantie (porsche approved) niet aan te vragen is voor auto's die momenteel buiten de garantie vallen. Tussen 1-1-08 en 1-1-10 kon dit wel maar dit is nu weer ingetrokken.
Verder hoorde ik dat de prijs van de garantie ongeveer 1750 euro pj kost. Dat is toch wel behoorlijk; 5 jaar rijden kost dan 8750 euro. Wat vinden jullie daarvan en heeft er iemand wel eens in 5 jaar tijd bijna 10k aan kosten gehad op een moderne porsche?
Heeft er iemand ervaring met externe verzekeraars die ook garantie aanbieden. Mijn auto heeft 'NSA Maxi Garantie'. Kennen jullie dat?
http://www.nsagarantie.com/index.cfm?action=static.main&ps=prives.main
Laatst bijgewerkt door
JP-S op 09 feb 2010 18:33, in totaal 2 keer bewerkt.
09 feb 2010 13:49
JP-S schreef:... en heeft er iemand wel eens in 5 jaar tijd bijna 10k aan kosten gehad op een moderne porsche?
Als de motor ploft ga je daar ruimschoots overheen....
Ik zou zelf overigens geen 1750 euro per jaar neertellen voor een verlenging van de garantieperiode.
09 feb 2010 14:03
Vond het al een belachelijke premie bij 1000 €.
De vraag is of de vergelijking tussen het mogelijke reparatiebedrag en de zekere premie een juiste is.
Een inschatting van het risico in vergelijking tot de premie is naar mijn mening een betere.
Verzekeren blijft in heel veel gevallen een kwestie van angst voor het onbekende.
09 feb 2010 14:17
+1
Wijze woorden Paul
09 feb 2010 14:25
Deels ja
Ik heb mijn garantie verlengd en dat bedrag had ik er gelijk met de beurt al weer uit aangezien een aantal zaken vervangen moesten worden. Dus mij hoor je niet klagen
En dat de garantieregeling per 1-1-2010 veel strenger is geworden is correct. Auto's moeten volledig dealer onderhouden zijn en ook geen beurten hebben overgeslagen. Ook import auto's zijn ze redelijk streng mee geworden en moet de historie gewoon volledig kloppen.
09 feb 2010 15:01
Concreet dan Maurice: wat waren de kosten van "een aantal zaken" en wat is de betaalde premie, m.a.w. welk deel uit jouw zak en welk deel uit die diepe zakken van de AG
Van die strengere regels zal ik geen last hebben
09 feb 2010 16:26
Concreet.... even uit mijn hoofd, de krukaskeering, nieuwe bobines, afstelling onderstel en in de deuren de slotmechanismen afstellen, en dan nog wat kleinde schoonheidszaken. Bij elkaar was dat iets van Eur 300 meer dan de garantie totaal kost meen ik.
Ik maak me ook geen enkele zorg over die strengere regels hoor. Gewoon een auto met waterdichte historie gekocht
09 feb 2010 16:35
+1 angst voor een plof heeft me ook tot de garantie gebracht. Gebeurt (kennelijk) niet vaak bij een turbo, maar toch...
09 feb 2010 17:43
bij mijn auto staat ook 1 stempeltje in van een niet Porsche dealer. Echter kon de garantie wel verlengd worden maar dan moest de off. dealer eerst een grote beurt uitvoeren (ook al was die niet nodig).
gelukkig was dit allemaal al geregeld door de vorige eigenaar
09 feb 2010 18:18
juist toon. en dát is dus nu veranderd
09 feb 2010 18:40
Laat van die 1750 euro nu eens 750 euro bestemd zijn voor reguliere reparaties (airco/pcm/etc). Dan blijft er 1000 euro per jaar premie over voor de kans dat de motor ploft.
Wat is dan de maximale schade? 12500 euro? De kans dat gebeurt is (max) 5%? Dan kunnen we beter met zij allen een "porscheforum verzekeringsmaatschappij beginnen!!" Dit is business mannen!!
Allemaal 1750 euro in de pot en van wat we overhouden gaan met zijn allen op porschevakantie!! (of een leuke forum GT3RS)
Ik denk dat we ons ook een beetje laten gek maken door porsche: 1000 euro per jaar neerleggen voor de kans dat er een (aangetoonde) motorontwerp- cq. fabricagefout optreedt... ...
09 feb 2010 21:27
Heb het hier al eens eerder geschreven, maar er zit een hele slimme kop bij Porsche
09 feb 2010 22:01
Toon schreef:bij mijn auto staat ook 1 stempeltje in van een niet Porsche dealer. Echter kon de garantie wel verlengd worden maar dan moest de off. dealer eerst een grote beurt uitvoeren (ook al was die niet nodig).
gelukkig was dit allemaal al geregeld door de vorige eigenaar
Mazzelpik
09 feb 2010 23:13
In dat bedrag zit ook een soort Porsche Wegenwacht Service, repatriëringskosten buitenland worden vergoed, je krijgt ook gratis vervangend vervoer als de auto bij de garage staat (een paar dagen gratis een KJN meegehad), en zo zijn er nog wel meer voordelen. Daarnaast gaat de garantie heel ver: eigenlijk alles behalve echte slijtageonderdelen vallen eronder. Maar tuurlijk, uiteindelijk is het ook maar gewoon een verzekering.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.