Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

944 Turbo of...

01 aug 2007 9:14

Goedemorgen forummers,

al verschillende dagen/weken stel ik mij volgende vraag: wat wordt mijn eerste auto ?
Nu was ik reeds zeker over welke dat ging worden, maar na het zien van bepaalde foto's, twijfel ik terug..

Het betreft de 944 turbo. Na het zien van de foto's ben ik meer geneigd om deze toch te kopen. Eerst wou ik een M3 E36 kopen. (welke mij door sommige mensen wordt afgeraden en door andere dan weer aangeraden)
De M3 spreekt me zeer hard aan, qua power, qua sound, vind ik deze nog net iets beter dan de 951. :wink:

Nu zit ik met volgende vraag, wat zouden jullie doen, wat zouden jullie kopen op je 18e als eerste auto :?:

Groeten Talitho

01 aug 2007 9:32

1 van de 2 is een Porsche.... :wink:

01 aug 2007 9:37

qua merk weet je wat je hier waarschijnlijk te horen gaat krijgen...

ik vind je 2 keuzes wel behoorlijk tricky als auto om mee te beginnen; ik zou eerst eens een jaartje in een 944 n/a gaan rijden (schrijven eigenlijk niet meer af) en dan eens verder gaan kijken

01 aug 2007 10:15

Op het Porscheforum gaan vragen of je een 944 of een M3
moet gaan kopen :?: :roll:

Zou eerst maar ervaring op gaan doen in iets minders

01 aug 2007 10:32

Beide super wagens maar ook weer niet echt met elkaar vergelijkbaar.
Als het puur om de kracht gaat is de E36 natuurlijk de meerdere (en ook recentere) wagen.
Ook zal daarom de E36 de duurdere van de 2 zijn als je zoekt naar goede wagens
Maar zoals iemand hierboven al schreef vind ook ik dit nogal erg riski om zulke wagens als eerste wagen te hebben.
Begin idd met een 325 of een 944 NA als je toch zit te kiezen tussen deze 2 merken en probeer die eerst 2 jaartjes heel te houden.
Lukt je dat en heb je verder gespaard kan je dan nog eens gaan afvragen welke van de twee eerste je wilt hebben

01 aug 2007 10:33

Marco schreef:qua merk weet je wat je hier waarschijnlijk te horen gaat krijgen...

ik vind je 2 keuzes wel behoorlijk tricky als auto om mee te beginnen; ik zou eerst eens een jaartje in een 944 n/a gaan rijden (schrijven eigenlijk niet meer af) en dan eens verder gaan kijken

Idd :)

Je gaat het waarschijnlijk niet graag horen, maar ik zou je toch ook aanraden van met iets minder te beginnen.

Hoe ga je zo'n auto trouwens verzekeren? Op eigen naam zal niet of enkel met een huizenhoge premie lukken.
Op naam van je ouders? Ik zou het als ouder niet willen, zo'n snelle wagen in onervaren handen, een ongelukje is snel gebeurt, en daar gaat de no-claim premie van je ouders die er lang ongevalvrij voor hebben moeten rijden.

01 aug 2007 10:39

een opel corsa of een OV-kaart

01 aug 2007 10:44

sowieso , als mijn zoon begint met autorijden krijgt hij een zwaardere magen maar niet met en krachtige motor.
Wij allen weten hoe we onze eerste jaren gereden hebben.
Ik (persoonlijk) vind dat als een ouder zijn/haar kind zo'n "wapen" in de hand geeft als eerste wagen je het niet erg zou vinden je kind te verliezen.
Maar het zal wel aan mijn opvoeding liggen. Bij mij thuis was het zo en iets op 2 wielen met een motor mocht ik ook niet kopen zolang ik thuis woonde.
Al mijn maten hadden opgefokte Camino's, ER's , MT's of AC's en ik mocht met het fietsje blijven rijden.

01 aug 2007 10:53

Welke rijervaring heb je ?

Sommige jongens van 18 hebben al een heel kart en circuit leven achter de rug. Ik denk bv aan die jonge gasten in de Formule Renault,Ford or whatever. Ik denk dat zulke gasten gerust een vermogende wagen de baas kunnen.

Mocht je echter zoals 99% van de bevolking pas nu je eerste stappen zetten in het autorijden (ik tel het ritje met Pa zijn wagen niet mee want daar leer je weinig of niets mee) dan zou ik ook voor iets VEEL minder krachtig gaan.

Er zijn zoveel toffe auto's waar je mee kan beginnen.

01 aug 2007 10:55

...ik heb hier niks aan toe te voegen..sorry T...betekent dat we je graag zien :wink:

01 aug 2007 10:57

Wil je toch iets krachtigs , zeldzaam en in perfecte staat en luister je niet naar onze raad.
Dan heb ik weldra misschien iets voor je.
Deze is dan nog 4 wheel drive en een mythe.
Ik was weken geleden bezig met deze wagen (voor ik de 944 aanschafte) maar de eigenaar liet niets meer van zich horen.
Nu kreeg ik ineens gisteren een mail dat hij op mijn voorstel ingaat.
Nu zit ik in een dilemma om het te halen of niet daar ik deze echt aan de helft tot 1/3 van de waarde kan aanschaffen.
Ik denk het toch te doen , al is die dan ommaar heel eventjes gehad te hebben
Interesse, contacteer me dan even :wink:

01 aug 2007 11:10

993S schreef:Welke rijervaring heb je ?

