Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
23 jul 2007 22:00
Als ik met een half geopend schuifdak rijd dan gaat de hemelbekleding van mijn dak aan de voorkant een beetje loszitten door de wind. Bij het dichtschuiven zit de bekleding dan niet mooi glad. Ik moet het met m'n handen weer een beetje fatsoeneren.
Volgens mij hoort het niet gelijmd te zijn.
Ik vind het behoorlijk irritant. Hebben jullie hier ook last van? Hebben jullie een oplossing?
Bij voorbaat dank.
23 jul 2007 22:03
Volgens mij wel
Bij mijn SC destijds ook na restauratie gewooon de randen gelijmd
23 jul 2007 22:46
Het is zeker wel gelijmd!
Los raken is een bekend probleem.
Schuurt het e.e.a. niet tegen elkaar bij het (open) en vooral dicht doen?
Dus tegen de achterste rand van het 'gat'. Daardoor wordt de bekleding los getrokken.
Demonteren en vastlijmen
23 jul 2007 22:53
Toch gelijmd? Demonteren?
Ik zal Rennsport maar gaan bellen aangezien ik 2 linkse handen heb.
Thanks.
24 jul 2007 0:21
Iemand met twee rechtse handen zoeken en dan komen jullie er wel samen uit
24 jul 2007 8:09
Ik had precies hetzelfde probleem. Om het te repareren moet het dakje eruit, de plaat met de binnenbekleding kan dan eenvoudig verwijderd worden. De bekleding is door Porsche met niet zo beste lijm (niet hittebestendig) vastgezet. Een goede bekleder heeft lijm die hittebestendig is, die moet je gebruiken. De bekleding moet strak tegen de plaat zitten, ook in het midden. Om het goed te doen moet je dus de hele bekleding verwijderen en weer vast lijmen.
24 jul 2007 8:15
lijkt me klus voor iemand die dat vaker heeft gedaan
24 jul 2007 11:59
dit is een vaak voorkomend probleem
schuifdak uitbouwen en bekleding hestellen en de rest nazien en weer monteren.en inderdaad met een lijm die tot 180 graden bestendig is.
kijk maar eens op onze site of stuur pm
groet ronald
24 jul 2007 12:02
die bedoel ik
24 jul 2007 12:21
rovako schreef:dit is een vaak voorkomend probleem
schuifdak uitbouwen en bekleding hestellen en de rest nazien en weer monteren.en inderdaad met een lijm die tot 180 graden bestendig is.
kijk maar eens op onze site of stuur pm
groet ronald
De bekleding is niet stuk hoor. Aan de voorkant zit het echter niet vast. Je ziet er niets van als het goed zit. Volstaat lijmen dan alleen niet? Kan ik erop wachten?
24 jul 2007 12:49
helaas kan men er niet op wachten,want om de bekleding op nieuw te lijmen moet toch echt het een en ander worden uitgebouwd.
24 jul 2007 13:01
tja wat zal ik zeggen die troep gebruiken we echt nooit!!!!
24 jul 2007 13:34
rovako schreef:... inderdaad met een lijm die tot 180 graden bestendig is.
ik heb dat niet gebruikt bij het vastlijmen, maar bak ook geen eitje op het dak
Laatst bijgewerkt door
Paul II op 24 jul 2007 20:06, in totaal 1 keer bewerkt.
24 jul 2007 21:35
Volgens mij moet dat zijn LIJM BESTAND TEGEN 180 KM/U
25 jul 2007 6:53
[url]is niet moeilijk, kan je zelf[/url] Maar Rovako natuurlijk ook.
25 jul 2007 20:54
Weet niet of het bij een 964 net zo zit, maar bij een 993 gaat het ongeveer als volgt.
Schuifdak 10 cm open en binnenplaat lostrekken aan voorzijde.
Binnenplaat naar achteren wegschuiven (dak NIET VERPLAATSEN!)
Dak demonteren.
Binnenplaat demonteren.
Bekleding lijmen. Dikte lijm maakt niks uit want het gelijmde deel is niet te zien. Vandaar de hele demontage.
In omgekeerde volgorde...
De klemmetjes waarmee de binnenplaat vastzit niet forceren - bijvoorbeeld door het dak er tegenaan te schuiven doordat dit electrisch verschoven wordt - want wanneer ze er uit komen dan moet je de bekleding demonteren!
25 jul 2007 21:00
klinkt hetzelfde. dak door de rits boven het achterraam verwijderen.
29 jul 2007 14:24
Vandaag nog even gekeken want ik vroeg me af....
De rits is wel breed genoeg voor het (binnendak)paneel
Maar je komt via de rits helemaal niet in de 'bak' waarbinnen het schuifdak schuift, als het ware
Uiteraard, want anders zou het water naar binnen lopen
Dus hoe jij je dat voorstelt Horn
29 jul 2007 14:36
geen idee waar jouw auto anders is dan de mijne. mij is het toen gewoon wel gelukt.
Hier staat iets meer info en ik heb - meen ik - het 100 jobs do it your self 911 boek gebruikt.
29 jul 2007 21:34
horn schreef:klinkt hetzelfde. dak door de rits boven het achterraam verwijderen.
Dat is wel een heel bijzonder schuifdak.
29 jul 2007 22:10
gaap. de gestoffeerde binnenplaat van het schuifdak.
29 jul 2007 22:23
Over die binnenplaat gaat het en denk dat Peter dat ook denkt.
Maar bij een 993 haal je die omhoog door het gat in het dak.
Blijkbaar anders dan bij een 964
De beschrijving van Pellican komt me overigens helemaal bekend voor
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.