Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 sep 2007 21:33
Hoe zat het ook alweer met de nieuwe APK?
Dat zou toch niet meer elk jaar zijn voor benzineauto's?
is dat al ingegaan of nog niet?
Ik vraag dit omdat ik van de RDW voor mijn 993 nog geen APK-melding heb gekregen maar wel van de dealer
09 sep 2007 21:53
Slechts 1x per 2 jaar voor auto's t/m 8 jaar oud, daarna elk jaar, als ik het mij goed herinner.
09 sep 2007 23:34
Dat is dus nog niet van kracht!
Van de RDW krijg je ook geen herinnering, je ontvangt gewoon direct een boete als je het vergeet. De dealer attendeert je erop als service.
09 sep 2007 23:49
heb anders afgelopen vrijdag een nette brief van de rdw ontvangen dat de family hurse 18 oktober wel een nieuwe apk moet hebben. aardig van ze.
10 sep 2007 5:48
TurboBjorn schreef:Dat is dus nog niet van kracht!
Van de RDW krijg je ook geen herinnering, je ontvangt gewoon direct een boete als je het vergeet. De dealer attendeert je erop als service.
Je krijgt niet meteen een boete. Enkel als ze steekproefen gaan doen, krijg je wel een bekeuring als je er in de database eruit vissen.
10 sep 2007 6:01
Volgens mij zijn steekproeven sinds kort verleden tijd en vindt er 100% controle plaats...na een bepaalde tijd (2 maanden na verlopen apk dacht ik).
10 sep 2007 7:48
Ik heb begin dit jaar nog voor beide auto's een herinnering van de RDW gehad. Ze waren misschien in een goede bui
10 sep 2007 8:55
Tot nu toe altijd herinneringen gekregen voor welke auto dan ook dus lijkt me eerder een standaard procedure.
10 sep 2007 9:57
Idem dito, altijd een schrijven.
10 sep 2007 16:51
Hier niet anders.
10 sep 2007 21:27
Vreemd... nooit gehad toen ik nog in NL woonde... mijn ouders die er nog wonen ook niet.
Misschien was ik altijd te vroeg met keuren.
en jullie zijn echt zeker dat die brief van de RDW kwam, niet van de dealer of importeur???
Wat betreft de steekproeven heeft Jort gelijk, die zijn verleden tijd. Na een x-periode volgt automatisch een acceptgiro.
10 sep 2007 21:36
Hier in Belgiëkrijgen we gewoon een groene kaart toegestuurd van de wagen die op controle moet.
Woensdag de winkle sluiten om met zowel de Cs als het werkpaard weer te gaan aanschuiven voor de jaarlijkse controle.
Dat neemt al bijna één dagje in beslag
10 sep 2007 21:39
kan je de cs niet op een auto ambulance achter het werkpaard hangen? hoef je maar één keer in de rij te staan...
10 sep 2007 21:51
Dat zou idd een idee zijn .
Ik zal er eens over nadenken .
Thx voor de tip
Ps : Het is meestal niet zozeer het rijden dat de tijd in beslag neemt maar het aanschuiven
Wij hebben hier onze keuringsstations (anders dan bij jullie) waar je soms uren in de rij moet staan.
Elke auto appart dus.
Je moet dan je motor uitzetten tijdens het wachten , maar je motor moet wel warm zijn anders klopt de CO test niet
Laatst bijgewerkt door
911-lover op 10 sep 2007 21:55, in totaal 1 keer bewerkt.
10 sep 2007 21:53
die witte moet ook van de week
10 sep 2007 23:00
BJ964 schreef:Ik heb begin dit jaar nog voor beide auto's een herinnering van de RDW gehad. Ze waren misschien in een goede bui
Ik sta kennelijk in een kwader daglicht bij de heren (of misschien wel dames, alhoewel ik mij niet kan voorstellen dat hier aardige dames werken
), mijn herinnering bestond uit het vriendelijke verzoek een verplichte donatie voor de SC te doen
Voorlopig is de SC wegens tijdgebrek, en na de zoveelste verplichte donatie (hoe heet dat beest van die steen ook al weer
) geschorst.
Ook dit laatste schijn je ieder jaar te moeten verlengen, want ANDERS weer een verplichte donatie.
10 sep 2007 23:02
"een ezel stoot zich in het gemeen
niet tweemaal aan dezelfde steen.
maar zijn vrouw, dat stomme wijf
die stoot zich wel een keer of vijf"