Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
08 jun 2007 13:40
Telegraaf vr 8 jun 2007, 12:01 |
EU: 162 km max voor auto's
AMSTERDAM - Brussel vindt dat auto's in de toekomst maximaal 162 kilometer per uur hard mogen rijden
Als het aan de Europese Unie ligt gaan alle snelle auto's in de ban. 162 km/u wordt technisch de limiet, aldus de BBC. Dat is al tientallen kilometers meer dan nu de maximum snelheid in veel landen.
Op deze manier willen de bureaucraten de EU de uitstoot van CO2 terugbrengen. In de herfst zal Brussel definitief over het plan beslissen. De BBC meldt dat het plan niet veel kans van slagen heeft. Veel landen (en autoindustrieen) voelen er niets voor. En het populaire Top Gear kan dan ook meteen worden opgedoekt. Het is ieder geval goed nieuws voor de populaire Toyota Aygo, Peugeot 1007 en Citroën C1: dat trio kleintjes haalt de 160 net niet. Iedereen een Aygo!
Fijn hoor één EU
reden #162 om niet voor uitbreiding van EU en voor de grondwet (uitbreiding van de EU macht) te stemmen...
08 jun 2007 13:47
Marcos schreef:Telegraaf vr 8 jun 2007, 12:01 |
EU: 162 km max voor auto's
AMSTERDAM - Brussel vindt dat auto's in de toekomst maximaal 162 kilometer per uur hard mogen rijden
Brussel dat ligt toch in België
...
08 jun 2007 13:48
En dat alles vanweg een theorie welke absoluut niet is bewezen...
Ach, zo lang het bij een proefballon blijft.
08 jun 2007 13:50
Reden te meer om hiervoor wel te stemmen, de kans dat een land zoiets individueel zou beslissen, is mijn inziens veel groter dan op Europees niveau.
08 jun 2007 14:05
ppp 356 schreef:Reden te meer om hiervoor wel te stemmen, de kans dat een land zoiets individueel zou beslissen, is mijn inziens veel groter dan op Europees niveau.
Dat begrijp ik niet.
Misschien komt het door dit bericht vandaag in dezelfde krant. (maar dan andersom)
Belg begrijpt geen bal van Nederlands
Belgen hebben steeds meer moeite om Nederlands te verstaan en willen dat de Vlaamse omroepen 'Hollandse' televisieseries massaal gaan ondertitelenppp 356 schreef:de kans dat een land zoiets individueel zou beslissen
betekent dat 26 van de 27 landen het niet doen.
Laatst bijgewerkt door
Marcos op 08 jun 2007 14:09, in totaal 1 keer bewerkt.
08 jun 2007 14:08
Wat Paul hier bedoelt is dat België of Nederland zoiets mss wel snel zou invoeren. Maar Europees zo'n wet erdoor krijgen zal wel iets moeilijker zijn vrees ik, zie (om nu maar iets te zegge) de Duitsers hier bijvoorbeeld niet snel mee instemmen
En euhm in Nederland worden Vlaamse reeksen toch ook mooi voorzien van ondertitels?
08 jun 2007 14:12
Ik moet Paul gelijk geven denk ik. Het feit dat Duitsland in de EU een grootmacht is en dus een belangrijke stem heeft in dit soort discussies kan best betekenen dat er wanneer het één EU zou zijn tegen zo'n voorstel wordt gestemd.
Ach lat het een proefballon blijven. Zo lang kunnen we toch niet meer van autos op benzine genieten dus "for the time being...."
08 jun 2007 14:20
Zie je het voor je, alle snelle oldtimers in de rij om een passende en werkende begrenzer op maat te laten inbouwen?
Alleen voor nieuwe auto's? Kunnen de fabrikanten en dealers de cijfers voor de komende jaren alvast in dik rood gaan drukken en floreert de handel in (vervuilende) occasions. Ook geen optie.
08 jun 2007 14:20
Marcos schreef:ppp 356 schreef:Reden te meer om hiervoor wel te stemmen, de kans dat een land zoiets individueel zou beslissen, is mijn inziens veel groter dan op Europees niveau.
Dat begrijp ik niet.
Misschien komt het door dit bericht vandaag in dezelfde krant. (maar dan andersom)
Belg begrijpt geen bal van Nederlands
Belgen hebben steeds meer moeite om Nederlands te verstaan en willen dat de Vlaamse omroepen 'Hollandse' televisieseries massaal gaan ondertitelen
Als 2 op de 3 het wel begrijpen, zou ik het probleem niet bij mij zoeken
08 jun 2007 14:31
ppp 356 schreef:Als 2 op de 3 het wel begrijpen, zou ik het probleem niet bij mij zoeken
Die 2 bestaan uit nog een Belg en iemand uit Fryslân
(o jee nu kan ik mijn inschrijving voor de 11 steden echt doorkrassen)
08 jun 2007 14:34
Marcos schreef:Belg begrijpt geen bal van Nederlands
Belgen hebben steeds meer moeite om Nederlands te verstaan en willen dat de Vlaamse omroepen 'Hollandse' televisieseries massaal gaan ondertitelen
Moeten we het Porscheforum ook maar gaan ondertitelen dan.
