Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Verschillende kentekengewichten zelfde 3.2 '84 / '85b ???

18 jul 2007 9:06

Kan iemand mij vertellen hoe of het kan dat mijn oude ( vorige week verkocht ) rode P 3.2 uit 1984 een kentekengewicht heeft van 1188kg en de door mij gekochte ( gisteren ) zwarte P 3.2 uit 1985 een kentekengewicht heeft van 1135kg?
In het Autovisiejaarboek 1985 staat zelfs 1160kg...
Ik heb niet goed opgelet of het verschil een G50 bak is maar dan is het 22,??kg verschil en moet er toch iets aan de hand zijn?
Het gekke is dat ook dat gegevens m.b.t. maximum toegestane massa voertuig verschillen namelijk de '84 1530kg en de '85 1500kg.
Ik denk dat ik internet en Porscheforum goed genoeg heb afgestruind om iets hierover terug te vinden maar ik kan niks vinden.
Ben heel erg benieuwd of ik iets raars boven water haal of dat het puur serieverschil is.
Ook Peter Morgan geeft hierover geen duidelijk uitsluitsel.
Laat wat van je horen......!!!
Vast bedankt en overigens het onderhoudsboekje zit erbij en is ingevuld, het is verder geen dubieuze auto dat heb ik al achterhaald.

18 jul 2007 9:52

Mijn cabrio uit '88 weegt 1178 kg.

18 jul 2007 16:30

Verschil in gewicht tussen een coupé en een cabrio (en een targa) lijkt me logisch... ik heb ook wel eens gemerkt dat de RDW wat rommelt met kentekengewichten.

18 jul 2007 16:55

Hallo, zou kunnen zijn door verschilende opties,denk aan electriche stoelen ramen ,voor en achterspoiler electr. schuifdak en zo zijn er nog wel wat opties te bedenken die het gewicht verhogen of verlagen ,ook bv een tussendemper of een kat. maakt uit in gewicht m.vr. groet Mr.Guzzi

18 jul 2007 19:32

WdePundert schreef:Mijn cabrio uit '88 weegt 1178 kg.


Eey wim, tog nog een overeenkomst :wink: .
Gegevens van het rdw willen idd nog wel is niet helemaal kloppen.
Verder, airco ?? G50 kan nog niet in '85, en opties zou ook kunnen, maar ik weet niet of de rdw rekening houd met opties en zo.

18 jul 2007 19:47

Mijn 3.2 cabrio '86 RDW gewicht 1178 kg, met airco en 2 elektrische stoelen.

En mijn rode 3.2 '84 carrera had 1079 kg op kenteken staan. :roll: maar had niks van extra gewicht aan boord.

18 jul 2007 20:46

Fijn dat jullie reageren...voor de duidelijkheid het gaat om een coupe.
En het betreft beide identieke uitrusting dus beide schuifdak etc.
Het enige dat anders is is inderdaad electrisch bediende stoelen.
Raar dat daar verschillen in kunnen zitten van dus 53kg en daarmee zelfs een tariefverschil van CBM...??
Ik hoop op meer reactie's om eens te kijken hoeveel verschillende gegevens bekend zijn.
Nogmaals vast bedankt voor jullie inbreng.

18 jul 2007 21:30

Import of origineel Nederlands geleverd :?:

18 jul 2007 21:45

Grotere tankinhoud????????

18 jul 2007 21:53

Olaf schreef:Import of origineel Nederlands geleverd :?:

Import mét boekjes.

18 jul 2007 21:56

xlr8 schreef:Import mét boekjes.


Beide :?:

Ik heb weleens gehad dat ik 'n import auto moest laten wegen, terwijl er gewoon 'n type goedkeuring voor was/is in Nederland ... auto was 60 Kg zwaarder :idea:

18 jul 2007 22:06

'87 3.2 (J-serie): 1188 kg (geen airco, wel schuifdak en voor- en achterspoiler)

18 jul 2007 22:09

Huh ,ik dacht dat kentekengewicht ,ledig gewicht/massa van de auto was .
Dus HOE kunnen ze dat exact meten. :?: Brandstof , eventuele bagage.Olaf.

19 jul 2007 0:02

Lijkt me een vreemd verhaal. Op basis van typegoedkeuring krijgen autos allemaal een "standaard" gewicht me op het kenteken, die worden echt niet allemaal afzonderlijk gewogen. Kan dan wel weer per jaar schelen omdat sommige autos ieder jaar opnieuw een typegoedkeuring voor het betreffende jaar krijgen.

