Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

problemen xenonkitje

25 aug 2007 23:25

Ik heb zo'n maand geleden een xenon kitje laten plaatsen ... in het begin was ik zeer tevreden...ik zag veel meer in het donker en het gaf mijn P wel een betere "uitstraling"

maar sinds kort heb ik er dikwijls problemen mee!

een van de twee lichten valt uit...dus gevolg ik zie veel te weinig , plus het is GEEN zicht naar de buitenwereld toe....Iemand die hetzelfde probleem voorheeft? of weet wat ik kan doen....

dus als er mensen zijn met tips of raad dan hoor ik het graag.

vriendelijke groeten vanwegen n belgisch lid
Laatst bijgewerkt door Thomas986 op 26 aug 2007 0:55, in totaal 2 keer bewerkt.

25 aug 2007 23:41

Helaas geen ervaringen mee, maar aangezien ik hetzelfde van plan ben zal ik dit draadje zeker in de gaten houden. Succes :!:

25 aug 2007 23:43

Komt helaas vaker voor bij aftermarket xenon, kan het gevolg zijn van een defecte lamp of defecte ballast.

26 aug 2007 0:08

thx voor snelle respons...

wat betekend dit juist ballast?

ben nogal leek op dat vlak..

Re: problemen xenonkitje vanzweeden

26 aug 2007 0:21

Sporting schreef:Moet er wel bijzeggen dat ik nog geen contact heb kunnen opnemen met vanzweeden zelf wegens tijdgebrek...zat wel een garantie bij denk ik...maar ja...wat gaat da voorstellen....

Gewoon maandag van Zweeden bellen en hun de gelegenheid geven om dit op te lossen :!:

26 aug 2007 0:26

Zal ik doen!

Kan toch goed zijn dat mensen hier daar ervaring mee hebben ofzo...
Laatst bijgewerkt door Thomas986 op 26 aug 2007 0:54, in totaal 1 keer bewerkt.

26 aug 2007 0:51

Sporting schreef:Zal ik doen! ( het is dus alles behalve de bedoeling om negatieve reclame te maken voor vanzweeden he) is louter informatief.....

Mede omdat je zelfs nog geen contact met hun opgenomen hebt, ben ik zo vrij geweest hun naam uit de topictitel te halen...wel zo netjes lijkt me...

26 aug 2007 10:28

Is het aftermarket xenon of originele Porsche onderdelen ??
Als het origineel is heb ik alle onderdelen liggen!!! (lampen-ballasten-computer) :wink:
Vaak zit het probleem in de computer (metalen doos achter op de koplamp). In sommige gevallen de ballast die achter in de koplamp zit ingebouwd. Bij wijze van test kan je alles overbouwen van links naar rechts en zo beginnen elimineren, dan weet je direkt wat je nodig hebt.

26 aug 2007 10:59

De ballast is het voorschakelapparaat voor de lamp, als een soort 'starter' van een TL-buis. Da's wel erg versimpeld, maar het geeft een idee.

26 aug 2007 16:30

Door links en recht onderdelen te wisselen kun je kijken wanneer het probleem meeverhuist naar de andere kant; dan weet je wat er stuk is ...

26 aug 2007 17:16

dat is wat jampie om 10:28u zei... :wink:

26 aug 2007 17:32

...en dat 3 regels eerder... :wink:

26 aug 2007 18:39

Is het eigenlijk zinvol, xenon?

26 aug 2007 19:37

Denk er zelf ook over; het is bekend dat de lichtopbrengst van bepaalde P-modellen (964, maar de Boxster blijkbaar ook?) "tegenvalt" :roll:
Zit zelf (met 964) ook te dubben of het de investering waard is... Maar als ik Mikey zie tuffen in "die Witte"van hem, is het wel errug mooi hoor...

26 aug 2007 20:59

Ik ben als tegenligger niet enthousiast over xenon gemonteerd in 'ouderwetse' koplampen, dat wil zeggen met verstrooiïngslenzen. Nieuwere lampen met projectorunits zijn prima om te bouwen.

27 aug 2007 1:13

horn schreef:dat is wat jampie om 10:28u zei... :wink:

Ik zat te snurken .....

Doettiehetnual ?

27 aug 2007 20:00

Het zijn beide kanten die af en toe uitvallen....

Heb nog niet kunnen bellen naar vanzweeden...of n afspraak maken..

Dus het is nog niet opgelost...

@ jampie, het is idd aftermarket....

als ik meer weet laat ik hier wel weten wat het probleem was en wat de oplossing was!

greetz en bedankt voor de reacties.

27 aug 2007 20:05

en om nog even op de Pro & contra's te komen van n xeonkitje..

Ik kan bevestigen dat het voor de tegenliggers niet altijd prettig is (alhoewel dat nog goed meevalt)

De licht opbrengst vindt ik tov mijn "gewone lichten" veeeel beter dus ook veiliger...
Laatst bijgewerkt door Thomas986 op 09 okt 2015 10:03, in totaal 1 keer bewerkt.

27 aug 2007 21:36

Is in Nederland niet verplicht bij Xenon lampen sproeiers te hebben en een electronische hoogteregeling :?:

27 aug 2007 21:41

ZOEK op xenon etc. en je vind alle antwoorden :!: 8)

28 aug 2007 20:50

hmmm,... ik denk zelf ook over xenon ombouw maar ik denk dat ik nu eerst maar eens met een setje Nightguide van Philips begin...
:roll:

29 aug 2007 13:31

Daarmee ga ik, denk ik, ook maar beginnen.

30 aug 2007 19:33

Kan iemand me soms vertellen hoe ik de voorlichten er kan afhalen?

Is dit een schuifsysteem? of...

de zoekfunctie heeft me alvast geen antwoord opgebracht...

Dus als iemand me kan helpen..

thx in advance

30 aug 2007 21:24

Staat nauwkeuring beschreven in je handleiding !!
In de gereedsschapset zit een speciale tool die je aan de zijkant van de koplamp moet plaatsen, dan een kwartslag draaien en de lamp kan je er verder uitschuiven.

30 aug 2007 21:27

Bedankt voor de tip maar ik spreek geen duits :D (boekje is duitstalig)

Maar zal eens tussen dat gereedschap scharrelen, thanx veur den tip!

greetz
Plaats een reactie