Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

06 aug 2007 9:23

58GT schreef:@ Lydia; niet boos worden je groene monster, gelukkig ben je thuis gekomen en wordt het toch snel weer rotweer.....


Nee, hoor, ik ga niet boos worden op haar. Ze heeft me buiten die 2 keer nog nooit in de steek gelaten en ik heb haar al 7 jaar. Heb haar nog even over haar billen geaaid :wink:
Misschien een gasbel in de benzineleiding???

Nou, ik wacht met spanning of er gisteren nog foto's van 'The Frog' gemaakt zijn.

@Alice: ik bof inderdaad met zo'n goede Forumvriend! Jij en Henk ook bedankt voor de medewerking!

06 aug 2007 9:40

Lydia schreef:
Misschien een gasbel in de benzineleiding???


Zou heel goed kunnen, Lydia. Ik heb dit zelf ook al eens gehad en alleen bij heel warm weer. Na 5 a 10 minuten reed de auto weer gewoon als ik hem een keer goed intrapte (ja, ook ik trap hem wel eens in....)

06 aug 2007 10:26

Lydia, goed te horen dat je goed bent thuis gekomen, maar toch bleek het geen feilloos ritje...dank aan Jurgen om je te escorteren!

Ben benieuwd naar je bevindingen komende weken als het weer wat koeler wordt...indien de problemen weer verdwijnen, kan je het 99% zeker toeschrijven aan dampbelvorming...niet leuk, maar dan weet je wel bijna zeker dat er tenminste niks "ergers" aan de hand is. Misschien de benzineleidingen in het motorcompartiment eens laten inpakken met isolatie...kan wonderen doen...loste het probleem destijds ook op bij de race auto van een maatje :wink:

06 aug 2007 11:04

MichM3 schreef:...indien de problemen weer verdwijnen, kan je het 99% zeker toeschrijven aan dampbelvorming...

Met inspuitsystemen is dit probleem uit de carburateur tijd toch verleden tijd?
De benzine staat onder druk en wordt bovendien nog 'rond gespoeld' (overdruk/terugstroom ventiel) ook.

06 aug 2007 11:27

Paul, ik geef het voorval misschien de verkeerde naam...maar het kan nog steeds voorkomen...hoewel het systeem onder druk staat, kan er toch bij hete temperaturen gasbelvorming in de leidingen ontstaan waardoor de benzine de injectoren slecht bereikt => motor valt stil.

06 aug 2007 11:57

Maar niet tijdens het rijden, het 'vapor lock' probleem komt meer voor bij de warme start.

.

06 aug 2007 14:10

lydia :shock: vraagt wat is een vapor lock :?:


grtjs :D mikey

06 aug 2007 14:36

Dat is het ontstaan van luchtbellen in het brandstofsysteem (waardoor er dus geen brandstof kan zitten) als gevolg van (teveel) hitte.

Vroeger een bekend probleem, de 924 heeft er veel last van en mijn injectie-Audi uit 1978 ook.

06 aug 2007 14:51

drknauf schreef:lydia :shock: vraagt wat is een vapor lock :?:

Kan zijn dat jij dat aan Lydia vraagt, maar zij weet het vast wel.
Zoveel ervaring met dit probleem :lol:

06 aug 2007 14:52

@Erwin: zou het kunnen optreden wanneer de werkdruk van de pomp sterk afneemt :?:

06 aug 2007 16:01

Het is gewoon heel raar. Er zit niet echt een bepaalde tijdsduur tussen of dat het bij een bepaalde snelheid gebeurt.

Op de heenweg geen problemen. Tijdens de 1e rit begonnen de problemen een beetje. Je ziet de toerentalmeter in één keer terugdalen naar 1000 toeren, de snelheid zakt meteen terug en dan slaat ze af. Ik schakelde dan 1 versnelling terug en liet de koppeling op komen. Soms lukte dat niet en bij het verminderen van de snelheid steeds weer een versnelling terug. En als dat allemaal niet meer lukte, dan sloeg ze af. Wilde ik dan starten, dan gebeurde er niets. Ik hoorde wel de startmotor draaien en de motor loopt (als die loopt :lol: ) als een zonnetje. Heb het gevoel dat het niets mechanisch is, maar iets electronisch. Of inderdaad gasvorming in de benzineleiding. Heb ook al eens het DME relais vervangen, maar echt soelaas brengt het niet.


Bij het 2e deel van de rit was het na zo'n 20 km al mis. Terwijl ze toch een hele tijd stil had gestaan bij het restaurant.


Als ze het écht niet meer deed, effe 1 of 2 minuutjes wachten en dan kon ik weer starten en dan reed ze ook weer. Soms 10 minuten, soms bijna een half uur. Bij Amstelveen hebben we zeker een half uur op een terrasje gezeten met de P-tjes in de schaduw. Maar toen was het ook al weer na een kwartiertje mis. Ik probeerde het afslaan natuurlijk zo lang mogelijk te rekken door steeds maar via de koppeling de auto aan de gang te houden. Ik ben er wel een beetje ziek (lees: verdrietig) van hoor!

06 aug 2007 16:02

Paul van Engelen schreef:@Erwin: zou het kunnen optreden wanneer de werkdruk van de pomp sterk afneemt :?:

remedie :idea: in dat geval :wink:

je bedoelt de benzinepomp neem ik aan, lijkt me dat je dat dan met normaal rijden toch merkt; dat de motor niet voldoende benzine krijgt?

06 aug 2007 16:12

Marco schreef:je bedoelt de benzinepomp neem ik aan, lijkt me dat je dat dan met normaal rijden toch merkt; dat de motor niet voldoende benzine krijgt?


