Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
13 jun 2007 12:19
Las onlangs een artikel in 911 & Porsche World (feb. 2007) waarin beschreven werd dat het aanbod van goede 3.2's steeds kleiner word. Ik citeer "The 3.2 is fast becoming something of an endangered species. Find/Buy a good one before it is too late"
Daarom een klein onderzoekje gedaan bij een paar specialisten. Het aanbod van 3.2's is inderdaad bedroevend.
Motron 1
Targa Florio 0
Wolbert 0
MH Peize 0
Witmer en Odijk 1
Luitink 0
De Bock 3
Carlo van Krey 1
Marktplaats ?
Sta op het punt om die van mij in te ruilen voor eens wat anders (Boxster, S2000, Mustang GT cabrio...) maar begin nu toch te twijfelen.
13 jun 2007 12:32
HJDB3.2 schreef:
Sta op het punt om die van mij in te ruilen voor eens wat anders (Boxster, S2000, Mustang GT cabrio...) maar begin nu toch te twijfelen.
Waarom? Omdat ze misschien meer waard worden? Dan lijkt mij beleggen in aandelen e.d. een betere besteding van het geld. Tuurlijk, de 3.2 is leuker, maar als je deze als belegging ziet dan moet je er ook eigenlijk anders mee om gaan. En dan is de lol m.i. ook een stuk minder.
Ik denk overigens dat de vraag niet echt zal stijgen, zeker niet bij toenemende waarde. De 3.2 zit nu een beetje overal tussenin. Iemand die een 911 zoekt die wat rauwer is zonder echt een oudje te zijn heeft tegenwoordig de 964/993 (waar vandaag tegenaan gekeken wordt als 5-10 jaar geleden tegen de 3.2). Iemand die echt een oudere 911 zoekt zal liever een echt oude hebben (alleen de prijs kan dan bij de pre-impact een probleem vormen, want die zijn de laatste 5-10 jaar de lucht in geschoten).
De 3.2 zal ooit wel gezocht zijn en dan veel opbrengen, maar voor de echte winsten denk ik dat je een lange adem nodig hebt (meer dan 10 jaar iig).
13 jun 2007 12:39
Lijken toch wat zeldzamer te worden.
13 jun 2007 12:39
Waarom altijd aan geld denken? Zal me worst wezen. Oude auto's en jonge vrouwen kosten altijd geld... Het gaat om emotie, zeldzaamheid, exclusieviteit, leuke weetjes etc...
13 jun 2007 12:41
WdePundert schreef:Lijken toch wat zeldzamer te worden.
I.i.g wel op straat.
13 jun 2007 12:42
De 3.2 is toch de laatste echte rauwe, torsievering en weinig electronica, veel lichter dan de opvolgers ook, zal wel een markt voor blijven en goede originele exemplaren zullen moeilijker te vinden worden. Gezien de hoeveelheid geproduceerde auto's verwacht ik vooralsnog echter geen enorme prijsstijgingen.
13 jun 2007 12:43
Als geld niet de drijfveer is, dan is de vraag of je straks in geval van spijt lang wilt zoeken voor een andere.
Alles is te koop, zelfs een wat zeldzamere 3.2 CS is wel te vinden, je moet er alleen meer tijd voor uittrekken.
13 jun 2007 12:43
Mee eens, maar waarschijnlijk ook géén dalingen en dat is voor een auto al heel wat. Kijk maar eens wat je op een nieuwe auto na een jaar afschrijft.
13 jun 2007 12:52
ruilen voor een 993 S dan maar
13 jun 2007 13:27
Ach ja,
die boekjes moeten toch steeds weer de passie aanwakkeren niet? Ik heb wel honderd 911&PW magazines vergaard door de jaren heen en hoevaak heb ik wel ni gelezen bij een reportage "best in Britain" of "the best one worldwide?" terwijl ze een half jaar later hatzelfde schrijven bij een gelijkaardig gereporteerd model
De goede 3.2's worden schaarser en de prijzen stijgen lichtjes...maar om meteen te gaan denken dat die over een paar jaar goud zijn, vind ik bij de haren gegrepen.
Al jaren volg ik de Buyers' guides van de 964RS...telkens weer "buy before it's too late"...al jaren aan een stuk...terwijl de UK prijzen van dit model in de laatste 5j niet veel gestegen zijn.
13 jun 2007 13:54
Mich, inderdaad.
