Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche '98 3,4 liter constructie probleem?

20 jun 2007 12:56

Hallo allemaal,

Ik heb sinds twee jaar een porsche 911 ( 996 ) cabrio. In het begin weinig problemen, maar ineens olie in mijn koelvloeiostof. En ja hoor ook olie verdween als sneeuw voor de zon. Waarschijnlijk via uitlaat( zie niks )
Geinformeerd en ontdekt dat 3,4 liter motor een probleem motor is. Een nieuwe motor is rond de 12.000 euro. Ik zie nergens onder de auto olie lekken. Waarschijnlijk is warmte wisselaar niet stuk, immers de olie in de motor wordt minder.

Heeft iemand misschien een iets goedkoper oplossing, of is iemand handig genoeg om motor te reviseren. Ik kan alle info gebruiken.

Bij voorbaat dank,

20 jun 2007 13:04

Als je de zoekfunctie op dit forum gebruikt - heb je tot en met het weekend genoeg leesvoer over de 996 3.4 :oops:

Motorrevisie zal je wss hetzelfde kosten als 'n nieuwe motor op dit moment kost ... de prijs van de nieuwe motoren zal (IMO) blijven stijgen (ergo: deze is MI al zo'n 100% gestegen) ... wat revisie dan weer aantrekkelijk(er) maakt ...

Optie die je kan overwegen is om 'n tweedehands 996 3.6 blok in je huidige 996 te (laten) lepelen :idea:

20 jun 2007 13:10

Trek geen overhaaste conclusies. Laat eerst even goed onderzoeken wat er aan de hand is. En inderdaad, wanneer het blok stuk is dan is zeer waarschijnlijk een 2de hands 3.6 motor het goedkoopst, al weet je helaas nooit precies wat je binnen haalt.

20 jun 2007 17:25

Ik weet niet of de 2de hands 3.6 motor het goedkoopst is, maar wellicht wel één van de verstandigste keuze(s).

De twee belangrijkste oorzaken/problemen van de 3.4 is of een afgebroken cylinderwand of een probleem met het blok zelf (ontstaan tijdens het gieten).
Met een "nieuw" ruil 3.4 blok of een revisie loop je dus uiteindelijk weer hetzelfde risico als de laatste optie HET probleem van dat blok is geweest!

Ik neem aan dat het hier een schakelversie van de 996 betreft met een kilometerstand ergens rond de 80.000/120.000 km? :?:

Re: Porsche '98 3,4 liter constructie probleem?

20 jun 2007 17:44

olie in koelvloeistof :arrow: scheur in cilinderwand. waarschijnlijk nr. 5.
Je ontkomt niet aan aan nieuwe/ruil motor of in ieder geval een ander onderblok. Succes er mee. :cry:

Re: Porsche '98 3,4 liter constructie probleem?

20 jun 2007 20:48

porsche996cabrio schreef:Waarschijnlijk is warmte wisselaar niet stuk, immers de olie in de motor wordt minder.

:?: :roll:

Inventarisatie is een goed advies.
Betekent alleen dat 'alles' uit elkaar moet.
Ben beslist geen pessimist, maar reken maar vast op enige duizenden.

Olaf bedoelt o.a. dit draadje :evil:

20 jun 2007 20:57

gast schreef:Eerst maar eens door een deskundige het exacte probleem laten vaststellen. (en daar versta ik geen forum onder :wink: )

Er zijn dealers en specialisten zat.

Succes.

Daar ben ik het mee eens , al is Rob Herfst ongewild ook een specialist geworden .

20 jun 2007 21:36

jeroenoop schreef: ... al is Rob Herfst ongewild ook een specialist geworden .



.... niet alleen Rob, ben ik bang ... er zijn nog (veel) meer forummers ten prooi gevallen aan het falen van 'n 3.4tje :shock:

20 jun 2007 22:07

gast schreef:Dan zal ik na jouw insinuatie er ook 1 loslaten: ik denk dat er minder 3.4 problemen zijn dan 3 (op deze plus minus 20 ).