Nee, ik heb dat alleen maar met extreem warm weer. Ik ben vanaf september tot eind maart 2 maal per week naar Apeldoorn en terug gereden. Niets aan de hand. Maar nu ik het bedenk: toen ik nog in Apeldoorn woonde, ben ik ook heel vaak met de meiden met warm weer naar het strand gereden en dan gebeurde er niets.

Oh, wacht even, ik herinner me dat ik 2 jaar terug naar de Marlboro Masters op de Zeeweg in de file stond, toen was het óók zo bloedheet en toen had ik ook een beetje gestotter. Toen is dat met een DME-bypassje opgelost. Maar of dat het echt was, betwijfel ik nu. Misschien liep ze toen weer op de terugweg door de afkoeling.

Is dit een meer voorkomend probleem met 993's?






Zojuist The Frog gestart: ze twijfelde niet eens, sloeg meteen aan, rustig lopend. Met samengeknepen billen een rondje gereden, het ging feilloos. Thuis nog een paar keer de motor uitgezet en gestart maar ze deed het zo: :D

06 aug 2007 16:48

Gisteren toen we rondom je wagen stonden, was er nog iemand die vertelde dat zijne hetzelfde probleem had en dat was een 993c2...volgens mij de bijrijder van drknauf (man in motorpak)....maar algauw bleek het bij hem te pas en onpas op te duiken, ook bij relatief koud weer.

Ik blijf bij de gedachte dat het iets met dampbel vorming te maken heeft door het warme weer (nomatter wat de term daarvoor is)...en misschien is de druk van je benzinesysteem aan de lage kant (kan je dit makkelijk controleren?)

Bij de raceauto van een vriend van me de leidingen geïsoleerd en sinds dan nooit meer problemen mee gehad!

06 aug 2007 19:19

Dat was Pablo met zijn 993. Maar die heeft er erg vaak last van. Vandaag ook weer, begreep ik. Hij is er al een paar keer mee naar de garage geweest, maar daar hebben ze het probleem niet op kunnen lossen. Hij was vandaag met z'n P bij de garage, dus ik ben benieuwd wat ze er nu mee gaan doen.

06 aug 2007 20:06

hij kan pas s,maandags weer wat ondernemen omdat dat zijn enige vrije doordeweeks dag is ivm de zaak, dus antwoord daarop kunnen wij u waarschijnlijk volgende week of de week daarop pas bieden helaas :cry:

grtjs :D mikey

06 aug 2007 20:16

Lydia,
heb je de originele DME er in zitten of is ze getuned (andere chip)?
Ik weet niet of dat een oorzaak zou kunnen zijn, maar het klinkt inderdaad meer naar elektronica dan mechanisch.

Wat echter weer de chip uit zou kunnen sluiten, is dat een chip bij bijvoorbeeld te hoge temperaturen of detonatie in een veiligloopmodus schiet en niet de motor spontaan af zal laten slaan.

In ieder geval erg vervelend, dit soort vage problemen.

06 aug 2007 20:41

Lydia schreef:
Nou, ik wacht met spanning of er gisteren nog foto's van 'The Frog' gemaakt zijn.
!

AfbeeldingAfbeelding

Mischien beter als ik een keer de lens schoonmaak .sorry .

06 aug 2007 20:57

Mooie foto's. Thnx.

Houden we het er op dat je een 'special effect soft spot' lens er op had zitten :wink:


Er zit een tuning chip in. Maar heb dit probleem pas sinds een jaar, terwijl de auto al vanaf het begin (september 2000) getuned is.

06 aug 2007 21:09

Lydia schreef: Maar heb dit probleem pas sinds een jaar, terwijl de auto al vanaf het begin (september 2000) getuned is.


... had je niet 'n soortgelijk probleem tijdens de toertocht van Marc Oh Oh :roll:


... electronica wil ook weleens kapot gaan en ik kan me voorstellen dat 'n (gemodificeerde) chip weleens last kan krijgen van warmte :idea:

Is die chip eenvoudig om te wisselen :?: of moet je gaan "bakken en braden" om er 'n andere (originele?) in te zetten :?:



Enne ... 'n rose leggin had bij Froggy niet gestaan .. maar in de bling-bling-mobiel van Drs.Knauf zeer zeker wel :)

06 aug 2007 21:14

Deze DME is er al na de IJssellandrit nieuw ingegaan, voor alle zekerheid.

Enneuh ... zie je mij in een legging lopen? :pukel:

06 aug 2007 21:20

Lydia schreef:Enneuh ... zie je mij in een legging lopen? :pukel:


Hopelijk niet :wink:


... jij refereerde dan ook alleen maar aan 'n Porsche waar het wel of niet bij zou staan :P

06 aug 2007 21:26

MichM3 schreef:Ik blijf bij de gedachte dat het iets met dampbel vorming te maken heeft door het warme weer (nomatter wat de term daarvoor is)...

Je durft Michael, met de specialist hier die het niet met je eens is :!: :twisted:

De Forumtechniker uiteraard, met verwaarloosbare backing van een leek :oops: :lol:

De term is prima, ook begrijpelijk voor ons Ollanders. Alleen gebruiken we graag 'dure' Angelsaksische kreten maar dat wist je wel :D

06 aug 2007 21:34

Lydia schreef:Deze DME is er al na de IJssellandrit nieuw ingegaan


Afbeelding


Het lijkt wel een roeping... 8)

06 aug 2007 21:41

Lees ik nu dat we voor Lydia speciaal een bezemwagen in moeten zetten op 9 September???

Ik houd wel een plekje vrij in de auto voor je Lydia :lol:
Plaats een reactie