Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Boxster exclusief?

16 sep 2007 23:38

Hallo allemaal,

Deze zondagmiddag met de vrouw even gezellig richting Oud-Loosdrecht gereden, en daar op het terras van cafe-restaurant 'Heineke' een roseetje en een bittergarnituurtje gehad. Je kan daar leuk auto's kijken, komt veel moois voorbij.

Voor mij minder mooi: in een uurtje zitten zag ik 5 Boxsters voorbij komen, allen type 986, allen zilvergrijs. :shock:

Enigzins ontmoedigd liep ik terug naar mijn 'exclusieve' auto, een Boxster 986, kleur zilvergrijs... :(

(Om mezelf moed in te praten tijdens de terugreis dacht ik aan de zin die de U.S. Marines vaak moeten zeggen tijdens hun opleiding, althans in films: "This is my gun. There are many like it, but this one is mine"...)

Hoe exclusief rij je nog in een zilvergrijze Boxster...?

16 sep 2007 23:58

Een Porsche GT is exclusief, alles daaronder valt mijns inziens niet in die categorie.
Ik zie het merk Porsche als een heel sterk merk wat bijzonder sportieve auto's maakt.
De boxster valt in een categorie tweezitters waar andere merken ook wel iets in hebben.
De 911 is dan weer meer uniek te noemen.
Het is maar wat je het belangrijkste vind,de rij-eigenschappen of dat anderen er misschien ook een hebben.

17 sep 2007 0:05

GI996C schreef:Een Porsche GT is exclusief, alles daaronder valt mijns inziens niet in die categorie.

550 Spyder :?:

996 GT3RS :?:

17 sep 2007 0:08

oke, oke foutje van mij, er zijn er nog wel een paar natuurlijk.
Een mooie 356 is ook best wel exclusief.

17 sep 2007 0:09

niks mis met een zilveren, je kunt er immers altijd je eigen stempel opzetten dmv wielen, ik zou de wagen bijvoorbeeld erg fraai vinden met deze wielen:

Afbeelding

in deze zilveren zit toevallig ook nog een 3,6 blok van een 996 in met dikke 320 pk :shock: :wink:

Afbeelding

maarja geef mij maar een witte 8) :

Afbeelding :wink:

17 sep 2007 0:12

Dat zijn stuk voor stuk beauty's uiteraard weer lekker laag bij de grond... zoals je ze graag ziet he :wink:
Mijn reaktie was meer bedoeld als: geniet van je auto ongeacht hoeveel er van rijden.

Die grijze had best nog wel spacers achter kunnen plaatsen, staat nog beter.

17 sep 2007 0:23

geef mij maar een grijze boxster en ik weet er wel raad mee hoor ik krijg hem wel DIK 8)

17 sep 2007 1:42

Het is grappig om te lezen dat jij uberhaupt hebt gedacht dat het 'exclusief' was...

17 sep 2007 8:02

Misschien zaten die andere Boxster bezitters ook aan de Rose en bittergarnituur :)

Re: Boxster exclusief?

17 sep 2007 10:33

Retep968 schreef:Voor mij minder mooi: in een uurtje zitten zag ik 5 Boxsters voorbij komen, allen type 986, allen zilvergrijs. :shock:

Ben je wel zeker dat er niet meerdere keren dezelfde tussen zat :P

Gelukkig stond die van mij op stal, anders waren het er 6.

Anderzijds, ik maal er niet om dat er wel meerdere 'dezelfde' auto's als die van mij rond rijden. Het fenomeen is met name 's zondags veruit het meest uitgesproken. geldt overigens ook voor die 3 zwarte 996 die in ons dorp aanwezig zijn. Dan zijn ze nog eens allemaal lid van dezelfde tennisclub ook en frequenteren ze dezelfde eetgelegenheden :lol:
Om maar te zeggen: who gives a sh*t
Zelf heb ik er de 17" standaard Boxster velgen afgegooid en vervangen door de 18" TurboLook II, samen met nog wat andere kleinere mods. Eerste 100% gelijke Boxster moet ik nog steeds tegen komen...

17 sep 2007 11:20

912 schreef:Het is grappig om te lezen dat jij uberhaupt hebt gedacht dat het 'exclusief' was...

Ja, dat zou ik ook zeggen. Zo bijzonder is het ook weer niet.
Auto's in deze prijsklasse en met deze productieaantallen zullen nooit exclusief zijn/worden. Er rijden toch ook tig "dure exclusieve" Beemers en Mercedessen enzo rond.

Grappige is eigenlijk dat mijn ervaring enigzins andersom is: toen ik de eerste keren bij het tankstation uit mijn zilvergrijze Boxster (...) stapte verbaasde ik me erover dat mensen je een beetje aan stonden te kijken. Het merk Porsche heeft blijkbaar toch zieizo "iets", ook als je in een niet exclusieve rijdt.

