Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 sep 2007 11:06
Ondanks dat ik helemaal weg ben van de 911, en van de early vorm in het bijzonder, heeft de Porsche 904(GTS) bij mij altijd een speciaal plekje gehad.
Omdat mijn budget nu niet, en nooit niet, een echte 904 zou aankunnen, heb ik hier ook nooit verder serieus over nagedacht.
Nu echter, zie ik op een andere Porsche-site een 904 replica, die er wel goed uitziet (dat is wel eens anders) en wel redelijk betaalbaar is. (~ $75,000)
http://chuckbeck904.com/
behoorlijke
specs ook
Deze is een tijd geleden ook kort
hier al voorbijgekomen.
Mijn vraag echter: zou je zoiets in Nederland uberhaupt goedgekeurd krijgen??
12 sep 2007 11:26
Geen idee. Vraag ze eens of ze al eens naar NL hebben geexporteerd. RDW al gebeld
12 sep 2007 11:32
Nee joh, ik ga eerst twee jaar weg; het heeft dus absoluut geen haast....
12 sep 2007 11:35
Waarom stel je de vraag nu al dan...
12 sep 2007 12:03
Hmmm, vroeg opgestaan Stephan?
Wat ik me afvroeg is of ieder type replica een typegoedkeuring van de RDW moet krijgen, en of ie meteen in te voeren is zodra er al iemand in NL met zo'n ding rijdt.
Verder of iemand weet of je dat wel of niet zou krijgen door bepaalde eigenschappen van deze replica. Maar inderdaad, RDW is misschien een goede start. Thanks!
12 sep 2007 12:22
Ik denk dat de route via de UK zal moeten lopen. Replica's/kitcars zijn daar veel makkelijker op kenteken te krijgen. Dan kunnen ze daarna als een EU-auto naar NL komen. Direct via NL lijkt mij af te raden!
12 sep 2007 12:23
SVA (single vehicle approval) lijkt mij de enige oplossing, kortom via England. Misschien kan je de gebruikte motor als donor opgeven (911)
Gaat wel het nodige kosten maar is volgens mij wel mogelijk.
Aangezien het een nieuw gebouwde auto is zal vader NL wel (financieel) roet in het eten gooien...
Invoerrechten, BTW, BPM....
Wordt minimaal 2x zo duur, maar dan heb je wel wat...
12 sep 2007 12:27
Waanzinnig gaaf ding, fantastische looks met moderne techniek en goede prestaties. Helemaal top!
12 sep 2007 12:34
Heb ik ook al eens over zitten brainstormen.
Of een 906
!!
Het zal wel bij dagdromen blijven
12 sep 2007 12:40
Ziet er wel erg gaaf uit, maar als hij 150.000 gaat kosten incl alle ellende zoals bpm, btw, ppl, kpn, adsl, enz... dan wordt hij toch wel prijzig!
12 sep 2007 12:43
Wimpie77 schreef:Ziet er wel erg gaaf uit, maar als hij 150.000 gaat kosten incl alle ellende zoals bpm, btw, ppl, kpn, adsl, enz... dan wordt hij toch wel prijzig!
Ik denk dat de BPM, PPL, KPN en ADSL wel meevallen, alleen de BTW, RDW en invoer komen bovenop het aankoop bedrag.
12 sep 2007 13:26
Wat een sound als je dat filmpje bekijkt !
12 sep 2007 13:28
Typegoedkering?
Veiligheids- en milieueisen conform bouwjaar?
BPM?
De GT40 replica van Superformance kost excl. belastingen 100.000 euro, incl. het dubbele....
12 sep 2007 13:48
...ik vind eht zelf ook de max....gaaf ding, echt!!!
12 sep 2007 13:57
Dat betekent dus:
1. Hopen dat die oudjes nog harder stijgen in waarde.....
2. Hard werken de komende 2 jaar daar in Australie...
Hebbuh, hebbuh, hebbuh.....
12 sep 2007 14:02
Liefhebbers van het oudere werk, nog interesse voor Zandvoort a.s. zondag.....
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=15232
12 sep 2007 14:35
58GT schreef:SVA (single vehicle approval) lijkt mij de enige oplossing, kortom via England. Misschien kan je de gebruikte motor als donor opgeven (911)
Gaat wel het nodige kosten maar is volgens mij wel mogelijk.
Aangezien het een nieuw gebouwde auto is zal vader NL wel (financieel) roet in het eten gooien...
Invoerrechten, BTW, BPM....
Wordt minimaal 2x zo duur, maar dan heb je wel wat...
Auto komt zeker met bijpassend bouwjaar op de papieren, denk dat je er geen bpm op hoeft te betalen.
12 sep 2007 14:52
patrick911 schreef:Hebbuh, hebbuh, hebbuh.....
Hmmm heb je in ieder geval een mooie special voor de 11 stedentocht in 2010 waarvoor je jezelf al wilt inschrijven
12 sep 2007 15:00
Dus een replica mag ook met de 911-stredentocht mee?
Ik heb 'Chuck Beck' wel al een mail gestuurd voor meer info....
12 sep 2007 15:04
Hier maken ze ook een 904, is wat dichterbij,
http://www.904gts.co.uk/
12 sep 2007 15:15
Dat klopt, maar zoals Jeroen914 in het andere topic al opmerkte, gebruiken ze hier een ladderchassis.
Verder 41,000 engelse ponden zonder motor en versnellingsbak (en zonder VAT => BTW toch?) is niet echt goedkoper, tenzij er voor die andere nog BPM en zo bij zou komen.
12 sep 2007 21:39
speedservice heeft er ook een gebouwd...nog wat dichterbij huis
http://www.speedservice.nl/viewpage.php ... ect&pid=13
12 sep 2007 23:26
replicrap makes baby Jezus cry.
13 sep 2007 0:02
baby's huilen om niks. gaaf ding.
13 sep 2007 0:27
funnyname schreef:.. alleen de BTW, RDW en invoer komen bovenop het aankoop bedrag.
Patrick moet gewoon even zorgen dat dat ding lang genoeg op zijn naam staat alvorens hij terug naar Nederland emigreerd
Hoe het zit met 'n type goedkeuring weet ik niet exact
- maar volgens mij is er 'n mogelijkheid om op het type van de donorauto te blijven rijden
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.