Fout :!:

Er zijn sowieso al drie forummers die (al dan niet onder garantie) de 3.4 hebben laten vervangen of repareren - waarvan er eentje al aan z'n (ik meen) derde blok zit :shock:

Ik ga in het openbaar geen namen noemen - dat laat ik aan de 'slachtoffers' zelf over :?

20 jun 2007 23:13

Daar gaan we weeeeeeeeeeeer :roll: :roll:

21 jun 2007 10:04

gast schreef:Dat is nu precies wat ik bedoel.......


:scratch:


Beltar schreef:Daar gaan we weeeeeeeeeeeer :roll: :roll:



Vind je :?: :wink:

21 jun 2007 10:28

Genoemde kwestie is ronduit 3 letters..................zit er aan te denken om met een echte techniker is wat uit te vinden...


Een apparaatje op de kop te tikken wat ze ook gebruiken bij een darmonderzoek...jeweetwel lekker cameraatje in je achterste...

Maar dan nu door een bougiegat de cilinderwanden 1 voor 1 bekijken....of zit ik dom te doen..........




Wat ik (en das errug persoonlijk) wel aan deze discussie moet toevoegen is dat het behoorlijk demotiverend is voor de 3,4 rijders die met veel plezier hun 996 berijden....en naar alle waarschijnlijkheid dat ook zullen blijven.....
Enfin bij deze groep mensen wordt altijd maar weer "een zwaard van damocles" opgehangen................het zijn ook vaak de oudere type rijders die dit doen....jammer, ondanks de goede bedoelingen.

21 jun 2007 10:57

John schreef: ................het zijn ook vaak de oudere type rijders die dit doen....jammer, ondanks de goede bedoelingen.


Inderdaad :arrow: wat mij opvalt is dat er maar 'n enkeling van de 3.4 slachtoffers op dit forum zich met dit soort topics in laat :roll:

Ik hoop dat het voor porsche996cabrio allemaal mee valt en dat hij hier in ieder geval nog op terug komt ....




:@: John :arrow: endoscoop :idea: :wink:

21 jun 2007 11:10

John schreef:Genoemde kwestie is ronduit 3 letters..................zit er aan te denken om met een echte techniker is wat uit te vinden...


Een apparaatje op de kop te tikken wat ze ook gebruiken bij een darmonderzoek...jeweetwel lekker cameraatje in je achterste...

Maar dan nu door een bougiegat de cilinderwanden 1 voor 1 bekijken....of zit ik dom te doen..........



Bestaat al John doch is een zeer duur grapje.

Verder uitleg laat ik achter wege maar kan ik via PB geven.
Dit daar ik geen zin een "standaard zinnetje" hier te moeten lezen :wink:

-Dat gebeurd er als mensen niet wijzer willen worden van andermans ervaringen (waarvoor zo'n forum eigenlijk dient) , maar ermee beginnen spotten-
Laatst bijgewerkt door 911-lover op 21 jun 2007 11:12, in totaal 1 keer bewerkt.

21 jun 2007 11:11

John schreef:
Een apparaatje op de kop te tikken wat ze ook gebruiken bij een darmonderzoek...jeweetwel lekker cameraatje in je achterste...


Een endoscoop :?: :wink:

21 jun 2007 11:32

Olaf schreef::@: John :arrow: endoscoop :idea: :wink:


WdePundert schreef:Een endoscoop :?: :wink:


Aha..........heb nooit zo'n onderzoek gehad in mijn leven......wel is een rectaal onderzoek van Dr. Aziz....... :oops: :oops: :oops: :oops: enfin we gaan vollediog off topic en voordat ik van de wijze Koen een PB krijg :lol: :lol: :lol:




Ik heb laatst weer is in een 3,4 (4 coupe) gereden...gaat nergens om maar dat rijd echt super......jammer van die enkeling met die problemen..

Heb het al meer geschreven...heeft denk ik met de historie van die auto te maken.....een echte aftrapper in de eerste levensjaren geweest...drom zo belangrijk als je een keiharde 3,4 hebt....zijn gewoon heerlijke super auto's...

