Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Experiment met variabele max. snelheden

12 jun 2007 13:46

Op drie snelwegen gaat volgend jaar
een proef van start met variabele
maximumsnelheden.Dat heeft minister
Eurlings van Verkeer besloten.

Bij Tilburg wordt de maximumsnelheid op
de A58 verlaagd als de luchtkwaliteit
slecht wordt.Op de A12 tussen Gouda en
Woerden gaat de snelheid omlaag als het
slecht weer is.Op de A1 tussen Bussum
en Muiderberg gaat de maximumsnelheid
omhoog als het rustig is.Dan mag er in
plaats van 100 kilometer per uur 120
kilometer per uur worden gereden.

Matrixborden boven de snelwegen zullen
aangeven wat de maximumsnelheid is die
daar op dat moment geldt.

Valt me op dat het vooral gaat om verlaging van de maximum snelheid. Gek hè? :wink:

Ook raar dat de A4 tussen Leiderdorp en Roelofarendsveen en tussen Leidschendam
en Leiden (de 3-baans stukken dus) niet genoemd wordt. Hier kun je als het rustig is
veilig (veel) harder rijden dan de toegestane 100 km/h

12 jun 2007 14:01

?? dat is nu toch al zo?? matrix borden zijn toch variabel??? of ben ik nu dom of zo?

alle snelwegen zijn 120kmh , behalve waar er 100 staat, of behalve waar er een matrix bord 100/90/70/50 zegt

er veranderd dus geen zak, behalve dat ze nu behalve voor file, ook luchtkwaliteit of het weer als een item vinden waarop ze de boel willen knijpen...

12 jun 2007 14:25

Het stuk op de A1 dat ze noemen is nu altijd 100. Dit willen zo op rustige tijden dus verhogen naar 120. Laat ik daar nu elke dag rijden! :D

12 jun 2007 14:31

sorry , maar das gewoon een oude maatregel ongedaan maken, en volledig op matrix borden overgaan...is moeilijk "innovatief" te noemen

't artikel komt over alsof ze iets ongelooflijk nieuw als primeur naar voren brengen, "een proef" woohooo, hebben ze al jaren op de meeste snelwegen in NL...

12 jun 2007 15:17

pssst... Koppeling met luchtmeting... Maareh, geinig, vraag me af hoe ze dat gaan doen, want dat stuk bij Tilburg wil nog wel es vast staan in de ochtend... En dan mag je er ineens maar 100 ;)... (nah, weer "nuttig" inderdaad!)

12 jun 2007 17:10

Dan komt de slimme burger aan die de zuurstofmeter luchtdicht afsluit en 'm volpompt met een tankje schone lucht :D Altijd max snelheid!
Plaats een reactie