Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
03 okt 2007 8:52
Ik weet dat dit onderwerp al vaker aan bod is geweest in het kader van andere uitlaten monteren. Ik wil graag meer geluid uit de auto halen en met name bij lagere toeren. Ik weet nog dat dit een lastige opgaaf schijnt te zijn. Ik wil echter wel de standaard uitlaat behouden. Heeft er iemand ervaring met alleen het plaatsen van een ander luchtfilter, K&N bv??
03 okt 2007 8:54
Volgens mij krijg je met het plaatsen van een luchtfilter alleen een ander aanzuig geluig onder de kap, maar niet in je uitlaat.
03 okt 2007 10:32
Misschien ben ik een zeikerd of het is smaak, maar die uitlaat vind ik echt niet mooi. Maarja, als het geluid veel beter is......ik ga wel ff luisteren zondag
03 okt 2007 10:42
Was ook mijn eerste reactie toen ik hem zag. Hij klinkt super en het is origineel Porsche itt alternatieven. Zo'n uitlaat moet een jaartje ingereden worden om helemaal tot zijn recht te komen en ik heb hem pas een maand. Nu ik hem heb vind ik hem mooier dan voorheen.
03 okt 2007 13:24
Kheb een K&N sportluchtfilter= ietsje beter geluid, de inlaatpijp naar luchtfilter verwijderd=nog ietsje zwaarder geluid naar inzuigen toe en een sportuitlaat van Cargraphic= het zwaarste geluid dat ik uit een 2.5 mocht horen(spreek niet van 2.7 ,of 3.2). Toch vind ik de sportuitlaat van porsche zoals hierboven afgebeeld wél mooi en zelfs mooier als de mijne (kan je in men album zien).
greez
Wim
03 okt 2007 13:27
Die pijp lijkt idd op een S uitlaat, vind ik wel mooi. Was deze ook rond de 1000,-?
03 okt 2007 15:04
Zowel het uitlaatgeluid van Barolo's Boxster als de looks vind ik persoonlijk erg fraai.
Zondag a.s. luisteren en misschien ben je dan "om".
03 okt 2007 16:31
ad josboxster: Kheb die van mij tweedehands kunnen kopen via ander forum. Slechts half jaar oud en 1000km mee gereden, was dus wel wat goedkoper. De vorige eigenaar verkocht toen zijn omgetunde boxster met de originele uitlaat.
Kon je toen op de site van Carnewal.com bekijken. Nu staat daar een andere versie die ik eerlijk gezegd ook zeer mooi vind (wel €1.350).
Dan even invoerder voor Nederland zoeken maar die kennen ze hier wel op de site.
03 okt 2007 16:43
Oesje, kzie nu dat je hem nog kan vinden op de site van Cargraphic.de
Heb wat dooreen gemixed denk ik, maar je komt er wel uit en zo heb je n paar ideetjes extra......
Op e-bay Duitsland stonden er destijds ook steeds veel te koop....
03 okt 2007 16:57
yhanx voor de tip, zal es gaan zoeken. Ben nu toch ook wel benieuwd naar het geluid uit de orginele sportpijp
03 okt 2007 21:24
barolo schreef:Was ook mijn eerste reactie toen ik hem zag. Hij klinkt super en het is origineel Porsche itt alternatieven. Zo'n uitlaat moet een jaartje ingereden worden om helemaal tot zijn recht te komen en ik heb hem pas een maand. Nu ik hem heb vind ik hem mooier dan voorheen.
Jaja, na een ritje met mijn vorige Boxster S was onze Barolo helemaal verknocht aan het geluid.....zijn kameraad kocht mijn Boxster.....en toen kon hij niet achterblijven en moest ook zo'n uitlaatje hebben
Geluid is super, net zoals het moet; zeker niet overdreven en bij constante snelheden, bv.op de snelweg hoor je hem niet. Enkel wanneer je een dot gas geeft, is hij op het appel
Nu heb ik de standaard uitlaat op mijn 550 Spyder en het geluid is een stukje minder, maar vanaf 4000rpm is hij ook wakker
03 okt 2007 21:28
Heb goede ervaring met fabsopeed voor mn 993
http://www.fabspeed.com/Boxster.html
staan veel filmjes met geluid opm de site
03 okt 2007 22:51
ik weet niet wat erop zit, maar er rijd hier in Langemark een blauwe Boxster rond, en ik zweer het, dat ding klinkt als een vroege 911, als ik hem nog es zie probeer ik uit te zoeken wat daar nu precies in zit... diep en warm geluid, geen fart-can geluid... eerste en enige Boxster die ik ooit deftig geluid heb horen maken... ( sorry mensen, ik houd van het oude geluid )
04 okt 2007 2:24
Zit met het zelfste "probleem" heb ook n boxster wil ook n betere sound, maar ben niet gek van de originele sportuitlaat, ik vin persoonlijk ook dat de P daar een beetje zijn "elegantie" door verliest maar ja dat is subjectief natuurlijk.