De laatste 911&PW (deze maand) zegt letterlijk:
"Buy the GT3 mark I now, before it's too late...."
13 jun 2007 14:11
wolf schreef:De 3.2 is toch de laatste echte rauwe, torsievering en weinig electronica, veel lichter dan de opvolgers ook, zal wel een markt voor blijven
Maar vergis je niet, de markt verandert mee. Er zijn genoeg mensen die een wat rauwere versie willen van wat er nu te koop is, maar aangezien het kader verandert, veranderen de wensen mee. Waar de 964 vroeger als "te modern" werd gezien door velen is deze misschien nu net ver genoeg van de 997 af om de plek over te nemen die de 3.2 ooit had.
13 jun 2007 14:39
Kijk eens op pelican, grote gemeenschap die met de oudjes wil rijden en racen, daar hoort de 964 (nog) niet bij.
too fat
13 jun 2007 14:42
wolf schreef:Kijk eens op pelican, grote gemeenschap die met de oudjes wil rijden en racen, daar hoort de 964 (nog) niet bij.
too fat
Niet een afspiegeling van de maatschappij dat internet. Wij zijn ook maar een stelletje vreemde figuren die dag in dag uit over hun auto willen beppen. Hoeveel % van de porscherijders zal hier komen?
13 jun 2007 14:54
naarmate de auto's ouder worden en het hobbygehalte toeneemt zul je meer vereniging vinden, tegenwoordig vaak via internet. ik schat dat we hier 1% vd 997 rijders zien en 20% van de 3.2 rijders, incl lurkers.
13 jun 2007 14:57
Maar vergis je niet, de markt verandert mee. Er zijn genoeg mensen die een wat rauwere versie willen van wat er nu te koop is, maar aangezien het kader verandert, veranderen de wensen mee. Waar de 964 vroeger als "te modern" werd gezien door velen is deze misschien nu net ver genoeg van de 997 af om de plek over te nemen die de 3.2 ooit had.
Ik ben er eentje van, eerst een 3.2 gehad, weg gedaan, toen een 964, ook verkocht. Daarna de mogelijkheid gehad om een bijzonder mooie 3.2 weer te kopen, niet gedaan.
Nu weer een 964, maar de combi van comfort (airco, stuurbekrachtiging) en het spartaanse op motorisch gebied, bevalt me weer uitstekend.
13 jun 2007 15:35
patrick911 schreef:Mich, inderdaad.
De laatste 911&PW (deze maand) zegt letterlijk:
"Buy the GT3 mark I now, before it's too late...."
...tja, spreekt boekdelen hé
13 jun 2007 19:28
Kun je rijk worden met het kopen/houden van een 3.2?
13 jun 2007 19:42
Retep968 schreef:Kun je rijk worden met het kopen/houden van een 3.2?
Tuurlijk niet !!!
Althans: Wat is rijk...
13 jun 2007 19:50
Retep968 schreef:Kun je rijk worden met het kopen/houden van een 3.2?
Dat ben je toch al als je er een hebt
13 jun 2007 19:53
Ha, die Retep;
Retep968 schreef:Kun je rijk worden met het kopen/houden van een 3.2?
Geestelijk word je er misschien wel een stuk rijker van.
Je kunt aan iedere Porsche een klein fortuin overhouden.....
....als je met een groot fortuin begonnen bent.
13 jun 2007 20:50
Ben het met ieder eens dat de bladen ook iets te schrijven moeten hebben. Voel me sowieso al vereerd dat ze iets over de 3.2 willen schrijven tussen al dat andere Porschegeweld. Toch blijft het wel een feit dat het aanbod van de 3.2's op dit moment minimaal is bij de specialisten. Dit kan natuurlijk ook zijn omdat ze misschien moeilijk verkocht worden (men wil een 964) of dat er geen marge meer op gepakt kan worden (in D zijn ze duur).
13 jun 2007 22:56
Naar ik begreep gaan de meesten inderdaad zuruck ins Heimat.
13 jun 2007 23:22
HJDB3.2 schreef:Las onlangs een artikel in 911 & Porsche World (feb. 2007) waarin beschreven werd dat het aanbod van goede 3.2's steeds kleiner word.
Ze worden al bijna 20 jaar niet meer gemaakt ,dus er komen geen nieuwe meer en er snuivelen jaarlijks ook een paar
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.