Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Reviseren motor - 911 uit '91 (964)

18 jun 2007 20:25

Hallo,

Heeft iemand een goed en betaalbaar adres om de motor van een 911 uit ’91 (964) te laten reviseren? Momenteel verliest de motor compressie tussen de cilinders en cilinderkoppen. Compressie komt als olie tussen de koppen vandaan (roffelend geluid bij belasting). Ik heb begrepen dat dit een bekend probleem is bij dit type.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Iddo

18 jun 2007 20:41

Robert Visser is een echte motorenman en zal je geen poot uitdraaien. Hij werkt in Hilversum en ik ben al jaren een zeeer tevreden klant :idea:

18 jun 2007 20:43

Ik ben heel tevreden met http://www.renntech-porsche.nl. :idea:
Laatst bijgewerkt door yohanv op 18 jun 2007 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.

18 jun 2007 21:19

yohanv schreef:Ik ben heel tevreden met http://www.renntech.nl. :idea:


Eeeeeeh, www.renntech-porsche.nl

18 jun 2007 22:00

:oeps:

Dat staat er toch :wink: :mrgreen: :oops:

19 jun 2007 0:02

Tje - jullie zijn de enige niet :lol:

Erwin heeft het er maar druk mee :wink:

19 jun 2007 17:35

Johan v.d. Gugten, integere man en zeer begaan met ons merk.

www.vdgugten.nl

19 jun 2007 17:46

Ik weet niet wat je onder betaalbaar verstaat, maar wanneer de koppen lekken op de cilinders dan heb je mogelijk nog een 'oude' 964 motor. Aangezien er dan nieuwe cilinders moeten komen plus dat de koppen bewerkt moeten worden (geloof ik) is dat een dure operatie. Betaalbaar en Porsche is ook een redelijk moeilijke combinatie, helaas. Onderdelen zijn nu eenmaal erg duur bij Porsche en wil je het goed doen dan kost dat veel tijd. De ene revisie is daarom ook de andere niet.

Mogelijk denk je na het doorlezen van dit draatje dat er maar één goede specialist is in Nederland, nu, dat is niet zo, er zijn er meerdere. Gewoon even op dit forum wat kijken en zoeken en je hebt er zo 10 te pakken. Bijvoorbeeld http://www.car-care-porsche.nl/.

19 jun 2007 21:39

Peter 993 schreef: Aangezien er dan nieuwe cilinders moeten komen plus dat de koppen bewerkt moeten worden (geloof ik) is dat een dure operatie.


Wel de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt :?: :wink:

Ook lekkende 993 motoren (en late 964tjes) kom je inmiddels tegen - dit heeft IMO te maken met het het uitdrogen van de pakkingen tussen de delen .... en (b)lijkbaar niet met de constructie van het blok :idea:

Overigens zou ik gewoon 'n blokje scoren bij de MotorMeister .... ben je veeeeeeeel goedkoper uit :) geintje hoor !!

20 jun 2007 7:53

Olaf schreef:
Peter 993 schreef: Aangezien er dan nieuwe cilinders moeten komen plus dat de koppen bewerkt moeten worden (geloof ik) is dat een dure operatie.


Wel de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt :?: :wink:

Ook lekkende 993 motoren (en late 964tjes) kom je inmiddels tegen - dit heeft IMO te maken met het het uitdrogen van de pakkingen tussen de delen .... en (b)lijkbaar niet met de constructie van het blok :idea:

Overigens zou ik gewoon 'n blokje scoren bij de MotorMeister .... ben je veeeeeeeel goedkoper uit :) geintje hoor !!


De klepel hangt bij het feit dat we mogelijk (zoals ik aangaf) te maken hebben met een niet gemodificeerde 964 blok. En dan heb je pech. Meer niet.

20 jun 2007 11:29

Peter 993 schreef:.. een niet gemodificeerde 964 blok. En dan heb je pech. Meer niet.


Leg dat nog eens uit :?:

20 jun 2007 23:04

Volgens mij doelt Peter993 op de cilindervoetpakkingen.....
Plaats een reactie