Sommige jongens van 18 hebben al een heel kart en circuit leven achter de rug. Ik denk bv aan die jonge gasten in de Formule Renault,Ford or whatever. Ik denk dat zulke gasten gerust een vermogende wagen de baas kunnen.

Ja, maar dat zegt weinig over je capaciteiten op de openbare weg.
Kijk maar naar Nelson Piquet. :mrgreen:

01 aug 2007 11:14

Het is me niet te doen om snel te rijden, maar om plezierig te rijden, een achtertrekker met de nodige power kan daar zeer goed voor zorgen. Aangezien ik het altijd al gehad heb voor sportwagens gaat mijn keuze uit naar zulke wagens.
Tuurlijk kan je hard rijden met een 951 of M3, maar dat kan je ook met de dieseltjes... Met een beetje verstand komt dat wel goed.

Wat betreft de rij-ervaring; zal dat echt zo'n probleem vormen om met een wagen met zoveel vermogen te starten ?

01 aug 2007 11:25

Ja.

Alle kleine foutjes (beetje te hard de bocht in. bijvoorbeeld) worden door een auto met veel power vergroot.

Die Corsa lijkt me ook niet gek om je eerste rijervaring in op te doen, uit ervaring weet ik dat je niet 's werelds beste chauffeur bent als je net je rijbewijs in handen hebt. Beetje opbouwen kan geen kwaad. Als je dan toch met RWD wilt beginnen is een E30 316 of 318 een goede keus.

01 aug 2007 11:39

[quote="911-lover"]Wil je toch iets krachtigs , zeldzaam en in perfecte staat en luister je niet naar onze raad.
Dan heb ik weldra misschien iets voor je.
Deze is dan nog 4 wheel drive en een mythe.

Een Delta Koen :?: :?: :D

01 aug 2007 11:42

...ik dacht ook aan een delta!

01 aug 2007 11:49

:cheesy: :wink:

01 aug 2007 12:03

Als er 1 ding is wat je als 18 jarige niet wil horen is een preek van euh,, dat moet je niet doen want het is teveel etc. etc....

De keus is aan hemzelf................

Nou heb ik gelukkig weinig levenservaring dus ik kan geen goed advies geven, maar wil toch een poging wagen..

Beste Talitho,

Neem een lekkere snelle BMW liefst een m3......ik zou als ik jouw was alle adviezen hier gewoon negeren..........maak jouw dat nou uit of je die BMW tegen een boom aan parkeert (BMW's genoeg helaas)....heb je ook is het gevoel wat dat is, en als je dan per abuis een vrouw met een paar kinderen het leven uit rijdt....ach hadden ze maar niet in de regen moeten oversteken....

Mocht je toch voor een Porsche gaan....man ga dan toch niet beginnen in een 944turbo.................das voor watjes.....ga gelijk voor een GT3.

Hier nog een paar nuttige websites waar je vast wat aan zal hebben...

http://www.uitvaart.nl/index.php?s_page_id=19

http://www.autosloop.net/

http://www.korrelatie.nl/?themeID=30

Wie weet vinden we onderstaande foto ook wel is in je album.

Afbeelding

John

Oja ik heb gelogen :oops: :oops: :oops: , ik heb helaas wel ervaring in mijn omgeving van jonge jongens met te snelle auto's, en dan in de slachtofferhoek.

01 aug 2007 12:04

Regelrecht het graf in prijzen. (Wim Sonneveld). :mrgreen:

01 aug 2007 12:28

Tja, de verzekeringsmaatschappijen doen het liefst de deur weer dicht als je je auto wilt komen verzekeren, gebaseerd op statisitieken. Je kunt altijd denken dat jij wél verstandig rijdt en de rest van je leeftijdgenoten met snelle auto's onder de kont niet, maar met die gedachte rijden de meesten van ons rond.

95% van alle automobilisten vindt immers dat ze beter rijden dan de rest..... :roll: :wink:

01 aug 2007 13:26

zo makkelijk zijn die grales nu ook weer ni hoor ...

:cry:

Afbeelding

gtrz,

Yves

01 aug 2007 13:56

Nee, als het dan misgaat rijd je zo snel dat er geen houden meer aan is... 4 x 0 is ook 0.

01 aug 2007 14:03

Overigens, zorg met name dat je het eerste jaar schadevrij rijdt. Dat geldt overigens voor alle beginnende bestuurders.

M'n broer heeft in z'n eerste jaar na het behalen van z'n rijbewijs 2 keer flinke schade gereden, met als gevolg 6 jaar in de malus en onverzekerbaar, behalve bij het "eindstation" der verzekeraars, tegen een bijbehorend tarief (standaard WA tarief x 4 voor een simpel autootje, in het geval van een Porsche enkele duizenden euro's per jaar voor enkel WA...). Met name dat eerste jaar wordt schade zwaar aangerekend, is mij verteld.
Laatst bijgewerkt door Jort op 01 aug 2007 14:06, in totaal 1 keer bewerkt.

01 aug 2007 14:06

Als oudere ( 29 :D vandaag geworden) kan ik bovenstaande enkel bevestigen...

Echter toen ik 18 was en ik zou het financieel rond gekregen hebben...een M3 zou leuk geweest zijn

Besluit zal wel zijn: carpe diem, maar met mate(n) :D

01 aug 2007 14:11

kan iemand die snotneus effe een draai om z'n oren geven :roll:
Plaats een reactie