Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

cabriobloed of toch niet...

11 jun 2007 12:05

ben ongelofelijk blij en tevreden met mijn 964 coupe. maar ik word zo blij van cabrio rijden ... heb een tijd saab cabrio gereden, toen allerlij andere bakken (touareg, 3 serie, audi) tot mijn eerste porsche kwam. (3 serie heb ik nog steeds als family car)

coupe lijn is gewoon het mooist, maar een 964 cabrio moet wel heel fijn rijden en is mooi 'genoeg' . enige nadeel vind ik de ' kever' achtige look als het dak is neergeklapt.

996 heeft dat niet bij cabrio maar is weer waterrrrr en de koplampen...

of moet ik gewoon ophouden en de coupe houden ?

11 jun 2007 12:15

... doorsparen voor 'n 997 :idea: :wink:

Re: cabriobloed of toch niet...

11 jun 2007 12:29

BS schreef: maar ik word zo blij van cabrio rijden ...


Wat belet je, een mooie 3.2 cabrio en over een paar jaar......... :ba: :wink:

11 jun 2007 16:07

Een juist advies, Wim. Het gaat net als bij huizen. Klein beginnen en rustig opbouwen. :lol:

11 jun 2007 16:23

Met dit weer is het zo lekker een 964 cabrio, ik geniet altijd dubbel, zowel cabrio als een Porsche, wat wil je nog meer :wink:

Harry.

11 jun 2007 16:34

Joyman schreef:ik geniet altijd dubbel


Dat was ons al duidelijk, Harry! :wink:

Re: cabriobloed of toch niet...

11 jun 2007 16:36

BS schreef:ben ongelofelijk blij en tevreden met mijn 964 coupe. maar ik word zo blij van cabrio rijden ... heb een tijd saab cabrio gereden, toen allerlij andere bakken (touareg, 3 serie, audi) tot mijn eerste porsche kwam. (3 serie heb ik nog steeds als family car)

coupe lijn is gewoon het mooist, maar een 964 cabrio moet wel heel fijn rijden en is mooi 'genoeg' . enige nadeel vind ik de ' kever' achtige look als het dak is neergeklapt.

996 heeft dat niet bij cabrio maar is weer waterrrrr en de koplampen...

of moet ik gewoon ophouden en de coupe houden ?


Ik ben het helemaal met je eens, en weet je waarom ik dan ooit toch een open dakkie wil.. omdat een speedster dit Kever-probleem niet heeft.
:wink:
L

Re: cabriobloed of toch niet...

11 jun 2007 17:12

leander schreef:.. omdat een speedster dit Kever-probleem niet heeft.
:wink:


Die heeft jammergenoeg andere "problemen" :(

Afbeelding

11 jun 2007 21:11

Qua belijning helemaal eens, een dichte, maar de sound van een open 964 met cup uitlaat 8) :bounce: :zwbl:

Maar ja, het volgende probleem, vind er maar eens een goeie :cry: Horn kan erover mee praten..... toch Horn ? :roll: :wink:

11 jun 2007 21:29

Olaf schreef:... doorsparen voor 'n 997 :idea: :wink:


Als de 998 komt is er bij mij eentje te koop...
Van goeden huize , gepamperd en verzorgd tot in de puntjes...
Nog een paar jaartjes geduld!

11 jun 2007 23:16

TD (zonder I) schreef:vind er maar eens een goeie :cry: Horn kan erover mee praten..... toch Horn ? :roll: :wink:

wrijf het er maar in... Afbeelding :cheesy:

11 jun 2007 23:19

horn schreef:wrijf het er maar in... Afbeelding :cheesy:


Ach ... je bent toch wel 'n paar goede tegen gekomen :?:

't was alleen -of niet de Horn-Porsche -of niet de Horn-prijs :wink:

12 jun 2007 2:20

patrick911 schreef:
Joyman schreef:ik geniet altijd dubbel


Dat was ons al duidelijk, Harry! :wink:
:mrgreen: :thumright:

12 jun 2007 8:56

Toen mijn vorige 530d moest worden vervangen, heb ik getwijfeld tussen een BMW 5-serie diesel of een Saab Cabrio als daily driver,, en heb uiteindelijk gewoon de Saab genomen (we hebben thuis nog zo'n verschrikkelijk busje ook wel Sharan genaamd). Winter en zomer kan je er open mee rijden...

Vermits ik de P voornamelijk op circuit inzet en zal inzetten, is dit voor mij de ideale setup: P in coupe versie en Saab Cabrio.

12 jun 2007 10:04

ik ga het toch maar doen, iets cabrio; 993 0f 964

bijv. http://www.pistonheads.com/sales/images/150884-1.jpg

12 jun 2007 10:37

Ben het wel met Leander eens : mooiste Porsche cabrio (qua lijn) is toch wel de 3.2 of 964 speedster....maar die prijzen :?

12 jun 2007 11:07

Jullie vergeten wel de oerspeedster, kap open of dicht in 4 sec., zonder het kevereffect :wink:
Afbeelding

12 jun 2007 11:13

Inderdaad waanzinnig mooi !!!!

12 jun 2007 11:41

3.2 of 964 speedster, met die rare bobbel achterop? Nee, dan maar een "gewone" cabrio hoor :cheesy:.... Maareh, een 356... *wauw*... Wie weet... *ooit* ;)

12 jun 2007 13:49

ppp 356 schreef:Jullie vergeten wel de oerspeedster, kap open of dicht in 4 sec., zonder het kevereffect :wink:
Afbeelding


Idd daar kun je eerder spreken van een James Dean effect :wink:
(je hebt wss ook al gezien Paul dat je Speedster in de laatste editie van het Porsche dealer magazine in een advertentie van de Porsche Club Belgium stond)

En een 964 Speedster vind ik maar niets (bij Penders staat er een te koop voor een 62.000€)
http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/bee/clients.show_car?sid_=90415456E95EF689F5D266277A9900&pnr_=1&lnr_=1

Een 3.2 Turbolook Speedster weet me wel te verleiden (wantja 150.000€ en meer voor een 964 Speedster Turbolook vind ik gewoon geschift)...

13 jun 2007 13:02

En een Targa?

13 jun 2007 13:56

is me net niet cabrio genoeg... hoewel het wel mooi is

13 jun 2007 14:21

In een ander topic kun je mijn ervaringen lezen over mijn speurtocht.

Qua lijn is een open 964/993 cabrio absoluut minder, maar oh oh oh het rijgenot vergoedt alles, zo niet meer. Dat geronk van de flat six achter je rug en dat schreeuwen als je even doortrekt met de kap open. :bounce: En met 250 pk ben ik in het hedendaagse verkeer voldoende bediend.

Heb een aantal jaren geleden een dichte 964 gehad met cup rohr, maar voor mijn doel (hobby en geen circuit werk) wil ik niet meer terug naar dichte.

14 jun 2007 11:09

Ik ken het gevoel, TD. Het is helemaal zoals je het beschrijft. :wink:
Plaats een reactie