Heb ook aan een sportlucht filter gedacht maar vele mensen raden me dit af...
Op ebay kom je vaak "sport mufflers" tegen (die lijken op ori uitlaat) voor prijzen vanaf 400;-
maar of deze te vertrouwen zijn is dan weer wat anders..
ga dit draadje wel in de gaten houden
cheers
04 okt 2007 9:20
Ik heb nog niks negatiefs kunnen merken aan mijn wagen nadat ik de veranderingen aan het geluid(dus ook K&N sportluchtfilter) heb aangebracht!
Juist het verwijderen van de buis naar de luchtfilter doen me vermoeden dat hij ietje meer tijd nodig heeft om de nodige lucht aan te trekken dan anders, maar dat is slechts een vermoeden..... en is snel terug geplaatst.
04 okt 2007 12:05
Bij mijn garage hebben zij het mij afgeraden, toen ik er naar vroeg. Waarom was mijn vraag. Te veel problemen met vuil (door mindere goede filtering) dat in de cilinders terecht komt. Ik heb mij bij dat advies neergelegd.
04 okt 2007 12:19
Dat geloof ik echter niet. Het is slechts een pijp die
voor de luchtfilter zit en waar helemaal nog geen filtering gebeurt. Klein vuil kan zowieso ook door de buis en groter vuil kan zeker niet door de sportluchtfilter!
De opening aan de luchthapper is natuurlijk groter waardoor meer lucht (dus inderdaad iets meer vuil)aangezogen kan worden, maar kga nu echt geen sigarettenpeukje door het raam werpen (als ik dan al es rook....
) Kzal morgen eens een fotootje van die pijp in men album plaatsen.
04 okt 2007 12:31
Gewoon de originele einddemper demonteren, openzagen langs de las, en alle tussenschotten verwijderen.
Daarna keurig dichtlassen en terugplaatsen. Geeft het mooiste en donkerste geluid dat je je kunt wensen.
Behoudt de originele look van de Boxster en (niet onbelangrijk hier) niet duur!
04 okt 2007 13:57
Dat kan zijn, maar daar geraak je hier in België niet mee door de jaarlijkse keuring.
04 okt 2007 20:19
WB schreef:Dat kan zijn, maar daar geraak je hier in België niet mee door de jaarlijkse keuring.
Toch wel als je dat aan de bovenkant van de demper doet; dan zien ze dat niet he
04 okt 2007 20:26
Heeft dat verder geen nadelen die uitlaat openzagen en die dempers eruit halen? Ik weet nog wel van vroeger dat we ook idd de prop uit de uitlaat haalden, maar dat was een scooter
04 okt 2007 20:49
Yep Zündapp!!! demper afzagen ha ha leuke tijd trouwens.
Mmm zagen enz heb ik ook al eerder gehoord.
Interessant (Boxster) lijntje dit..., zondag toch eerst maar even luisteren bij Barolo.
04 okt 2007 22:37
@jampie:ik heb net de standaard demper even bekeken en die zit aan de zijkanten in elkaar. Lijkt mij moeilijk om die daar open te zagen en dan terug te lassen zodat dit niet gezien wordt (maar kben dan ook geen lasser
). Blijft dan ook nog de discussie over de consequenties van minder tegendruk in de demper....maar das voor een ander draadje geloof ik)
@josboxster: die prop uit uitlaat en demper verwijderen geven vooral meer power aan de scooter
, kgeloof niet dat dit met het leeghalen van de boxster-demper ook het geval is.......
09 okt 2007 14:10
Ik heb een uitlaat van (het Belgische) Europipe onder mijn Boxster S.
Niet echt goedkoop, maar wel schitterend gemaakt (van RVS) en ziet er mooi uit (gewoon twee mooie ronde pijpen).
De sound is ook erg in orde, want heeft wel wat weg van een 993.
Niet echt goedkoop, maar met een beetje korting bij van der Gugten in Bodegraven toch nog goed te doen.
Kortom: een aanrader!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.