Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Jullie mening graag....

27 jul 2007 15:29

Ik heb een ruimte in centrum Haarlem waar ik over zit te denken om een exclusieve stalplaats voor klassiekers en luxe auto's te maken.
Het betreft een makkelijk bereikbare ruimte van 150m2.
Naar eerste schatting (ruimte staat nu nl vol) kunnen er ruim 5/6 auto's in.
Ik ben me nu ook een beetje aan het verdiepen in auto-lifts zodat je twee auto's kunt stapelen etc maar weet niet of dit wat te ambitieus gaat worden.

Ik wil o.a. permanente video bewaking welke voor de eigenaar online is te volgen, klimaat-installatie en een sprinkler installatie gaan aanleggen
Misschien wil ik het ook mogelijk gaan maken er te sleutelen en te poetsen.

Denken jullie dat hier genoeg animo voor gaat zijn of heeft men liever een prive-box en/of wil men niet met anderen delen? Denk aan een huur van tegen de 150 euro p/maand.

Alvast bedankt!

27 jul 2007 16:18

Een dergelijk idee is hier al eens eerder gelanceerd. Er leek wel animo voor, maar heb er later nooit meer iets van gehoord.

27 jul 2007 16:44

Ok, dat wist ik niet..... hoe waren de reacties toen? Ik kan er niet veel over terug vinden..

Bedankt

27 jul 2007 16:58

Ik kan het nu zo snel ook niet terugvinden, maar wellicht komen er nog meer reacties en eventueel belangstellenden.

27 jul 2007 17:20

Als je er een sleutelruimte van wil maken dan gaat het stallings-idee al snel de deur uit. Sleutelen doe je niet even op het oppervlak van 1 auto, als je een beetje relaxt wil sleutelen heb je dan 2 vakken nodig, afgezien van de werkbank, tools, etc.

27 jul 2007 17:24

Voor mij is de locatie niet interessant en tevens rijd ik het grootste deel van het jaar met de auto :wink: Het eerdere draadje kan ik helaas ook zo 1,2,3 niet vinden...

27 jul 2007 18:06

Ik denk dat jullie dit draadje bedoelen.

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=12131&highlight=stalling+sleutelen

28 jul 2007 3:34

Ok, duidelijk verhaal. Bedankt voor de reacties en het vinden van dat vorige draadje...

Het sleutelen wordt misschien ook wat te ambitieus maar er zijn een aantal opties wat ik met de ruimte kan gaan doen maar deze vond ik zelf het leukst maar vandaar dus ook benieuwd of ik dan straks niet met maar 1 verhuurde plek zou zitten na er goed in geinvesteerd te hebben. In Amsterdam was het wel een drama om daar een beetje behoorlijke plek te vinden.

Goedenacht

28 jul 2007 13:08

150m² is idd erg weinig.
Mijn garage zelf is ook zo groot en door nog wat materiaal en rekjes erbij kan ik maar maximaal 4 wagens erin kwijt + sleutelruimte (dus het werkpaard moet noodgedwongen buiten slapen).
(Door de constructie van de poort aan de zijkant) Anders idd maximaal 6 zonder sleutelruimte.

28 jul 2007 22:27

www.engineroom.be

29 jul 2007 0:32

Hmmm, link werkt bij mij niet....

911-lover... ik denk idd dat je gelijk hebt dat 150m2 wel wat krap wordt voor 5/6 auto's. Dan liever 4 goede plaatsen, ik ben op het moment wat tekeningen aan het laten maken door een architect en wat info opgevraagd van http://www.aclifts.com/ en http://www.americasprideonline.com/

Ik houd jullie op de hoogte...

29 jul 2007 8:54

Alexander911 schreef:www.engineroom.be

www.engineroom.be kan niet gevonden worden. :shock:

29 jul 2007 12:52

Mijn advies:NIET DOEN !!!! :shock: :shock: :shock:

Een oldtimerstalling is tot daar aan toe.En ik twijfel ook ik aan de haalbaarheid.
Maar die sleutelruimte.......NIET DOEN.
Ook al stel je een nog zo mooi regelement op,ook al maak je nog zulke goede afspraken.Ik geef je een half jaar met die sleutelruimte.
Een sleutelruimte ik zelf zo'n 15 jaar geleden ook geprobeerd.
Op een gegeven moment hadden we allemaal onderaannemers van "sleutelwerk" in de garage,die ons de prijzen voorschreven.
Niet doen.

Het sleutelwerk moet je voor jezelf houden.

30 jul 2007 0:12

Dank voor het advies Rob....

wordt vervolgd....

30 jul 2007 0:36

In Duitsland zijn er verschillende "garages" waar je "vrij" kan sleutelen aan je wagen.
Ik heb deze dingen verder uitgediept en al bij al is het nog niet zo'n slecht idee.
Maar dan enkel sleutelruimte , geen stalling erbij
Ook ik heb met het idee rond gelopen zoiets hier in de buurt te beginnen daar dit hier totaal ongekend is.
Helaas heb ik geen "juiste" compagnog gevonden om dit mee op te starten.
JE hebt namelijk een ervaren en gediplomeerde mechanieker nodig die er dus dagelijks met raad en (betaalde) daad aanwezig moet zijn.
Die plannen zijn dus op ijs gelegd

02 aug 2007 3:29

*UPDATE*

Het ziet er naar uit dat het een pure parkeerplaats/opslag voor klassiekers gaat worden zonder de sleutelruimte.
Sinds mijn post heb ik verscheidene reacties gehad en nu met 5 mensen een duidelijke afspraak voor huur gemaakt. Ruimte om te sleutelen gaat er dus niet meer komen...

Bedankt voor de meningen en tips!

Groeten

:)

02 aug 2007 9:56

Lijkt me verstandig. Succes met het verdere verloop. :wink:

Re: Jullie mening graag....

04 sep 2015 18:37

Is deze stalling ooit gevestigd? Heb interesse als er een parkeerplaats over is!

04 sep 2015 21:13

Klinkt ideaal idd.

04 sep 2015 22:36

info@bootzeil.nl
Heb mijn 993 een jaartje bij hem neergezet, zit nu in de Ing. Lelyweg in Haarlem.

05 sep 2015 0:22

Heb je ook rekening gehouden met het uitrijden van de auto als er meerdere voor staan?
Plaats een reactie