21 jun 2007 11:49

gast schreef:Valt wel mee hoor. Hoeveel forummers hebben een 996 met 3.4 motor? Volgens het lijstje van Patrick ongeveer 20 stuks. En hoeveel hebben hun 3.4 hiervan echt stuk gehad? (naast Rob Herfst dan?)

Dan zal ik na jouw insinuatie er ook 1 loslaten: ik denk dat er minder 3.4 problemen zijn dan 3 (op deze plus minus 20 ). Zet dat eens af tegen alle problemen met de overige 911 modellen.


Ik dacht ook zoiets... Alleen ging ik eens navraag doen bij mijn specialist over de uitspraak dat 1/3e van de 3.4-tjes problemen had. Dat vond de specialist een waarschijnlijk getal. :shock:

21 jun 2007 11:53

John schreef:[ enfin we gaan vollediog off topic en voordat ik van de wijze Koen een PB krijg :lol: :lol: :lol:



Jouw woorden , niet de mijne :twisted: :wink:
Maar je weet nu dus dat het (al een paar decenia BTW) bestaat :wink:

21 jun 2007 12:01

Wat me opvalt is de manier van reageren door met name een aantal bestuurders van de oudere Porsches.
Heb me daar ook wel eens aan gestoord, maar ach... laat gaan, ze zullen er wel een reden voor hebben (kosten van het in stand houden van hun eigen Porsche).

21 jun 2007 12:09

gast schreef:Misschien omdat je overdrijft over de aantallen? :roll: :wink:


Fijn om de PB wisseling hier voort te zetten :roll: ... en ja, ik zie die emoticons heus wel :P

gast schreef:Slachtoffers die er niet zijn, kunnen zich ook niet melden.


Niet alle slachtoffers doen (graag) aangifte :idea:

Klikkerdeklik 1

Klikerdeklik 2

Maar gezien jouw postings in dat topic, Herr gast, neem ik aan dat je daar al van op de hoogte was :wink:

21 jun 2007 12:14

De toon van bovenstaand bericht... vraag me af waarom?
Degenen die hier regelmatig te vinden zijn weten echt wel wat er aan de hand is hoor, ben zelf ook zeker geen struisvogel maar een realist.
Echter is het een feit dat negatieve dingen wel uitvergroot worden t.o.v. positieve ervaringen. En daar doe je goed aan mee!

21 jun 2007 13:03

GI996C schreef: .... geen struisvogel maar een realist.


daar draait het mi allemaal toch om


GI996C schreef:Echter is het een feit dat negatieve dingen wel uitvergroot worden t.o.v. positieve ervaringen.


Ik heb hier dan ook nog niemand 'n topic zien starten over hoe goed zijn of haar Porsche wel niet is :wink:

En dat is eigenlijk met bijna alles toch zo :?: Negatieve ervaringen (in alle opzichten) worden eerder gepubliceerd en wss ook beter onthouden :idea:

't is geenzins de bedoeling om enige 996 rijders op zijn of haar te trappen - maar het lijkt er wel 'n beetje op dat ze zich aangevallen voelen :?

On Topic maar weer :?: :arrow: .. en afwachten wat de bevindingen zijn van porsche996cabrio en zijn Porsche :idea:

21 jun 2007 13:07

Wat een bulsh*t om een link te leggen naar eigenaren van 'oudere' Porsches in relatie met dit onderwerp! Slaat nergens op! :evil:

21 jun 2007 14:59

Het blijft een pijnlijk verhaal voor de eigenaren en een flinke deuk in het vertrouwen in het merk Porsche.

21 jun 2007 16:22

gast schreef:Kon ik maar zo verstandig typen als John :D


zozo..........meestal tik ik ranzige zooi....nu is wat wijs en hoppa men lkeest het zowaar.........

GI996C schreef:Het blijft een pijnlijk verhaal voor de eigenaren en een flinke deuk in het vertrouwen in het merk Porsche.


Dat is het zeker.........
Plaats een reactie