08 jun 2007 14:42
Marcos schreef:ppp 356 schreef:Als 2 op de 3 het wel begrijpen, zou ik het probleem niet bij mij zoeken
Die 2 bestaan uit nog een Belg en iemand uit Fryslân
(o jee nu kan ik mijn inschrijving voor de 11 steden echt doorkrassen)
Ik ben geen echte Fries. Ben geïmporteerd in Friesland anders had je nooit kunnen lezen wat ik hier post en moet ik gedwongen ondertiteling gebruiken
08 jun 2007 14:46
ik snap niet dat een limiet van 162 iets gaat veranderen, de groep mensen die op de autostrade sneller als 130 rijden is toch al relatief klein
en de groep die regelmatig de 160 paseren al helemaal..
Ik geloof niet dat het milieu hier veel baat zou bij hebben!
Qua veiligheid is een andere zaak natuurlijk.
08 jun 2007 14:58
Flyer.. schreef:ik snap niet dat een limiet van 162 iets gaat veranderen
162 km/u wordt
technisch de limiet
Dat wordt dan voor ons allemaal een nieuwe hobby zoeken
08 jun 2007 15:03
Marcos schreef:Flyer.. schreef:ik snap niet dat een limiet van 162 iets gaat veranderen
162 km/u wordt
technisch de limiet
Dat wordt dan voor ons allemaal een nieuwe hobby zoeken
ja snap ik, wagens worden begrensd op 162..
ik begrijp niet dat iets positiefs voor het milieu betekent of allesinds
toch niet veel positiefs.
08 jun 2007 15:07
Dacht dat een aantal Duitse autofabrikanten al zoiets dergelijks hadden afgesproken op max. 250km per uur.
Zelfregulering werkt dus wel degelijk
08 jun 2007 16:46
Rob964Tip schreef:Dacht dat een aantal Duitse autofabrikanten al zoiets dergelijks hadden afgesproken op max. 250km per uur.
Wordt steeds vaker geschonden...
08 jun 2007 18:28
Wordt een tijd dat die beleidsbepalers de echte verontreiniging aan gaan pakken. En dan bedoel ik op de industrie en de luchtvaart!! Maar dat durven ze niet, de lafaards!!!
08 jun 2007 18:34
Ha, die Porschisten;
Geen woord over motorsikkels....
08 jun 2007 21:53
Rob964Tip schreef:Dacht dat een aantal Duitse autofabrikanten al zoiets dergelijks hadden afgesproken op max. 250km per uur.
Dat moet dan worden teruggeschroeft naar 162 p/u .Dus 88 p/u eraf .
Dit was dacht ik een afspraak tussen Mercedes , Audi en BMW toch
Willen "ze" het volk Europa uit hebben ofzo
Dan zijn ze op de goede weg .
08 jun 2007 22:16
Marcos schreef:EU: 162 km max voor auto's
AMSTERDAM - Brussel vindt dat auto's in de toekomst maximaal 162 kilometer per uur hard mogen rijden
Als het aan de Europese Unie ligt gaan alle snelle auto's in de ban. 162 km/u wordt technisch de limiet, aldus de BBC.
162 km/u (wel een héél aparte V-max en de bron is de
BBC
Als ik het juist begrijp 'blows' de TG weer iets 'completely out of proportion' -- 162 km/u = 100 miles / hour
Ergo: één of andere Totaal Maffe Brit die iets heeft geroepen in Brussel, waar de sufkrant TG weer mee aan de haal gaat, als ware het Nieuws.....
Vergeet het maar - onweersbuitje in een glas water, tijdens komkommertijd....
08 jun 2007 23:07
Te koop
4de en 5de versnelling
Want dan gebruik ik toch gewoon alleen de 1ste drie versnellingen
Rob
08 jun 2007 23:22
Marcos schreef:Flyer.. schreef:ik snap niet dat een limiet van 162 iets gaat veranderen
162 km/u wordt
technisch de limiet
Dat wordt dan voor ons allemaal een nieuwe hobby zoeken
nee hoor. haal ik mijn begrenzer eraf, kan de politie me niet meer bijhouden, want die kunnen nog maar 162...
09 jun 2007 11:56
Tja dan kun je wel weer je rijbewijs kwijtraken.
Met 162 riskeer je alleen maar een boete.
ik ga al vast naar de dealer voor een volkswagen fox ofzo
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.