24 sep 2007 21:21
24 sep 2007 21:32
24 sep 2007 21:37
24 sep 2007 22:30
24 sep 2007 22:43
24 sep 2007 23:40
25 sep 2007 0:03
25 sep 2007 9:12
25 sep 2007 9:14
25 sep 2007 10:10
Mick schreef:Het gebruiken van de zoekfunctie op "plof" levert niet alleen topics over de 996 op hoor.![]()
![]()
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 472#345472
25 sep 2007 10:17
mayonaise schreef:Mick schreef:Het gebruiken van de zoekfunctie op "plof" levert niet alleen topics over de 996 op hoor.![]()
![]()
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 472#345472
dat ging over een T met Zeniths, als deze S nog origineel is, dan heeft ie geen carburatoren maar injectie pomp, groot verschil
25 sep 2007 14:10
mayonaise schreef:first things first
is ie nog origineel qua injectie, of zitten er carburateurs op?
gevoelige IMS Lager hoeft niet noodzakelijk te rijk zijn
kan evengoed te arm zijn, en das eigentlijk erger dan te rijk
25 sep 2007 14:42
25 sep 2007 14:44
25 sep 2007 15:00
maurice schreef:Zeker laten checken dus.
25 sep 2007 15:07
25 sep 2007 15:07
mayonaise schreef:ik heb mijn S destijds volledig goed gekregen zonder "specialist", en ik ken nog een hoop mensen die dit ook hebben gedaan... misschien meer op Pelicanparts dan hier, het is daar toch ietsje technischer dan op Porscheforum.nl
Door telkens maar "specialist" te roepen, wordt er een soort traditie gekweekt dat niemand behalve de "specialist" er iets van kent, en dan kost het verschrikkelijk veel geld om iets te fixen dat niks kost om te fixen.
wim-911 schreef:De motor ploft bij stationair lopen. Is dit normaal of moet de motor gesynchroniseerd worden.
25 sep 2007 15:24
911_2.2T schreef:Tsja, maar jij bent dusdanig technisch dat je dat zelf kunt doen.
Dan kost het je alleen nog maar tijd, mits je de juiste aparatuur hebt natuurlijk.
911_2.2T schreef:Als ik die aparatuur moet gaan aanschaffen, kost me dat meer dan 1x goed "laten" afstellen.
911_2.2T schreef:Ik vraag me alleen wel af hoe jij je auto "perfect" afgesteld krijgt bij Deellast en Vollast, want daarvoor moet je toch echt tijdens het rijden meten om te weten wat er "goed" of "fout" is. (Of heel lang expirimenteren als je pech hebt)
911_2.2T schreef:Gezien de vraagstelling van "Wim-911" weet ik niet ofhij het wel zelf wil of kan doen, nog even afgezien van de benodigde kennis en apparatuur.
25 sep 2007 15:28
maurice schreef:Volgens mij roept er maar één iemand direct dat er een specialist moet worden ingeschakeld. Ik denk dat de intensie van de meesten hier is dat Wim er in ieder geval niet mee door moet rijden maar het eerst moet controleren wat er mis kan zijn.
Of Wim dat zelf wil doen of door de buurvrouw, zijn oma of toch een echte specialist is natuurlijk geheel zijn keus.
Ik heb inmiddels genoeg motorblokken uit en in elkaar geschroefd om te weten dat naast iets onschuldigs dit ook op een wat ernstiger probleem kan duiden. Vervolgens geeft iedereen hier gewoon naar beste eer en geweten adviezen over wat het probleem zou kunnen zijn.
25 sep 2007 15:42
911_2.2T schreef:maurice schreef:Volgens mij roept er maar één iemand direct dat er een specialist moet worden ingeschakeld. Ik denk dat de intensie van de meesten hier is dat Wim er in ieder geval niet mee door moet rijden maar het eerst moet controleren wat er mis kan zijn.
Of Wim dat zelf wil doen of door de buurvrouw, zijn oma of toch een echte specialist is natuurlijk geheel zijn keus.
Ik heb inmiddels genoeg motorblokken uit en in elkaar geschroefd om te weten dat naast iets onschuldigs dit ook op een wat ernstiger probleem kan duiden. Vervolgens geeft iedereen hier gewoon naar beste eer en geweten adviezen over wat het probleem zou kunnen zijn.
Ben ik het helemaal mee eens en gezien de vraagstelling van Wim-911 en de opmerking dat hij sinds kort de eigenaar van deze auto is.
Het lijkt me dan ook een goede zaak om de motor gewoon eens te (laten) inspecteren. De meeste mensen hebben niet de juiste apparatuur, laat staan de kennis om de "gezondheid" van de motor zelf te "keuren". Dan kom je toch al snel weer uit bij bijvoorbeeld revisiebedrijven, specialisten op het gebied van tuning en/of Porsche onderhoud.
25 sep 2007 15:42
mayonaise schreef:het is aan hem de keus, maar laat hem dan wel de keus ipv enkel de specialist als optie te geven en de rest af te doen als "te moeilijk"
25 sep 2007 20:51
25 sep 2007 21:12
911_2.2T schreef:mayonaise schreef:het is aan hem de keus, maar laat hem dan wel de keus ipv enkel de specialist als optie te geven en de rest af te doen als "te moeilijk"
Van mij moet Wim helemaal niets en hij heeft altijd zelf de keus hoe hij het wil aanpakken. Ik zou het in ieder geval niet zelf "uitproberen" op m'n eigen auto omdat ik het risico om het verkeerd te doen, te groot vind en de tijd niet heb om alles uit te zoeken.
Ieder z'n vak zeg ik altijd maar.
Ik weet niet waarom je dit zo "persoonlijk" opvat allemaal. Slechte dag op het werk of heb ik je iets misdaan?
Als ik zelf de kennis niet heb om hem precies elke stap uit te leggen, ga ik ook niet roepen dat het makkeljk zelf te doen is. Dat is pas echt iemand op het verkeerde pad sturen, maar mischien wil jij Wim-911 en andere forumleden een korte cursus geven hoe je een MFI het beste kunt afstellen want zo te horen heb jij die kennis en ervaring wel.
26 sep 2007 13:20
26 sep 2007 14:51