Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Foutje

01 jul 2007 0:24

Ik had vandaag een leuk maar enigzins duur geintje :!:

Ik moest ff in Amersfoort zijn, parkeer m'n wagen, koop keurig een parkeerkaartje en mik dat met een zwierige zwaai op m'n dash boven de klokkenwinkel :arrow:
Tot mijn grote ontsteltenis verdwijnt de ticket als zijnde het een brief die gepost wordt in de ventilatiegleuf onder de voorruit :?
Het gevoel van ontsteltenis en ongeloof sloeg al snel over in een innerlijke doch bulderende lach :P

Ik dacht: toedeledookie maar koop geen nieuw kaartje, ben toch zo weer terug, FOUT :!: :!: :!:

Welgeteld 10 minuten later zat de parkeerbon al onder m'n ruitenwisser.
FF €52 dokken a.u.b.

Terug naar huis hoorde ik het parkeerkaartje flink tekeer gaan in het ventilatiekanaal, moet ik er dus ff uithalen, op welke wijze ik dat het beste kan doen weet ik niet, any sugestions :idea:

Gelukkig kan ik met het kaartje aantonen dat ik wel degenlijk betaald heb dus e.e.a. zal wel weer goed komen, denk ik :?

Wel een leuk verhaal toch :?: maar lach me niet te hard uit a.u.b :oops:

01 jul 2007 0:55

:shock: :? :oops: :( :) :D :lol:

01 jul 2007 0:56

MS964 schreef::shock: :? :oops: :( :) :D :lol:

:shock: :? :oops: :( :) :D :lol:

:mrgreen:

01 jul 2007 6:54

pincet, eruit trekken en brief naar amersfoort sturen dat je de bekeuring niet begrijpt omdat er wel degelijk zichtbaar een bonnetje lag. :idea: bonnetje bijsluiten. denk overigens dat je weinig kans hebt om de bekeuring geseponeerd te krijgen.

01 jul 2007 8:38

Dat denk ik ook, je bent verplicht om het kaartje duidelijk en zichtbaar voor de voorruit te plaatsen, daar heb je nie aan voldaan volgens de waarneming van een bevoegd ambtenaar, dus dokken.

01 jul 2007 8:41

Dacht zelf dat hier al vrij veel jurisprudentie over was. En dat als je kunt aantonen dat je wèl een ticket had, dat je dan niet hoeft te dokken. Gewoon bezwaar/beroep aantekenen (btw, er loopt hier toch zo'n soort advocaat rond?).

01 jul 2007 8:59

In Antwerpen heeft iemand een tijd terug het volgende proberen opzetten : gaf een kleine vergoeding voor gebruikte & dus waardeloze parkeerbonnen met de bedoeling deze dan door te verkopen aan mensen die een parkeerboete kregen, zodat ze konden aantonen dat ze wel degelijk betaald hadden.

Initiatief is een stille dood gestorven :roll:

01 jul 2007 9:54

zeker proberen!

ik ken 1 geval waar de boete geheel (of gedeeltelijk) werd kwijtgescholden.

01 jul 2007 10:01

Zo maak je nog eens wat mee :D Ik denk dat je weinig kans maakt op kwijtschelding van de boete. Een diender in functie heeft gezien dat er geen (geldig) parkeerbewijs aanwezig was. Dat je er dan later mee aan komt zetten... weinig kans.
Ik wens je alle succes bij de afhandeling hiervan :!:

01 jul 2007 10:54

2.2VTEC schreef:In Antwerpen heeft iemand een tijd terug het volgende proberen opzetten : gaf een kleine vergoeding voor gebruikte & dus waardeloze parkeerbonnen met de bedoeling deze dan door te verkopen aan mensen die een parkeerboete kregen, zodat ze konden aantonen dat ze wel degelijk betaald hadden.

Initiatief is een stille dood gestorven :roll:

Er was in NL ook zo'n initiatief, via een of andere site. Ik denk ook een stille dood gestorven. De suggestie van Horn vind ik niet zo'n gekke, je weet het nooit he?

01 jul 2007 11:06

Ben ook bang dat het dokken wordt. Het kaartje staat niet op naam of op kenteken :arrow: dus je zou het bewuste ticket ook van iemand gekregen kunnen hebben, die gelijkertijd met jou geparkeerd stond.