Ik denk dat Olaf in de goede richting zit. Bij import worden auto's namenlijk meestal wel gewogen en is dat bepalend voor wat er op het kenteken komt te staan. Mijn auto is Franse import en die is ook keurig gewogen bij het importeren. Vervolgens wordt gekeken hoeveel benzine er ongeveer in de tank zal zitten en daarop gecorrigeerd.

19 jul 2007 1:22

jeroenoop schreef:Dus HOE kunnen ze dat exact meten. :?: Brandstof , eventuele bagage.Olaf.


.. halve tank benzine en 1 reservewiel :?

Je wil(t) niet weten wat ik er allemaal al vanaf had gesloopt ... en toch 60 Kg zwaarder dan de Nederlands geregisteerde :shock:

19 jul 2007 9:06

911 Carrera 3.2 schreef:Eey wim, tog nog een overeenkomst :wink: .
Gegevens van het rdw willen idd nog wel is niet helemaal kloppen.
Verder, airco ?? G50 kan nog niet in '85, en opties zou ook kunnen, maar ik weet niet of de rdw rekening houd met opties en zo.

Bij mij met airco en elektrische stoelen. (En windrek, maar dat weegt bijna niets. :) )

19 jul 2007 18:02

Mijn SC Targa (import) staat voor 950 kg geregistreerd.... :lol:

20 jul 2007 11:24

Tja, dan ga ik toch nog maar eens verder zoeken, overigens ik moet hem a.s. dinsdag ophalen en zal dan wel eens kijken of ik iets over het hoofd heb gezien. Als dat zo is zal ik het laten weten..
Ondanks dit verschil ( in positieve zin omdat ik voortaan weer een tientje of twee ga over houden, elke maand !!!! ) kan ik bijna niet wachten op de aanvulling op mijn droom. Hij was dus rood met Cup en wordt nu zwart met fuchs, jippie...

27 jul 2007 11:50

Inmiddels alles duidelijk: hij is inderdaad bij import gewogen en op 1135kg genoteerd.
Wel raar dat zulke verschillen zo tot stand komen.....
Zal wel lege tank hebben gehad.....???
In ieder geval bedankt voor jullie input en groeten.

27 jul 2007 12:07

maurice schreef: Bij import worden auto's namenlijk meestal wel gewogen en is dat bepalend voor wat er op het kenteken komt te staan. Vervolgens wordt gekeken hoeveel benzine er ongeveer in de tank zal zitten en daarop gecorrigeerd.


Dat zal het dus hoogstwaarschijnljk niet zijn... Heel veel plezier en mooie kilometers met je nieuwe 3.2 toegewenst 8)

27 jul 2007 13:19

BJ964, bedankt voor je wensen, ik dacht dat ik een goede gewend was ( de rode 84 die ik verkocht heb, zelfs DEKRA zei dat de handling bijzonder goed was ) totdat ik deze probeerde...
Ik verkoop auto's en heb meerdere 911 bereden maar ben erg onder de indruk van mijn net gekochte 911.
Ik was op weg naar Groningen voor een 928S4 en wist deze 911 te staan.
Stom toevallig en eigenlijk geen tijd maar toch maar langs gereden, bod gedaan onder het motto "doet ie toch niet" en .... gekocht en oh ja de 928 S4 maar afgezegd, voelde me wel een beetje jippie...

02 aug 2007 14:32

Nog ter aanvulling:
Ik heb de eerste eigenaar gesproken die hem in 1985 bij Porsche Zentrum Berlin had gekocht, deze gaf onder andere aan dat hij de 85 liter brandstoftank extra had besteld en turbovleugel.
Daardoor zou het gewicht natuurlijk alleen maar moeten stijgen !!
Wel leuk te horen dat de vrouw van deze man mij vertelde ( ik had haar eerst aan de lijn ) dat ze had gehuild toen hij verkocht werd....
Overigens verhelderend daar de nieuwe type reflectorplaat met geintegreerde mistlamp mij zorgen baarde maar ik geen verder schade kon ontdekken, hij vertelde dat de auto in 1987 een kleine staartbotsing had gehad door zeer waarschijnlijk ook toen al zijn betere remmen.
Het had weinig voeten in de spreekwoordelijke aarde maar hij heeft toen meteen de aanpassing achter doorgevoerd.
Nogmaals bedankt voor jullie inbreng en groet
Plaats een reactie