14 jun 2007 8:58
14 jun 2007 9:20
Graaf schreef:het enige wat ik me nu nog afvraag is of het verschil in motor vanaf 1996 (buiten het gestegen vermogen) de moeite is om (veel) meer te betalen en de modellen tot 1995 links te laten liggen.
14 jun 2007 9:28
14 jun 2007 9:34
Kortweg: nee. Het verschil in prestatie is eigenlijk nihil. Alleen de eerste variorams zijn misschien wat rapper omdat die nog de oude bakverhoudingen hebben, maar de latere worden eigenlijk tegengehouden door de nieuwe bakverhoudingen. Wel is topsnelheid natuurlijk een klein beetje hoger, maar dat zou mij niet veel geld waard zijn.
Zelf ten opzichte van de 964 is er eigenlijk geen prestatieverschil. Sterker nog, als je de motor neemt van de 964, de 993 zonder en de 993 met varioram en je gaat tunen, dan zul je zien dat het eindresultaat vrijwel gelijk is.
Velen vinden de niet-varioram zelfs wat fijner rijden. Waarschijnlijk omdat de varioram een wat breder bruikbaar toerengebied heeft en daardoor minder snel overkomt. Mede natuurlijk ook door de wat langere overbrengingsverhoudingen.
Ook vwb betrouwbaarheid zijn de motoren aan elkaar gewaagd. Kortom: kijk niet teveel naar de motor en zoek de 993 die jou bevalt.
14 jun 2007 9:34
14 jun 2007 10:14
14 jun 2007 10:15
TD (zonder I) schreef:
Tenzij je een 3.8 vanaf modeljaar 96 weet te vinden, die heeft 300 pk aan boord, zal op de limiet harder gaan, maar of je daar nou dagelijks iets van merkt Zo'n auto is zeldzaam, dus de prijzen liggen ook iets hoger.
14 jun 2007 10:36
14 jun 2007 10:41
De 3.8 obv de 964 motor heeft ook 300 pk. Maar ik ga er vanuit dat de vraagsteller totaal niet is geïnteresseerd in dit soort bijzondere modellen die vaak een fikse meerprijs verlangen.
14 jun 2007 10:43
14 jun 2007 10:49
14 jun 2007 11:37
14 jun 2007 11:57
14 jun 2007 13:47
TD (zonder I) schreef:
Ben het met je eens dat een 964 3.8 inderdaad een fikse meerwaarde heeft t.o.v. een "normale" 964. Voor een 993 geldt dat in veel mindere mate.
14 jun 2007 13:49
TD (zonder I) schreef:Waar ik dan nog benieuwd naar ben. Zijn er ook 3.8 exemplaren van de tweede generatie (300 pk) met de korte bakverhouding van de eerste generatie ? Even de 993 RS buiten beschouwing gelaten.
15 jun 2007 15:39
15 jun 2007 15:49
15 jun 2007 15:55
15 jun 2007 16:07
16 jun 2007 20:51
Graaf schreef:zou ik wel wat meer willen weten over deze garage
16 jun 2007 20:57
16 jun 2007 20:59
16 jun 2007 21:04
17 jul 2007 17:40
17 jul 2007 17:58