Van mij mag het echter best low-profile. Bijvoorbeeld op een parkeerplaats hoeft mijn auto niet zo op te vallen: voor je het weet bedenken vandalen/idioten dat die wel te veel "boven het maaiveld" steekt en snijden ze je dak open ofzo (zie ander draadje).

Voor mij zijn de prestaties en het eigen rijplezier het belangrijkste. Moet dan ook toegeven dat ik het leuk vindt dat die wel enigzins exclusief zijn. Dat je bijvoorbeeld een bumperklevend Golfje bij de eerste de beste bochtenserie/gelegenheid laat zien dat een cabriotje met middenmotor best vlot kan zijn :wink:

17 sep 2007 11:46

Ik sluit me aan bij Mike.
Al heb je een wagen die je vel ziet.
Een beetje verpersoonlijken en je hebt wel een leuke exclusieve wagen.
Betje lager , mooie wielen , andere lichtjes et voila :wink:
De jouwe springt er dan uit tussen de "grijze" massa

17 sep 2007 12:21

Misschien passeerde wel de Nederlandsche zilver-grijze Boxster Club. :lol:

17 sep 2007 13:20

Exclusief niet... maja vind je het gek. Ik geniet elke keer weer als ik instap en dat doe jij vast ook :wink: Je bent gewoon niet de enige die na een proefrit overtuigd was van de kwaliteiten van de boxster, dat je ze veel ziet laat gewoon zien dat de auto veel value for money biedt

17 sep 2007 13:41

Ik ben niet zo geïnteresseerd in 'exclusief', da's meer voor anderen. Puur rijplezier, in- én uitstappen met een grijns op mijn gezicht- da's belangrijk.

En dat is volgens mij dik voor elkaar bij de Boxster.

17 sep 2007 16:11

Exclusief is een auto waar er wereldwijd (nog) maar enkele van rondrijden. Een Boxster is absoluut een fraaie auto met dito rijplezier maar om het nu exclusief te noemen...
Overigens is hetzelfde het geval met de 911. Kom er dagelijks minimaal 8 tegen.

17 sep 2007 17:05

912 schreef:Het is grappig om te lezen dat jij uberhaupt hebt gedacht dat het 'exclusief' was...

Tja, ik wist dat ik qua exclusiviteit zou inleveren toen ik mijn rode 968 Cabriolet wegdeed (1x tegengekomen in die kleur, in Oostenrijk). Maar dat het zo erg zou zijn...

Maar ik had toch echt het idee dat toen ik mijn Boxster kocht ik iets bijzonders deed. Noem het naief, maar ik voelde me te gek toen ik erin wegreed.

Dat je je eigen model zo af en toe ziet alla, maar zo vaak en in dezelfde kleur vind ik vervelend. Wil graag iets anders rijden dan de rest. Klinkt misschien raar, maar ook daarom rij ik Porsche (naast de rij-ervaring). Het is toch ook een soort van statement?

Grotere velgen etc. is niet mijn ding. Had misschien toch die gele moeten kopen... :roll:

17 sep 2007 17:16

Retep968 schreef:Had misschien toch die gele moeten kopen... :roll:

Was je stukje aan het lezen en wilde net dit antwoorden inderdaad.... :wink:

Het is inderdaad wel opvallend hoe weinig je de Boxster in geel, wit of rood tegenkomt; iedereen wil blijkbaar zilver of zwart en dat staat 'm ook mooi, maar is minder apart.

17 sep 2007 22:11

Tja WIT...!
Dat lijkt mij ook geweldig maar echt nog nooit gezien, waarschijnlijk alleen export USA.
Nou vind het best hoor... maar goed nu ben ik zelf natuurlijk wel ontzettend EXCLUSIEF........!!! :mrgreen:

17 sep 2007 22:16

maar IK heb de mooiste.... :wink:

17 sep 2007 22:19

Hé D(irk) D(ugler)...
Ja hoor én de snelste :wink:

18 sep 2007 1:12

doe mij deze zilveren maar:

Afbeeldingik zou hem graag zo hebben hoor :wink:

laat mij daar maar in rijden 8) , mij is dat exclusief genoeg hoor :wink:

18 sep 2007 8:19

Hans Luna schreef:Tja WIT...!
Dat lijkt mij ook geweldig maar echt nog nooit gezien, waarschijnlijk alleen export USA.

Nou vind ik de voorspoiler wat "over the top", maar voor de rest vind ik 'm in wit erg mooi:

Afbeelding

De Boxster van RUF (3400 roadster)

18 sep 2007 10:05

patrick911 schreef:Nou vind ik de voorspoiler wat "over the top", maar voor de rest vind ik 'm in wit erg mooi:
De Boxster van RUF (3400 roadster)

alleen nog zwarte wielen en dan is hij af :thumleft:

18 sep 2007 12:00

Deze dan,

Afbeelding
Plaats een reactie