01 jul 2007 11:20

mss krijg je de kosten van het kaartje vergoed :idea: :wink:

Ik zelf ben overgegaan op de methode van Parkline - gewoon aanmelden met je mobiele telefoon terwijl je bij de auto weg loopt - en weer aanmelden als je naar de auto toe loopt - geen kaartje wat nog tijd over heeft en ook geen haast als je kaartje aan het aflopen is en je zit bv nog in de stoel van de kapper :wink:

Abonnementje voor Parkline kost iets van 10 euro per jaar - maar dat heb je er IMO zo uit, omdat je nooit te veel betaald ... :idea:

Ok Ok ... je hebt nog wel de extra belkosten natuurlijk 8)

01 jul 2007 12:03

Ik zou Rowan Atkinson contacteren en hem geld vragen voor een briljant idee voor een nieuwe scène. :D

01 jul 2007 12:09

Dit is mij een aantal weken geleden dus ook bijna gebeurd!! In Bergen aan zee..was met een goede vriendin daar en we hadden even een kaartje aan laten maken zodat wij een visje konden gaan eten om de hoek. Dat ik dat kaartje in de auto had neergelegt zat ik nog even te twijfelen of ik em niet beter tussen de ruitenwissers kon leggen of op de stoel. Vertrouwde die geultjes ook niet..

:lol:

01 jul 2007 12:15

ff zo'n parkeerkaartje(s) houder scoren bij het ANWB kantoor :idea:

01 jul 2007 12:35

Parkline is top!
alleen jammer van die blauwe kaart achter je raam...
Heb zelfs al een keer een verkeerde regio code ingetoest... en dus toch een bon gekregen.
Glukkig staat dit allemaal geregistreerd, heb een bezwaarschrift ingediend met uitdraai) en ja hoor geseponeerd...

01 jul 2007 13:30

aaaggg beetje fotosjoppe zelf dagkaart printe klaaaaar :evil:

01 jul 2007 13:47

Hans Luna schreef:alleen jammer van die blauwe kaart achter je raam...

... is niet groter dan zo'n parkeerkaartje, toch :roll:

01 jul 2007 15:19

Nicolò schreef:Dacht zelf dat hier al vrij veel jurisprudentie over was. En dat als je kunt aantonen dat je wèl een ticket had, dat je dan niet hoeft te dokken. Gewoon bezwaar/beroep aantekenen (btw, er loopt hier toch zo'n soort advocaat rond?).

Klopt, maar de jurisprudentie is niet eenduidig. Ik meen dat Hof Den Haag vond dat parkeerkaartje onvoldoende was, maar andere Hoven daar anders over dachtte. Maar dat denk ik alleen maar. Bij mijn weten geen HR uitspraak hierover, maar ik hou het niet precies bij... gek genoeg heel weinig cliënten die mij voor dit soort zaken inhuren. :wink:

Overigens de Hoven die welwillend waren, hadden als onderbouwing dat naheffen van parkeerbelasting niet aan de orde was indien je had betaald. Ik zou dus bij het bezwaar gewoon de waarheid vertellen. Maak je m.i. de grootste kans, omdat de beoordelend ambtenaar dan ook in de regio's waar geen gunstige uitspraak is gekomen wellicht welwillend is.

01 jul 2007 15:28

Mijn broer parkeerde eens een vak verder dan zijn gewone plaats, waar je ineens moet betalen. Hij had even niet opgelet, het bordje met 'betaald parkeren' was bijna verdwenen in de iets te weelderige struiken. Kwamen we terug, bon op de ruit. Ik even gewacht tot zijn buurman terugkwam, parkeerkaartje gevraagd, ingestuurd en hoppa, weg bekeuring.

01 jul 2007 17:36

Dank jullie allen voor de reacties, leuk draadje geworden :res:

Ik heb hier het volgende uit gedestileerd:

Men neme een pincet, priegel de ticket uit de ventilatiesleuf, stuur deze tezamen met een bezwaarschrift ''naar waarheid" naar de betreffende instantie, kwijtschelding is mooi maar anders heb ik mijn bijdrage aan de welvaard van de gemeente Amersfoort weer geleverd, toch :?: 8)

Vervolgens een abo'tje op parkline nemen en naar Bergen aan Zee(kom daar graag) knallen om een visje te eten :D

Zo ongeveer ga ik het doen.........Denk ik :wink:

01 jul 2007 17:43

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

05 jul 2007 23:34

Ter info:
De ticket is vandaag vanzelf uit het systeem geblazen :D na een stukje blazen :wink:

Mooi he, een P. spuugt gewoon uit wat overbodig of te veel is :pukel:

@ rufie: Ik zal Mr. Atkinson toch maar even bellen denk ik :idea:

06 jul 2007 11:11

ik vrees dat het gewoon dokken wordt, als je een kaartje gekocht hebt en je legt hem op het dashboard ondersteboven/waait van dashboard af omdat je de deur dichtgooi; is hij niet zichtbaar :arrow: is betalen :evil: :!:

06 jul 2007 13:21

Daar ga ik ook van uit craze :) maar ga toch proberen er onder uit te komen door het advies van Devils son op te volgen.
Weten we in ieder geval hoe de Gemeente Amersfoort over dit soort zaken denkt :idea:
Plaats een reactie